Głupia gra... [Pytania propozycję inne]

Jest to zapowiedź, chciałbym najpierw ewentualnie zebrać pomysły i wtajemniczyć Was w zasady, oraz być może zaciekawić.

Krótko i na temat:
Gra głównie polega na wymyślaniu i tworzenia swojego państwa dosłownie od zera. Pewne sprawy będą upraszczane, a inne naciągane, jak tury :D

Zaczynacie od ludności 1000 ludzi na losowym terenie i przedstawienia się. Startujecie jako jakaś postać wykreowana przez Was myśląca, jak Wy (czy jak chcecie) na spalonej ziemi i wielkim rozłupanym kamieniu. Macie od razu jakoś w niewytłumaczalny sposób władzę nad 1000 ludzi, gdzie 75% Was lubi, a 20% jest obojętna, a jeno 5% wrogo nastawiona(opozycja). Możecie ogłosić, że jesteście kosmitą, wielkim podróżnym, czy największym siłaczem spośród 1001 ludzi :D Możecie rozkazać by zebrać kamienie w jedną wielką kupę na upamiętnienie swojego przyjścia lub co tylko chcecie! :D Nie możecie kazać np. połączyć kij liną i tak stworzyć pierwszego łuku, czy też ogrzać skałę i wytopić pierwsze metalowe narzędzie. Za to możecie kazać przyglądać się skałą itp.

Wasza postać jest mniej więcej taka sama, jak przeciętny człowiek z waszego ludu. Nie zna bardziej zaawansowanych technologii, oraz nie jest bardziej inteligentna, możecie robić z swoją postacią co chcecie (np. zawrzeć małżeństwo, a nawet popełnić samobójstwo, czy robić bicka :D ). Jedynie to co jest niezwykłe w waszej postaci to to, iż nie starzeje się(jak dostanie dzidą w serce umrze, ale jak dobrze pogracie to możecie żyć gdy wasz lud po 7000 latach stworzy pierwszy samolot).

Tury jak na razie nie reprezentują określonej jednostki czasu. Wasze decyzję np. co trenujecie w siłowni mogą być rozłożone na 10 lat, możecie szybciej wznieść piramidy, niż rozmówić się z kapłanem itd. Co turę przybywają Wam zasoby, wasi ludzie coś robią, poziom nauki rośnie itd. itd. Gracz jest lekko zagubiony, bo nie wie czy minęło 10 lat, czy 100 a czasem wyskakuje z tym, że uważa iż tylko 1 dzień minął :D nie mniej czas to pojęcie względne. Jak na razie wydaje mi się, że ten system dosyć się sprawdza i nie ma poważniejszych problemów.

Świat gry to tak naprawdę wielki sanbox, możecie robić co chcecie, spotkacie inne cywilizacje (boty lub graczy), jedynie co jest niezwykłe to to, iż planeta na której żyjecie okrąża trzy gwiazdy, przez co zima zapada raz na 100 lat :D To pozwala mi na zaginanie czasu w turach i ułatwia grę. O wiecie, że magia to może być nieodkryta dziedzina nauki? :D

Perki, rozwój, twoja cywilizacja… Perki możecie wybrać i zasada prosta, wymyśl coś i napisz, ze to twój lud ma, na jedną zaletę przypadają dwie wady, jedna zaleta jest darmowa. W trakcie rozwoju twojej cywilizacje może dostać nowe perki, poza tym możesz wynaleźć ubrania co sprawi, iż nie będziesz potrzebował bonusu do utrzymania się w trudnym klimacie.

Gra

jest naprawdę otwarta i tak naprawdę zależy jedynie od mojego widzimisię, kostki oraz Ciebie.

Pytania zadawajcie śmiało i na każdy temat.

Budowle

będą dawały określone efekty, wpływały na grę i będą kosztować niestety “młotki”, mogą mieć wymagania, jak drewno, czy też bonusy 50% więcej młotków, gdy masz drewno, nie mniej rezygnuje z konkretnych surowców na rzecz uproszczenia mechaniki dla mnie i dla Was. Nie bójcie się, palisadę łatwiej będzie robić w pobliżach lasów, a na równinach będzie ciężko zbudować coś naprawdę dużego.

