Mafia 2 - "Rezydencja Batorean'ów"


#1

FABUŁA

  • Witam - uśmiechnąłem się do spóźnionej pary, wyciągając rękę po mokre płaszcze. Goście minęli mnie, wymieniając uprzejmości, a ja zamknąłem za nimi drzwi spoglądając przy okazji w zakryte burzowymi chmurami i targane piorunami niebo. Odłożyłem płaszcze do garderoby znajdującej się dwa metry dalej. Nie zakluczyłem pomieszczenia - towarzystwo zebrane na dzisiejszym przyjęciu nie należało raczej do kasty złodziejaszków.
    Odhaczyłem ostatnią parę na liście, odłożyłem ją na blat, po czym poszedłem zawiadomić mojego Pana, iż wszyscy już się zebrali. Gdy byłem w połowie drogi poczułem w kieszeni pager, informujący, że ktoś stoi pod drzwiami. Natychmiast zawróciłem, nie chcąc pozwolić nikomu moknąc w takiej pogodzie. Jednocześnie zastanawiałem się, kim mógłby być najnowszy gość, biorąc pod uwagę, że na liście każdy był już odznaczony.
    Moim oczom ukazała się twarz doradcy finansowego mojego pana. Wpuściłem mężczyznę do środka, zamknąłem drzwi i odebrałem od gościa płaszcz. Chwyciłem listę leżącą obok mnie i wyszukałem wzrokiem nazwiska osoby, która właśnie przekroczyła próg.
  • Przepraszam Pana, ale czy gdzieś an wychodził?
    Mężczyzna spojrzał na mnie niezrozumiale.
  • Słucham?
  • Pańskie nazwisko zostało już użyte i odznaczone, co z kolei oznacza, że Pan już raz tu wchodził, jednak jako, że w rzeczywistości dopiero się Pan pojawił, przewiduję swój błąd w systemie. Przepraszam za kłopot. - ukłoniłem się. Mężczyzna odszedł bez słowa.
    Chwyciłem długopis i na samym dole listy dopisałem “Dodatkowy Gość - obecny”.
    Ruszyłem ku sali balowej, oznajmić mojemu Panu o zaistniałej sytuacji.

Minęło czterdzieści minut odkąd w sali wszyscy się zebrali, ale waszego gospodarza wciąż nie było. Nie było widać również żadnego lokaja. Gdy już każdy odczuł zniecierpliwienie, usłyszeliście hałas dochodzący zza drzwi na hol. Po ich otworzeniu czerwony ślad zaczynający się pod drzwiami i ciągnący się za drzwi z lewej. Po podejściu do nich dało się odczuć lekki przeciąg wydobywający się ze szpary pomiędzy drzwiami a podłogą. Ktoś nacisnął klamkę, a drzwi natychmiast otwarły się, uderzane falami powietrza, Dostrzegliście ciało brodatego, siwego mężczyzny - Pana domu. Jego brzuch był rozszarpany. Mężczyzna kaszlnął krwią, a jego oczy skierowały się na otwarte okno, a potem na was. Z ostatnim tchnieniem, jego twarz przybrała wyraz niewyobrażonego strachu, po czym zamarła. Za wami znajdowały się mokre ślady.

Role:

Morderca - Osoba, która może linczować, śmierć jej oraz pomocnika oznacza koniec mafii.
Pomocnik - Osoba, która może linczować za przyzwoleniem mordercy; Śmierć jej oraz mordercy, oznacza koniec mafii.
Lokaj - Osoba(y) ze zdolnością “przetrzymania” na noc u siebie gracza. Umiejętności może użyć 3 razy w ciągu całej gry. Jeden z lokai otwierał drzwi i mniej więcej pamięta listę gości.
Kuzyn Pana - Osoba(y), która może wykonać dwa lincze w ciągu całej gry.
Główny Lokaj - Osoba, która może przetrzymać u siebie jednego gracza, trzy razy oraz wykonać lincz raz w ciągu gry. Główny Lokaj posiada spis lokajów.
Gość - Zwykły gracz, którego zadaniem jest odnaleźć upiora.

