At Night / gierka (projekt chwilowo zamrożony)

Wedle życzenia wrzucam - pisałem kiedyś gierkę (przez dłuuugi czas, projekcik bardzo niesystematycznie się rozwijał)

Nazwa projektu/gry: At Night
Kategoria: horror/FPS/RPG (3D)
Silnik: własny (C++ / OpenGL, GLEW, audio: OpenAL)
Tekstury: własne (GIMP 2)
może na początek kilka screenów, coby nie było za sucho:


Rys fabularny (wstęp, nieukończony):

Generalnie był sobie pewien gość, który pewnego dnia wraz z żoną kupił sennik. W środku były pewne dziwne znaczenia snów, niektóre wersy były zamazane, inne miały przestawione litery. Wieczorem, gdy oboje zasnęli, facetowi przyśnił się dziwny sen, w którym pusta zbroja w zamku z książką w ręku przewróciła się na niego. Gdy obudził się rano, jego żona nie żyła; sennik spadł jej na głowę. Od tej pory facetowi śnią się koszmary, w których użera się z postaciami z sennika. Musi zebrać wszystkie niebieskie senniki, aby przejść dalej (nikomu już nie spadną na głowę). Koszmar skończy się, gdy dotrze do ostatniego miejsca.



Gierka polega na zbieraniu senników w labiryncie, po drodze zabijając przeciwników lub przed nimi uciekając. Poziom automatycznie kończy się po zebraniu wszystkich obowiązkowych książek (niektóre, poukrywane, są nieobowiązkowe). Jak widać na załączonych wyżej obrazkach, mamy broń, możemy strzelać :smiley:

Gracz ma ekwipunek, w którym są bronie i przedmioty znalezione na poziomie, bądź kupione w sklepie (gotówka wirtualna, do zebrania tylko za zabijanie potworków). Nie ma paska amunicji: gracz jest zmuszony do oszczędzania pocisków, inaczej zostanie z samymi szabelkami xD)

Interfejs nie ma też paska zdrowia - niski poziom HP jest odczuwany poprzez ruch kamerą (zawroty głowy), intensywny hałas (migrena) oraz sygnalizowany czerwoną kolorystyką. O, właśnie tak:

Gra posiada także wbudowany generator poziomów, który można odpalić z menu: wskakujemy wtedy na losowy level, wygenerowany przy pewnej konfiguracji z pliku (z dodatkową instrukcją możnaby dodać kompletnie nowe konfiguracje).

To chyba tyle - na pytania co do rozgrywki z chęcią odpowiem, bo w sumie dużo by opowiadać :smiley: gierka byłaby za friko, gdyby nie to, że jest zamrożona: brakło chęci do tworzenia kolejnych map, potworów i zestawu broni. Poza tym zagrzebałem się w kodzie od multiplayera - tego na razie więc nie będzie :smiley:

Pozdrawiam, można napisać feedback :smiley: w sumie nic nie stoi na przeszkodzie, aby napisać nową grę, bazując na tym silniku - tylko można w końcu dorobić te prawdziwe modele 3D, nie klocki xD

PS: ostatni screen z wersji rozwojowej, gdzieś sprzed 1,5-2 lat:


to był jeszcze etap płaskich ścian; a, i można po nich też biegać :smiley:

2lajki

nieźle ale wydaje mi się że można by to przenieść na jakiś starszy unreal engine albo unity dla lepszego efektu wizualnego.

wtedy wypadałoby napisać kod od nowa i dostosować go pod np. Unreala - ale wydaje mi się to sporym overkillem dla gry, która w końcu miała wyglądać jak creepy minecraft :man_in_manual_wheelchair:
bo przenieść silnika tak po prostu się raczej nie da, przynajmniej nie ten

Szkoda, że robiłeś coś pod Doom’a. Nie wygrałbyś serc ludzi tym. Może jakbyś się ukierunkował bardziej na coś weebowego, co nie jest dostępne od ręki, to może być wyrobił się jak Yandere Dev z “Yandere Simulator” i znalazł grono patreonów.