Technologie

w trakcie, tworzenia, myślę by zostawić poziom rozwoju, czyli nie ma tak, ze łucznictwo wymaga 100 pkt nauki, ale po prostu co 100, 200, 300, 400, 500, 600 pkt nauki możesz odblokować kolejną technologię, a raczej odblokowuje ci się losowo. A jak losowo? No cóż… Raz pewien cwaniaczek, kochał się z żoną myśliwego, a gdy ten wrócił zaczął go gonić, skończyło się na tym, że cwaniaczek uciekając naprężył gałąź, która uderzyła myśliwego i powaliła, tak też powstał pierwszy łuk :D

zadowolenie

Mówi o tym, jak twój lud się czuje i poniekąd, jak Cię traktuje, na pcozaku będzie to raczej zbyt ścisle z sobą związane, by to odróżnić. Warto wiedzieć, że za każdy 1 pkt poniżej 50 pkt zadowolenia jest 2% szansy na rewoltę i inne negatywne efekty, ludzie gorzej pracują itd. Jednym słowem zadowolenie poniżej 50 = jest źle. Między 50 a 100 jest, moze się wytworzyć mała opozycja itd. powyżej 100 opozycja raczej kurczy się ludzie za 1pkt dostajają 2% bonusu do wszystkiego, jednym słowem jest gitez :D Dla mnie najlepszym wyjściem jest wsadzić gracza miedzy 50-100, jeśli każdy gracz będzie miał powyżej 100 to obnizę zadowolenie bazowe, jak poniżej 50 to podwyższę.

Poniżej tablica informacyjna z starej gry.

Zasady: Możesz kazać wszystko, ale pamiętaj, jak niektóre jednostki na to zareagują. Jesteś nieśmiertelny. Nie możesz pokazać żadnej z technologii itp. Czyli nie mówisz, że ziemia jest okrągła itd. ale możesz np. kazać pewnym jednostką patrzeć się w niebo, czy też jak będzie taka możliwość udzielić posłuchu kapłanowi, który wierzy w gwiazdy, a nie w 4 żywioły.

Jak dołączyć?
Napisz mi na pw.

Tura:6 Jak każdy napisze.

Informacja globalna.

Bazowy poziom zadowolenia będzie zmniejszony o 10pkt!

Gracze(stan V tura):

X
ludność: 1150 <- ilość ludności którą rządzisz.
technologie:łucznictwo, żegluga <- technologię, które osiągnąłeś
nastrój społeczny: 55% <- Jak popierają Cię ludzie
zdrowie:20% <- im wyższy wskaźnik tym dłużej żyją i rzadziej umierają.
życie:105% <-odporność na trudne warunki/wojnę/żywotność naszych ludzi w boju
surowce:ryby, kamień, owce <-duży nadmiar surowców, które nas otaczają.
Perki: Lojalność wobec władzy(5% zadowolenia, -20% szans na bunty itp).

Nimarus
Przywódca: Nimarus Nestrum z rodu Shardcrown’ów taktyk jak i zwolennik technik magicznych. Prorok objawień ognia pośmiertnego w postaci Astosa. Obcy co charyzmą jednoczy z ciężkim wzrokiem, jak kamienie.
ludność: 1131
technologię: podstawy żeglugi, alfabet, budownictwo
nastrój społeczny 61
zdrowie:30%
życie: 105%
religia: wiara w zmarłych i ogień pod postaci Astosa
surowce: winorośle, skały, gaje oliwne
Perki:
-Strach I
-Lojalność wobec Pana!
-Po co pracować skoro woły mogą?
-Nie spoufalamy się z obcymi! [nieufność]
-Nie będą nam obcy mówić co mamy robić! [arogancja]
Teren: Na około rozciągają się wzgórza i skały, oblewane morską ciepłą wodą. Różne krzewy porastają wzgórza. Zaś wspaniałe skały błyszczące bielą w słońcu wprawiają ludzi w dobry nastrój. Miejsce na port.
Budowle: Siedziba. (Port 25/25 kamienia, 12,5/250 drewna) (cmentarz 0/? kamienia 0/? drewna)
Surowce
0 drewna
30 kamienia
Jednostki:
5 z maczugami (specjalna broń maczugi)
10 wartowników Astosa (pochodnie i dzidy lub maczugi)
7 kapłanów Astosa (pochodnie)