I Zasady:

I. Ogólne:

  1. Zdradzanie swojej roli jest ZABRONIONE! Poinformowanie kogoś o tym, kim się jest (lub było) grozi wydaleniem z zabawy, a także warnem na forum!
  2. Osoby niezapisane do rozgrywki, a także martwe nie mają prawa wypowiadać się w temacie.
  3. Pisanie w FN jest zabronione.
  4. Piszemy w pierwszej osobie. Nie jest to żaden PBF. Po prostu prowadzimy dyskusje i naszym zadaniem jest przy poprawnej dedukcji oraz wyciąganiu wniosków odnaleźć wyznaczoną osobę. Można kłamać, oskarżać, chwytać za słówka, po prostu wszystko.
  5. Do rozpoczęcia gry wymagane jest przynajmniej 12 zapisanych uczestników.
  6. Uczestnicy otrzymają PW ze swoją rolą 2-3h przed rozpoczęciem rozgrywki.
  7. Temat z mafią będzie zamknięty aż do startu rozgrywki.
  8. Nieaktywność ponad 3 dni grozi wykluczeniem.
  9. Mafia trwa 14 dni. (może się zmienić w zależności od ilości graczy)
  10. Mafia trwa do momentu, aż zostanie 3 graczy.

II Role:

II.I Morderca i Pomocnicy:

  1. Morderca nie wie kim są Pomocnicy i wzajemnie.
  2. Morderca może zabić w fazie nocy pisząc PW do mistrza gry.
  3. Pomocnicy mogą linczować wysyłając PW do mistrza gry w fazie nocy. Aby móc linczować, morderca wysyła do mnie PW w fazie dnia, w którym informuje o pozwoleniu pomocnikowi na lincz. Wtedy ja przesyłam pomocnikowi PW z pozwoleniem. Pomocnik nie musi linczować po otrzymaniu pozwolenia, ale pozwolenie trwa tylko jedną noc.
  4. Jeden pomocnik może zabijać raz na trzy dni. Morderca musi dać pomocnikom pozwolenie raz na trzy dni.
  5. Morderca nie dostaje żadnej informacji, jeśli wszyscy pomocnicy zginą.
  6. Jeżeli Morderca zginie, Pomocnicy zyskują takie same możliwości jak Morderca.
  7. Morderca musi wykonać lincz raz na trzy dni.
  8. Morderca oraz Pomocnicy mogą się zdradzić, a jego lincz nie musi się powieść:
    1 = Lincz nieudany. Prawdopodobnie zostawiono jakieś poszlaki.
    2 = Upiór wykonał lincz, ale zostawił lekkie ślady.
    3-4 = Upiór wykonał lincz zostawiając niemal niezauważalne ślady.
    5-6 = Zabójstwo idealne.

II.II Lokaj:

  1. Umiejętność lokaja opiera się na przetrzymaniu jednego z graczy na noc w specjalnej celi. Jeżeli gracz ten zostaje napadnięty przez Kuzyna, Pomocnika lub Morderce, zostaje uratowany. (Kuzyn wciąż ma możliwość linczu.)
  2. Podczas wykonywania umiejętności lokaj nie jest chroniony. Jest narażony na ataki.
  3. Lokaj informuje o użyciu umiejętności poprzez napisanie PW DO MISTRZA GRY w FN!
  4. Jeżeli lokaj użyje umiejętności na Mordercy lub Pomocniku, lincz tej nocy będzie udany, zostawi ślady i zostanie użyty na tym właśnie lokaju. Kuzyn nie może linczować, gdy jest trzymany przez lokaja.
  5. Przetrzymywany dostaję ode mnie PW, że danej nocy był przetrzymywany.
  6. Jeżeli dwaj lokaje przetrzymują w tym samym czasie tą samą osobę, to oboje poznają swoje role.
  7. Jeżeli dwaj lokaje przetrzymują w tym samym czasie osobę, która chce tej nocy linczować, lincz całkowicie przepada.

