Gualtiero Margotta należy do bogatszej części ludzi. W ciągu całego swojego życia zdążył dorobić się nie tylko wielkiej fortuny, ale też kilkoro dzieci. Po śmierci swojej żony wyizolował się jednak na jednej ze swoich wysp, skąd wciąż nadzorował całym swoim majątkiem i interesami.
Pewnego dnia wszyscy członkowie rodziny Margotta otrzymali od swojego ojca i dziadka zaproszenie na wyspę, gdzie odbyć się miało ich spotkanie rodzinne. Nikt dokładnie nie wiedział, w jakim celu mężczyzna je organizuje, jednak oni mieli już pewien cel, gdy tam przyjeżdżali. Gualtiero stawał się coraz starszy, a kwestia spadku wciąż nie była ustalona.
Wszyscy zaproszeni przybyli na wyspę kierowani własnymi motywami. Był piękny, lipcowy dzień. Pogoda dopisywała i wszystko dobrze się zapowiadało. Nie zdążyło wyjść jeszcze na wierzch to, w jakich relacjach jest rodzeństwo. Przy ojcu każdy był miły i próbował jak najbardziej mu się podlizać.
Kolejna łódź przypłynie na wyspę dopiero za dziesięć dni. Nikt nie zdaje sobie jeszcze sprawy, że ktoś właśnie uszkodził kable telefoniczne. Spędzą więc ten czas całkowicie odcięci od świata. Kto wie, jak to się skończy.
Zasady ogólne
Dyskusja na temat mafii może być prowadzona tylko w wątku z mafią.
W rozgrywce mogą brać udział tylko osoby zapisane i żywe.
Wypowiadać się można tylko w FD.
Można kłamać, oszukiwać, manipulować i wszystko inne w celu zwycięstwa.
Można zdradzić, jaką jest się postacią, nie można jednak zdradzać swojej roli.
Osoby nieaktywne przez 3 dni popełniają samobójstwa. Wykonywanie akcji uważa się za aktywność.
Użycie swojej umiejętności odbywa się poprzez wysłanie PW do MG.
Wszelkie pytania i inne proszę kierować poprzez PW do MG.
Posty można edytować, należy jednak napisać powód edycji lub dopisać tekst po słowie EDIT.
Głosowanie i lincz
Głosowanie jest wiążące, gdy 50% graczy odda swój głos.
Gdy 80% graczy odda głos na daną osobę, lincz wykonywany jest natychmiastowo i kończy się FD. Gdy ktoś odda przeważający głos, musi wyraźnie napisać o tym na końcu posta. Innie gracze nie mogą już wtedy pisać, nawet jeśli MG nie zakończył dnia (po prostu nie zawsze wtedy będę).
Jeśli kilka osób otrzymało równą liczbę głosów, o wyniku decyduje pan domu.
Głosy nie muszą być uzasadniane.
Gracze dostają od razu informację o roli zlinczowanego.
Postacie i role:
Przed rozpoczęciem mafii uczestnicy otrzymują informację, jaką postacią są. Role otrzymują natomiast przed 1. FN.
Każda postać może mieć swoje umiejętności, niezależne od otrzymanej roli.
Każdej FN można wykonać tylko jedną akcję.
Niektóre umiejętności można wykonywać podczas FD. Gdy akcja ta kończy FD, musi o tym wyraźnie napisać na końcu posta. Inni gracze nie mogą wtedy już pisać, nawet jeśli MG nie zakończył jeszcze dnia (po prostu nie zawsze wtedy będę).
Morderca i poplecznicy wiedzą o sobie i mogą komunikować się tylko poprzez MG.
Warunki zwycięstwa:
Rozgrywka kończy się po dziesięciu FD.
Morderca i poplecznicy wygrywają, jeśli przed tym czasem liczba reszty graczy będzie równa:
W przypadku, gdy uczestników było:
6 – 7: 2
8 – 10: 3
11- 13: 4
14 – 16: 5
Jeśli nie uda im się to w określonym czasie, to przegrywają.
Reszta graczy wygrywa, jeśli uda im się pozbyć mordercy i popleczników lub przetrwać 10 FD.
Kary:
Jeśli gracz zdradzi swoją rolę, popełnia przymusowe samobójstwo i zostaje wykluczony z gry.
Jeśli ktoś będzie pisał w wątku z mafią w trakcie FN lub gdy wykonana zostanie akcja kończąca wcześniej FD – ma zakaz wypowiadania się w mafii przez jeden kolejny dzień.
Jeśli ktoś dyskutuje o mafii poza jej wątkiem – dostaje od razu dwa niezbywalne, anonimowe głosy.