http://i.imgur.com/jqby39d.png

Lethias
Przywódca: Konstruktor i budowniczy, Ojciec narodu, co chowa krzywdzone niewiasty i miękkie serce posiada. Ku jego stopo skłaniamy swe głowy. Wyznawcza sześciu pierwiastków i obrońca Jakhmy.
ludność: 1236
technologie: rolnictwo, drwalstwo
nastrój społeczny: 107 (6,9% społeczeństwa Cię kocha)
zdrowie: 20%
życie: 105%
religia filozofia 6 pierwiastków
surowce: żyzne gleby, pszenica, kwiaty, ryby.
Teren: Nizinne tereny, które wydają wspaniałe plony, obok zimne morze z białymi bałwanami, krajobraz trochę nudny. Klimat zaś dosyć umiarkowany, czasem popada śnieg, upały nie doskwierają zbytnio.
Perki:
Po co pracować skoro woły mogą?
Wiem, że nic nie wiem!
Wady:
-narcyzm
-okrucieństwo
Budowle: Siedziba, Palisada (12/12 kamienia, 203/400 drewna),
Surowce:
3 kamienia

Gonzilez
Przywódca: Brat, co skromnością i prawdą zwycięża oraz rządzi. Nie odgoni nikogo, a w swe szeregi przyjmie i nakarmi. Nie szanujący kobiet.
ludność: 1218
technologie: łucznictwo, rolnictwo, niewolnictwo
nastrój społeczny 89
zdrowie: 25%
życie: 100%
Religia: Ojciec natury.
surowce: żyzne gleby, lasy, zwierzyna, ryby, leń, różne plemiona skore do handlu.
Teren: równinny z nielicznymi wzgórzami, obok dwa morza. Dosyć ciepły klimacik.
Perk
work! work! work!
Surowce:
106 drewna
Budowle: Siedziba.

Giselus
Przywódca: Przywódca zimny i ponury, słowem nie umie jednoczyć, lecz brak serca wzbudza posłuszeństwo. Nie słowem, a szczerością się zajmuję, a miła mu zimna prawda. Ten co blisko trzyma topór.
ludność: 1204
technologię: podstawy żeglugi, drwalstwo
nastrój społeczny 74
zdrowie: 25%
życie: 100%
Prawo:Posiadanie broni przy sobie.
surowce: ryby, ryby, lasy
83 drewna
42,5 kamienia
~109 skór (mam problemy z liczeniem tego.)
Perki:
-Ludzie morza. (budowa statków i walka na wodzie)
-Bracia zawsze pomogą
-Po co pracować skoro woły mogą?
-Wiem, że nic nie wiem
-A co mi za to dasz?
-Jeszcze pięć minut

Teren: Surowa nizinna wyspa z lasem pośrodku. Brak jakiś większych jaskiń, czy też wzgórz i urozmaiceń. Jeden dzień i noc trzeba by przebyć wyspę wzdłuż, w wszerz wystarczy nie cały dzień. Na horyzoncie na zimnym morzu widnieją inne wyspy. Pogoda tutaj nie jest najlepsza.