II.III Kuzyn Pana:

  1. Kuzyn Pana swojej umiejętności może użyć tylko dwa razy w ciągu całej gry. Głosuje poprzez NAPISANIE PW DO MISTRZA GRY w czasie trwania FN!
  2. Jeżeli Kuzyn Pana odda swój głos na osobę, która jest pod ochroną lokaja lub Głównego Lokaja, to lincz nie zostaje wykonany, ale nie przepada.
  3. Jeżeli Kuzyn Pana wybierze tą samą osobę, co Upiór, to jego głos po prostu przepada.
  4. UWAGA! Kuzyn Pana gra usiłując pomóc gościom, a nie mordercom.
  5. Jeżeli Kuzyn Pana zagłosuje na Mordercę lub Pomocnika - ginie. Upiór zabija go zostawiając po sobie małe ślady, jednak lincz na tą osobę, którą wybrał Morderca/Pmocnik przechodzi na Kuzyna Pana.
  6. Lincze Kuzyna Pana odbywają się na tej samej zasadzie, co Mordercy/Pomocników. (Rzut kostką)

II.IV Główny Lokaj:

  1. Umiejętność Głównego Lokaja polega na tym samym, co Lokajów, z tą różnicą, że nie może zostać zabity przez przetrzymywaną osobę - lincz przetrzymywanego mordercy przepada.
  2. Główny Lokaj posiada listę z imionami innych lokai, ale nie może jej bezpośrednio zdradzić.
  3. Główny lokaj może wykonać lincz raz w ciągu gry. Lincz wykonany przez głównego lokaja jest idealny i nie zostawia śladów. Główny Lokaj może zlinczować Mordercę lub Pomocników, ze skutkiem dla niego pozytywnym lub negatywnym:
    1 - Główny Lokaj daje się zaskoczyć Mordercy/Pomocnikowi i zostaje zabity.
    2 - Główny Lokaj daje się zaskoczyć mordercy i zostaje zabity, jednak może zlinczować Pomocnika.
    3-6 - Główny Lokaj linczuje Mordercę/Pomocnika.
  4. Jeżeli Podczas wykonywania swojego linczu, Główny Lokaj umiera, licz Mordercy/Pomocnika przepada.
  5. Główny Lokaj może powiadamiać lokai o swoich podejrzeniach, lub przekazywać im różne wiadomości, pisząc PW do MISTRZA GRY informując go o chęci przesłania wiadomości do danego lokaja oraz wpisania treści wiadomości. Główny Lokaj nie może zdradzić Lokajom kim jest!

III. Głosowania:

III.I Ogólne:

  1. Głosowanie ogólne odbywa się w temacie z mafią poprzez napisanie:
    Kod:
    Mordercą jest [NICK GRACZA]
  2. Głosować może KAŻDY, niezależnie od tego jaką ma rolę.
  3. Aby głosowanie było ważne muszą być oddane MINIMUM 3 GŁOSY!
  4. Głos na “chybił trafił” nie będzie uznawany. Swój wybór trzeba poprzeć argumentacją. UWAGA! Jeżeli uważamy, że kogoś oskarżenie jest trafne można napisać, że zgadzamy się z oskarżeniem X, gdyż jest słuszne i wyczerpuje temat.
  5. Aby oddać swój wybór w głosowaniu trzeba napisać MINIMUM 3 POSTY. (Zasada ta odnosi się do jednego dnia. Nie chodzi tutaj o to, że trzy posty w grze i można głosować do końca.)
  6. Głosowanie ogólne odbywa się w FD.
  7. Po linczu z głosowania będą zostawiane od czasu do czasu wskazówki w fabule dot. roli zlinczowanego gracza.