Jeśli w kogoś wypowiedzi wyraźnie widać, że nie zapoznał się ze wcześniejszymi postami/fabułą – nie może wykonać żadnej akcji podczas przyszłej FN.
Informacja o karze, jest podawana do publicznej informacji, a reszta graczy ma prawo potępić zachowanie ukaranej osoby.
Role:
Morderca i poplecznicy:
Morderca – jest tylko jeden, może mordować jedną osobę każdej FN.
Następca mordercy - gdy morderca zostanie zamordowany, jeden z popleczników przejmuje jego rolę i przestaje być poplecznikiem. Może mordować co drugi dzień.
Ilość popleczników jest zależna od ogólnej ilości graczy:
6 -7 graczy – tylko poplecznik 1.
8 – 10 – poplecznicy 1. i 2.
11 – 13 – poplecznicy 1. - 3.
14 – 16 - Wszyscy
[ol]
[li]Szantażysta – może w trakcie gry zaszantażować dwie osoby i kazać im poprzez MG głosować na daną osobę.[/li][li]Czyściciel – dwa razy podczas gry może całkowicie usunąć dowody z miejsca zbrodni wykonanej przez mordercę.[/li][li]Wrabiacz – może dwa razy podrzuci dowody na wybraną przez siebie osobę[/li][li]Bloker – może dwa razy zablokować wszystkie akcje wykonywane na mordercy i poplecznikach[/li][/ol]
Reszta ról:
Detektyw – może trzy razy sprawdzić czyjąś rolę.
Ochroniarz – co drugi dzień może kogoś ochronić. Podczas tej akcji chroni także siebie.
Podglądacz – może cztery razy sprawdzić, jaką akcję wykonywał ktoś w nocy (nie wie jednak, na kim).
Lekarz – może codziennie sprawdzić, jaką rolę miała zmarła osoba, oraz jaką postacią była.
Zwykły człowiek - nie ma żadnych zdolności i pragnie tylko przetrwać.
Postacie:
Gualtiero Margotta – pan domu. Dwa razy może zagłosować za wszystkie osoby, które nie oddały głosu (tylko, jeśli głosowanie się rozpocznie). Jest to akcja wykonywana podczas FD i po jej wykonaniu następuje od razu FN.
Serafina Bertuzzi – główna pokojówka. Dzięki temu, że ma dostęp do wszystkich kluczy, może dwa razy kogoś zamknąć w pokoju i zablokować go podczas FN.
Camelia Guariglia – najstarsza córka Gualtiero. Może cztery razy sprawdzić, na kim wykonywał ktoś akcję (nie wie jednak, jaką).
Demetrio Margotta – drugie dziecko i najstarszy syn. Przez swój dar przekonywania może raz uniknąć linczu przez głosowanie i wskazać kogoś innego na swoje miejsce.
Alviero Margotta – trzecie dziecko. Raz, tuż przed wykonaniem linczu może sprawdzić, czy linczowana osoba rzeczywiście jest mordercą lub jego poplecznikiem. Jeśli okaże się, że nie, to do linczu nie dochodzi.
Annabella Fonti – najmłodsza córka. Dwa razy może sprawić, że wszelkie wykonywane na niej akcję zostaną odbite i wykonane na wskazanej przez nią osobę.
Marinella Nasta – kucharka. Może raz dodać komuś środek nasenny do śniadania i wykluczyć go z dyskusji na cały dzień. Osoba ta nie ma też prawa głosu i pan domu nie może za nią zagłosować.
Enimia Fonti – dziewiętnastoletnia córka Annabelli. Może raz wybrać osobę, której nikt nie może oskarżać podczas FD i na nią głosować. Informacja o tym zostanie umieszczona w fabule otwierającej dzień.
Alberico Tinti – narzeczony Enimii. Gdy jego ukochana zostanie wytypowana do linczu, może raz ją od niego uratować.
Enimia i Alberico są zakochaną parą. Jeśli jedno umrze, drugie odbierze sobie życie z rozpaczy.
Sansone Guariglia – mąż Camelii. Może raz w ciągu nocy zabić jedną, wybraną osobę. Gdy zostanie mordercą, zamienia się na umiejętności postaci z jednym ze swoim popleczników.
Chiara Guariglia - dziesięcioletnia córka Camelii. Podczas pierwszej FN wybiera gracza, którego umiejętności postaci przejmie po jego śmierci.
Girardo Presta - dozorca. Każdej nocy dostaje informację, kto zostanie zamordowany przez mordercę. Raz może się zdecydować na uratowanie tej osoby.