Budowle: Siedziba. (10/25 kamienia 92/250 Port)

Aiax
Przywódca: Dzielny wysłannik opatrzności, który przyjął lud z zadowoleniem, jako proroka i swojego przywódce. Nie płaczący wraz z matkami, lecz polujący, jak najdzielniejszy myśliwy.
ludność: 1137
technologię:rolnictwo
nastrój społeczny 100
zdrowie: 25%
życie: 100%
Religia Opatrzność
surowce: lasy, lasy, zwierzęta, żyzne grunty
10 drewna 5 kamienia
Perki:
Lingwiści I
Szybka pojętność i spryt ludności.

Teren: Lasy, długie gęste lasy na nizinie, która wydaje dobre plony. Zimy czasem są białe, ale zawsze krótkie. Klimacik raczej ciepły i stabilny, lato jest cieplutkie i długie.

Roark
Przywódca: Wysłannik ognia, co poprowadził ludność na wyżyny…
ludność: 1002
technologię:
nastrój społeczny ?
zdrowie: 30%(wstrzymany przyrost naturalny)
życie: 110%
surowce:
Religia Wiara w ogień.
Perki:
Twardzi, jak stal.

(wędruje ciągle)

Link do rozdawania zajęć. (kopia ofc)

w rubryce ludziów w swoim arkuszu (dolny lewy róg) możecie zmienić przydział ile ludzi po prostu dacie sobie do konkretnej roboty. Ilość naturalna mówi po ilu pracownikach efektywność dosyć szybko się obniża.

1 Wchodzisz w link. Pojawia ci się arkusz, patrzysz dolny lewy róg.
2 W lewym dolnym rogu szukasz “zakładki” z swoim nickiem, klikasz, a następnie pojawia ci się arkusz z twoimi danymi. Dla pewności gdzieś na tym arkuszu powinien być napisany tylko twój nick(pod napisem ludność).
3 Najeżdżasz myszką na kolumny. Powinny być tam komentarze i dane. Poczytaj chwilkę, ale lepiej nic nie zmieniaj.
4 Znajdujesz komórkę z komentarzem “liczba rolników”. Wpisujesz do tej komórki liczbę ludzi, których chcesz zatrudnić, jako rolnicy.
5 ilość jedzenia produkowanego przez ***** jest to rubryka, która mówi ile wszyscy rolnicy/myśliwi/rybacy produkują jedzenia.
6 Na dole masz pole żywność. Te pole mówi ile wszyscy produkują żywności. Jeśli jest równa liczbę ludności po turze to bardzo dobrze.
7 Po prawej od pola wolni ludzie masz miejsce na odliczanie sobie ludzi. Jeśli chcesz np. posłać 10 ludzi na zwiady, to piszesz po prawej 10 i nad liczbą np. zwiadowcy.
8 Ogólnie arkusz jest po to, by ustawić produkcję żywności, bo ona jest zmienna.

Problemy:

-Niezrównoważona ilość produkcji żywności.
-Gra zajmuje mistrzowi (mi) za dużo czasu.
-Brak tutorialów.
-Braki w budowlach i technologii.

To taka trochę tekstowa wersja cyvilizacji. Początkowo łatwo będzie prowadzić tury mające po 5 czy 10 lat. 100 lat to za dużo wszak największa z piramid powstała w 20 lat. Jeśli ktoś dojdzie do poziomu diselpunk to tura z 10 czy 1 roku czasu zmniejsza się do miesięcy tygodni.

Można to przyrównać do Ogame czy Trwian’a.
Po za tym gracz z największym naciskiem na ekspansje z początku gry ma przewagę nad tymi co wolą iść w ekonomię lub naukę. Skąd to wiem? A no z samej gry cyvilizacja. Że ten kto pierwszy zacznie podbijać w pierwszych turach gry ten później bardzo szybko się rozwija.

Po za tym gracze się później pogubią czego ile mają xD

Gra zapowiada się ciekawie aczkolwiek będzie bardzo trudna :p

Wygląda trochę skomplikowanie i chyba trochę ciężko będzie to ogarnąć. Ale jednocześnie jest to coś nowego, z czym wcześniej nigdy się nie spotkałam. Mimo wszystko ciężko mi jest to sobie teraz wyobrazić, musiałabym chyba dokładniej zobaczyć, jak to wygląda, bo te przykłady, które dałeś niewiele mogą mi powiedzieć (chociaż, mimo wszystko, dzięki nim trochę lepiej to ogarnęłam).