III.II Indywidualne:

  1. Głosowanie indywidualne są to głosy graczy, którzy mają jakąś umiejętność. Głosują poprzez NAPISANIE PW DO MISTRZA GRY!
  2. Uznawana jest ostatnia wiadomość w skrzynce.
  3. Głosowanie to odbywa się wyłącznie w FN. (Wyjątkiem jest Morderca, który może przekazać Pomocnikom pozwolenie w ciągu dnia[ale linczuje w FN!] oraz Główny Lokaj, mogący przekazywać wiadomości, w każdej fazie rozgrywki) UWAGA! Jestem przychylny przyjąć kogoś głos w sytuacji poważnej. Przykładowo, jeżeli gracza nie będzie już po godzinie (np.) 20, a chciałby oddać głos. Nie dopuszczam jednak sytuacji, w której gracz pisze PW “mogę zagłosować teraz, bo potem nie będzie mi się chciało wchodzić?”

IV Fazy:

IV.I Faza Dnia (FD):

  1. W FD toczy się dyskusja i głosowanie.
  2. FD trwa OD NAPISANIA POSTU MISTRZA GRY do godziny 22:00!

IV.II Faza Nocy (FN):

  1. Podczas trwania FN czas na działanie mają osoby z umiejętnościami.
  2. Podczas FN pisanie w temacie jest ZABRONIONE!
  3. Czas na oddanie swojego głosu gracze mają od godziny 22:00 do 8:00 poprzez napisanie PW DO MISTRZA GRY!

[zasady skopiowane z Mafii 1 i nieco zmienione]

NAGRODA ZA ZWYCIĘSTWO:
3548nC
2k ode mnie i pewnie coś od adminów, kto wie… (oczywiście, ja daje 2k, a nie 2k na osobę…)

Uczestnicy:
-Payback
-Kiichigo
-Piter
-Kubson
-Golter
-kamkom
-TroLoL
-Raizer
-PhariosShaphire
-shzye
-Kiyama
-Megu
-Kurokokoro


#2

MAFIA ROZPOCZĘTA


#3

Jej nareszcie mafia się zaczęła :D
Oczywiście warto by było zastosować dotychczasowo praktykowany sposób czyli zaczekać na ruch Mordercy. Zgodzicie się?


#4

Zawsze można oszacować najpierw rozkład sił. Wydaje mi się, że jest 2 pomocników czyli razem z mordercą 3. Lokai stawiam, że 3-4, a razem z głównym było by 4-5, bo to rozsądne liczby moim zdaniem. Kuzyn pana jest raczej jeden, a cała reszta czyli te 4-5 osób to goście.


#5

W mafii najlepiej oszacować pierw rozkład sił. Wtedy mamy przynajmniej zarys prezentującej się sytuacji i wiemy mniej więcej na czym stoimy. Jest to o tyle dobre, że nie będzie strzelania na oślep przez cały czas (jak ostatnio). Nie mamy zresztą nic lepszego do roboty, bo znając życie(mafie) morderca będzie w pierwszym dniu bezczynnie siedział na tyłku. Standard. Jest nas 13(przypadek?). Morderca jest na pewno 1, zakładam że ma dwóch przydupasów, ew. jednego. Nie więcej. Główny Lokaj i Kuzyn to role pojedyncze. Jeśli chodzi o Głównego, to fabuła na to wskazuje, jak i zasady, czysta dedukcja. Kuzyn ma kłopotliwą umiejętność i wydaje mi się, że jest to po prostu ściągnięcie Łowcy z ostatniej rozgrywki. 2 Kuzynów, to 4 lincze, na pewno my, jako gracze nie dostalibyśmy takiej swobody. Lokai jest 2-3. Stawiam jednak na trzech. Czemu? Skill jest niedoskonały, taki ratowniczy, a jakby było ich dwóch, za dużo byłoby Gości(większa ilość w innych rolach jest wątpliwa wg mnie). Reszta to zwykli gracze. Podsumowując:

Morderca - 1
Pomocnik - 2
Główny Lokaj - 1
Lokaj - 3
Kuzyn - 1
Gość - 5

Zgodzicie się?


#6

Hmm, krótkie opisy ról sugerują że jest jeden pomocik, natomiast w dokładnym opisie ról mordercy i pomocnika widnieje liczba mnoga. Ale fakt że dwóch lepiej pasuje.


#7

Ja się zgadzam z Payem bo jego rozkład jest praktycznie taki sam jak mój :P


#8

Ten rozkład sił wygląda na całkiem prawdopodobny. Co do czekania na ruch mordercy to też jestem za xD


#9

Łał, Paju tak bardzo zachwycasz swoim rozumowaniem, jestem pod wrażeniem. Jednocześnie zgadzając się z tym o czym piszesz!
No i oczywiście też czekam na ruch mordercy.


#10

Pay… Przyznam że się zgadzam z twoją sugestią i takoż właśnie zrobię :D


#11

Ogólnie nie wiem skąd wam się wzięło proponowanie tego, czy czekamy na ruch mordercy, czy nie. Bo jak nie, to co? Zabijemy osobę 3h po starcie gry? Nie róbmy rzeźni. W zasadach jest wyraźnie napisane, że hunter musi wykonać lincz raz na trzy dni. Liczy się dla niego to, aby przetrwać, więc pewnie będzie nas uśmiercał tak powoli, jak tylko może (tudzież zdawał się na pomocników). Tak czy siak - w przeciągu trzech dni BĘDZIE MUSIAŁ wykonać ruch, więc mam nadzieję, że Kuzyn jest na tyle inteligentny, że nie wykona ruchu przez ten czas, żeby nas nie wyprowadzić w ślepy zaułek.

@Kiichigo

Miło by było, gdybyś chwilę poświęciła dla mafii i nam co nieco powiedziała o “byciu hunterem”. Ostatnio tobie przypadła ta rola i wygrałaś, więc chciałbym, abyś się z nami podzieliła własnymi doświadczeniami i przewidywaniami. Żeby nie było niejasności - nie skreślam cię z listy podejrzanych(której w sumie wraz ze mną i tak chyba nikt jeszcze nie ma). Mafię tworzy Egil. Nigdy nie wiadomo, co wymyśli.


#12

a więc kolejna mafia rozpoczęta trzeba podregulować braki i przemyśleć wszystko


#13

Obysmy znowu nie zabili głównej pozytywnej postaci jak w poprzedniej mafii

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2


#14

Faza Dnia zakończona.

Fabuła

Atmosfera przez cały dzień była napięta. Nie było to jednak spowodowane wyłącznie śmiercią właściciela. Wszyscy byli zdenerwowani. Wszyscy się bali. Niemal nikt nic nie mówił.

Gdy tylko otrząsneliście się z szoku, Kiichigo natychmiast zerwała się do biegu. Kilku z was ruszyło z nią. Widzieliście, jak dziewczyna dobiega do drzwi i naciska klamkę. Zamek nie ustąpił. Payback stanął obok Kiichigo i zerwał zieloną kartkę, przyklejoną na wysokości jego twarzy.

  • Nikt nie opuści tego budynku, dopóki nie odkryty zostanie morderca. Wypuszczę was za dwa tygodnie od dzisiaj, jednak musicie pamiętać, że morderca nie musi próżnować. Dla własnego bezpieczeństwa radzę wam się nim zająć. - przeczytał Payback, podając list do każdego po kolei. Na samym dole widniał podpis: Główny Lokaj rodziny Batorean’ów.

Resztę wieczoru spędziliście, rozmawiając o tej sytuacji oraz o tym, jak możecie się z niej wykaraskać.