"To taka trochę tekstowa wersja cyvilizacji. Początkowo łatwo będzie prowadzić tury mające po 5 czy 10 lat. 100 lat to za dużo wszak największa z piramid powstała w 20 lat. Jeśli ktoś dojdzie do poziomu diselpunk to tura z 10 czy 1 roku czasu zmniejsza się do miesięcy tygodni. " Dokładnie :D

"Można to przyrównać do Ogame czy Trwian’a.
Po za tym gracz z największym naciskiem na ekspansje z początku gry ma przewagę nad tymi co wolą iść w ekonomię lub naukę. Skąd to wiem? A no z samej gry cyvilizacja. Że ten kto pierwszy zacznie podbijać w pierwszych turach gry ten później bardzo szybko się rozwija. " Zobaczymy, ja nie mam systemu sztywnego i jest wiele niespodzianek. Dodatkowo tak… cywilizacja pod tym względem była przegięta, u mnie taka taktyka może nie zadziałać, naprawdę nie wiem. Jedynie to co zaobserwowałem do czego zmuszam to to, iż bez odpowiednich technologii i nie tyle ekonomi co gospodarki wraz z zasadami społecznymi może ekspansja szybciej się skończyć niż się zacznie :D

"Po za tym gracze się później pogubią czego ile mają xD " Robię wszystko, by gracze mieli łatwy dostęp do danych i by gra była, jak najbardziej intuicyjna, to też jest naturalną karą za ekspansję, po prostu gracz, który chce szybko podbić wszystko co się rusza będzie miał do zapamiętania dwa razy więcej, niż ten, który siedzi. Tak myślę przynajmniej.

Gra ma być dosyć łatwa, ale jedynie prawdziwi władcy będą mogli wykorzystać potencjał w 50% :D wątpię, żebyście przeskoczyli tą barierę.

I tura gracza, pierwszego mojego gracza, bez dużej wiedzy itd.

I TURA

Przedstawienie:

Witajcie ludu… Jestem Nimarus Nestrum z rodu Shardcrown’ów, jeden z dziedziców i pretendentów do tronu ówczesnej krainy, a przy tym taktyk jak i zwolennik technik magicznych.
po tych słowach opiera się o jeden z rozłupanych kamieni
Teraz jako wybrany przez was przywódca przydało by się bym coś o sobie powiedział…
chrząknął dwa razy i zaczyna mówić
Tak jak wam się przedstawiłem pochodzę z niegdyś szanowanego rodu shardcrown’ów, niestety z powodu pewnych wydarzeń stoję tu przed wami prawie bez niczego ale, z pewnością jedyną waszą nadzieją na światłą przyszłość! Liczę że każdy z was odda się w pełni w sprawię naszej wspólnoty, a zarazem niedługo czegoś więcej…

Rozkazy:

Jak sami widzicie za wiele nie mamy… ani schronienia, ani zbyt wiele jedzenia. Dlatego też musimy coś temu poradzić. Podzielcie się na grupy, po czym pierwsza grupa wyruszcie do lasu po pożywienie na przyszłe dni, następnie wyślijcie część ludzi w poszukiwaniu miejsca zamieszkania, najlepiej na początek jakieś jaskinie, czy inne tunele… najlepiej tam gdzie oczy naszego wroga nas nie dosięgną. Po wybyciu tych ludzi proporcjonalnie rozdzielcie się w zdobywaniu najpotrzebniejszych materiałów oraz zbadajcie otaczający nas teren.
po wydaniu rozkazów Nimarus odwraca się i zamyślony myśli nad kolejnymi ruchami

Perki:

Pozytywne:
-Lojalność wobec Pana!
-Po co pracować skoro woły mogą?