Gdy w końcu nie zostało nic do powiedzenia, na podstawie losowania, jednak z zachowaniem zasad płci, przydzieliliście sobie pokoje. Sześć z nich było dwuosobowych oraz jeden jedoosobowy - zostały przygotowane wcześniej według planu,który zakładał, że goście oraz służba zostaną po przyjęciu na noc.

rozstawienie pokoi na drugim piętrze:

Payback //////--------- Piter
Kurokokoro --------- Kiyama
/////////////////////--------- //////////////////
/////////////////////--------- //////////////////
Kiichigo //////--------- Raizer
Megu ///////////--------- Golter
/////////////////////---------- /////////////////
/////////////////////---------- /////////////////
Kubson ///////---------- shzye
PhariosSaphire ------- kamkom
/////////////////////---------- //////////////////
/////////////////////---------- //////////////////
TroLoL ///////---------- //////////////////
//////////////////////--------/////////////////////
//////////////////// Przejście ////////////////
/////////////////// na I piętro ///////////////

Faza Nocy rozpoczęta.


#15

Faza Nocy zakończona

Fabuła

Ze snu wyrwała was głośna muzyka dobiegająca z głośnika zamontowanego w każdym pokoju. Wszyscy zebraliście się w sali balowej.

  • Skoro wszyscy jesteśmy… - zaczął niepewnie shzye, ale przerwało mu głośne 'Hej!".
    Wszyscy spojrzeli w stronę Kamkoma, który przerwał pierwszą wypowiedź tego dnia.
  • Jest nas dwunastu. - Stwierdził krótko.
    Wszyscy zaczęli liczyć. Dwunastu…
  • Nie ma Paybacka… - szepnęła Kiichigo.
  • Może zaspał?
    Wszyscy prędko pobiegli na drugie piętro.
    -Kurokokoro, dzielisz z nim pokój, był rano w łóżku?
  • Hę? Nie… Chyba go nie było…
  • Rozdzielmy się! - zarządził Kamkom. - Musimy znaleźć Paybacka! Kiichigo, Megu, TroLoL i Raizer, przeszukajcie parter, Pharios, shzye Kubson i ja sprawdzimy drugie piętro, a reszta niech zajmie się pierwszym!

Po kilku chwilach usłyszeliście krzyk Kiichigo. W ciągu minuty wszyscy byli na parterze. Za blatem szatniarza, w małej kałuży krwi leżało ciało. Po bliższych oględzinach, jasne było, że to Payback, a powodem śmierci było podcięte gardło Ofiara pewnie nawet nie mogła zawołać.

  • W jego łóżku była krew. - Poinformował shzye. - Ciało musiało zostać przeniesione.
    Wszyscy patrzeli na martwe ciało.
  • I co teraz?

Faza Dnia rozpoczęta.


#16

Hmmmm ciało było przeniesione więc czemu nie ma żadnym śladów krwi na podłodze chyba że był nesiony w czymś w stylu worka.


#17

Eh… Jak widać morderca nie próżnuję wyelminował jednego z najlepszych/najaktywniejszych graczy. Morderca musiał wiedzieć , ze Pay może go szybko złapać…


#18

Morderca od razu zabrał się za eliminację najbardziej aktywnych jak zauważył Shyze, zaś jeśli chodzi o jakiekolwiek podejrzenia… Z historii wynikało by że Kuro go nie widział okej. Ale kto mógł go zobaczyć?


#19

Ale skąd wiadomo że to morderca wykonał lincz? Z początku stwierdziłem że podejrzany jest Kuro, ale po chwili namysłu pomyślałem że to by było zbyt łatwe. Pay był najaktywniejszy i niestety zginął co nie jest zaskakujące jeśli to morderca wykonał lincz, ale nie mam pewności czy to na pewno morderca…


#20

trzeba się nad wszystkim dobrze zastanowić a nie tak sypać podejrzeniami bez powodu.
może morderca przestraszył się tych najbardziej zaangażowanych graczy dlatego zabił paya