Minusowe [wymyśliłem coś by pasowało do reszty]:
-Nie spoufalamy się z obcymi! [nieufność]
-Nie będą nam obcy mówić co mamy robić! [arogancja]

Efekt I tury tego gracza:

Ludzie zachwyceni mową Nimarusa wydają nieartykułowane dźwięki radości, lecz gdy po kilku dniach mija zachwyt można w wzroku niektórych zauważyć nieufność. Rozchodzą się plotki, iż temu szarlatanowi nie można ufać i mimo wszystko nie jest jednym z nas! (-10% zadowolenia na 8 tur).

Pogodna mowa, która Nimarus wygłosił staje się popularna, zwłaszcza wśród starszyzny i młodych mężczyzn. Natomiast słowa o wspólnocie docierają do samotnych serc. Dzisiaj nikt sam nie wyruszy na łowy… (+5% do zadowolenia na 1 turę i 1% zadowolenia na zawsze)

Nimarus nie zostawia nic przypadkowi, rozdziela swych ludzi na nowo i organizuje im pracę. (+5% do efektywności i 1% na 3 tury)

Ludzie obawiają się głodu, jedzenia nie wystarcza wszystkim, a zła pogoda może czasem oznaczać brak jedzenia na kolejny dzień.
Ludzie budują z gliny, trochę z drewna i kamienia pierwsze chaty i zamieszkują gdzieś pod górą. Jest tutaj świeża woda, oraz w wypadku napadu zwierząt mogą zabezpieczyć dwa wąwozy prowadzone do osady. Czują się bezpiecznie (+5% zadowolenia).

Problemy:
Przy polowaniu John syn Roberta wraz z Jackiem synem Michała zostali znalezieni w lesie prawie konających. Najprawdopodobniej, jakieś dzikie zwierzę ich zaatakowało. Jack się obudził, lecz nic nie pamięta, John najprawdopodobniej umrze tej nocy. Robert żąda, by naprawić wyrządzone krzywdy mu i uznaję przeciwną rodzinę za głupców, którzy nie umieją wychować syna i wysyłają zbyt młodego na polowanie. Michał zaś chce, by Robert stracił rękę za te słowa i uważa, że to jest naprawdę mała kara za wyrządzenie JEGO RODZINIE krzywdy. (co robisz?)

Ogień nam pomaga, możemy odstraszyć dzikie zwierzęta, czy też zrobić smaczniejsze jedzenie. Niektórzy uważają, że jest to złe, gdyż przy ogniu człowiek staje się ślepy i w ciemności nie widzi nic. Boją się też, że ogień ich w końcu nie posłucha i spali każdego z obecnych. Dwóch ludzi przychodzi z prośbą o rozwiązanie tego sporu, jeden uważa, ze ognia trzeba się pozbyć i nigdy go nie przywoływać, drugi uważa, że ogień jest takim samym towarzyszem, co włócznia, czy kamień, jeno droższym i rzadszym.

To sam początek, więc proszę wybaczyć taki niski poziom, dodatkowo gracze nie byli tak mocno przywiązali do PBF i strategii, a ja sam udzieliłem im szczątkowej informacji i bardziej leciałem na żywioł.

Tu widać też problem z czasem chyba, a raczej z turami… niestety, ale to będzie trzeba wyczuć, na ewentualne błędy typu Idźcie złowić ryby, a jak to wrócicie to dam Wam nowe rozkazy" będę lekko przymykał oczy xD

Dodatkowo nie było tabelki z rozkładem zadań, więc… Myślę, że Wam to lekko pomoże mimo wszystko.

Btw. systemy polityczne/wiarę/jednostki/broń/budowle/perki sami wymyślacie, sam wymyślam, mamy tutaj jednym słowem wolną rękę. I oprócz włóczni, czy też łuku proszę nie sugerować się bronią, którą wynaleźliśmy :D (najpewniej pojawią się miecze itd. ale może jakaś armia na uzbrojenie weźmie coś nowego? :D)

Chętnie dołączę ^^

Jest szansa by jednym z “drzew rozwoju” była ewolucja? :P

Nie jestem pewien co masz na myśli, ale tak na 100% :D Chodzi ci o ewolucję? W teorii my w realnym świecie ciągle ewoluujemy, więc czemu by nie w grze? :D Jak wykopiesz zielone kamyczki to wyrosną ci neko uszka, a jak twój lud będzie żył ciągle w wodzie to płetwy… chyba xD Nie mniej nie będzie czegoś takiego jak: “Wydaje teraz punkty na ewolucję i chce by moja cywilizacja miała 2 metrowe ogony.” Nie mniej, jak każesz masować co dzień przez 5h kość ogonową to może… może wtedy wyrośnie Wam ogon! xD Nie mniej 99.9% rzeczy jest możliwych! Wątpie żebyście wymyśleli coś czego sam bym nie wymyślił lub nie pozwolił.

Tworzenie kart gracza :D (jest to przykładowa, z domyślnymi wartościami)

To co, pierwsze pięć tur na tym spędzić na szukaniu tego? :P I masowaniu kości ogonowej? XD

Mam problem… używam arkusze google i raczej nie chce z tego zrezygnować, ale ostatnimi czasy rozłącza mnie z tymi arkuszami co kilka sekund… Mieliście kiedyś taki problem?

Szukam (niezbyt mocno) grafika, który by rysował postacie przeciętnych obywateli waszych społeczności, mogą być to rysunki 5 latka :D

Co do żywności… ilość naturalna mówi nam, jak mocno możemy obciążyć daną dziedzinę pracownikami, im większa ilość naturalna tym mniej problemów i mały spadek efektywności. Efektywność jak mocno jesteśmy w tym efektywni. Rolnictwo ma najmniejsze kary z przeciążenia (dawania ludzi ponad ilość naturalną), ale za to jest samo w sobie mało korzystne, myślistwo zaś odwrotnie, jest strasznie korzystne, ale po lekkim przeciążeniu mocno zaczyna tracić i niestety pojawia się sytuacja(gdy mocno przeciążamy), gdzie kolejny myśliwy obniża produkcję żywności!

EDIT
Na pw zaraz wyślę beta karty xD Ustawiam domyślny dostęp dla każdego kto ma link.
To trochę potrwa jednak, mam lekkie problemy.

Przypominam, zabawa nie wystartowała nie wiem kiedy start, po prostu pracuje i próbuje to wszystko ładnie zapisać.

Zmieniłem temat wątku, tutaj będą sprawy techniczno-informacyjne. W temacie obok będą tury i właściwa gra :D Gra wystartuje 22 sierpnia(chyba, zależy czy się wyrobię). I turę możecie już zacząć powoli pisać :D Tura będzie raz na jeden dzień chyba, może raz na dwa. 29 sierpnia-1 września brak tur(ewentualnie jedna na te 4 dni).

Patch 2.01:

-Dodanie terenów i surowców, a raczej atrybutów tego zapisane w formie elektronicznej (poprzednio na oko).

Patch 2.02

-Dodanie importu danych. Ułatwia mi to pracę. W przypadku zniknięcia wszystkich danych cofnij ostatnią twoją zmianę, najpewniej napisałeś coś w polu i arkusz zgłupiał, bo miał przypisać twoje dane i moje dane do tej samej komórki.
~~W trakcie.

Zastanawiam się nad terenem. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OfGGKV3d8tZFSkPhPYPFgpO-PpIPfSuPAxRu1uWZ690/edit?usp=sharing

Jeśli gracz znajdzie się na wzgórzach i w lesie to będę określał to tak: (bonus z lasu + bonus z wzgórz)/2=Efekt końcowy

Zmiany Waszej zaznaczajcie na żółto

Na zielono jest zaznaczony klimat, który działa, jak teren, ale (klimat1+klimat2)/2=Efekt z klimatu

Czekam na wasze propozycje. Możecie zaproponować coś więcej!

PS: Będzie co 10% określał Was teren np. wzgórza 50% las 50% itd.