Nasza własna gra?

Hejka!

Tak sobie siedzę i siedzę, i przyszedł mi do głowy pewien pomysł… mianowicie co, gdybyśmy zrobili własną grę? Na rynku nie ma bardzo dużo sensownych anime-gier (a jeśli są, to chętnie zagram w Waszym zdaniem dobre tytuły), więc możliwe, że mielibyśmy szansę się z czymś wybić - ale nawet jeśli nie, to przynajmniej zrobić coś konstruktywnego, bo wiecie, kolejka by krytykować jest przeważnie dłuższa od kolejki by robić :wink: A z tego co wiem, jest na forum całkiem dużo programistów… zacznę od siebie :smiley:

Do głowy przyszło mi nawet nie jeden, ale kilka pomysłów; osobiście głosowałbym za czymś w rodzaju shootera z elementami RPG (FPS/TPS; również izometryczny, jak np. w Alien Shooter); mogłaby to być też skradanka - tutaj IMHO sztandarowym przykładem jest seria Splinter Cell; albo, powiedzmy, gra fabularna - tak, tak, jest masa wszelakich Sim Date, gier point&click itp., ale z chęcią posłucham Waszych pomysłów - byłaby to duża szansa dla każdego domorosłego twórcy, który często popuszcza wodze fantazji :wink:

Osobiście nie widziałbym tego jako projektu zarobkowego, ale bardziej na zasadzie zabawy/mile spędzonego czasu, ale kto wie, może ktoś z nas skrywa niezwykły potencjał do takich rzeczy! Też uprzedzam, żeby w razie czego nikt nie czuł się poszkodowany finansowo :wink:

Co do samego silnika, tutaj z chęcią posłużę etatem, pisałem całkiem sporo gierek w C, zawodowo działam w Javie… oczywiście są gotowe silniki, ale oprogramowanie typu Unreal Engine jest przewidziane głównie dla większych korporacji, poza tym mogłoby być sporym overkillem dla, powiedzmy, gry typu point&click z grafiką 2D - poza tym dla mnie praca przy silniku 2D to sama frajda, mam też kilka bardziej lub mniej rozwiniętych szablonów API w C++, więc rozplanowanie architektury nie powinno zająć bardzo dużo czasu :smiley: a swoją drogą ciekawe, ilu jest nas takich amatorów, a i wsparcie doświadczonego architekta - bardzo cenne :wink:
Nie, nie jestem doświadczonym architektem :smiley:

Fabuła może obejmować własne lub inspirowane historie - ważne, żeby to był nasz materiał. Zależy kto jakie preferuje klimaty, do mnie osobiście przemawia m.in. sci-fi/horror, ale chętnie wysłucham waszych pomysłów :smiley: tak jak mówię, nie mam jeszcze konkretów na myśli, ważne żeby to było coś związane z mangą/anime - bo raczej w tym się czujemy (chyba) najlepiej… a jeśli ktoś jeszcze lubi rysować, to concept-arty mamy załatwione :slight_smile:

To i wszelkie kwestie techniczne plus sugestie moglibyśmy obgadać, gdybyście byli zainteresowani - w dzisiejszych czasach jest baaardzo dużo możliwości komunikacji, więc stworzenie takiego “rozsianego studia” nie powinno być żadnym problemem. Myślę też, że w związku z obecną sytuacją kilka osób będzie miało dość czasu, aby ruszyć kreatywną żyłkę. A sterty pomysłów zawsze mile widziane, ale zapał i entuzjazm jeszcze bardziej!

Co do marketingu, widzę tutaj Steam Direct jako potencjalnie dobrą platformę - ale nie jestem jeszcze do niej przekonany, a może przyjdzie na to czas :wink: chyba że będzie to stricte nasz projekt autorski jako forumowiczów i @Domen udostępni nam FTP do serwera xD

(nie no, żartuję z tym udostępnianiem, ale może download tematycznych gier ożywi nieco forum?)

To jak? Kto jest za, kto przeciw, kto się wstrzymał? Ekipa kreatywni, piszcie śmiało, bo stworzenie gry nie jest takie trudne jak się wydaje - to nie musi być od razu produkcja pokroju Wiedźmina czy GTA :smiley:

4lajki

Dołożyłbym swoją cegiełkę jakbym tylko się na tym znał. Pomysł ciekawy i wymaga na pewno wiele poświęcenia i cierpliwości. Ja osobiście najbardziej bym był za grą fabularną :P Lubię się wczuć w historię, niż zabijać bezmyślnie hordy potworów xD

1lajk

Znam sporo dobrych anime gierek :stuck_out_tongue: . Mam też kumpla który tworzy grę w rpgMakerze już od jakiegoś czasu (robię za betatestera).

Świta mi kilka pomysłów które mogły by połączyć gatunki ale muszę to jeszcze przemyśleć.

Grałem w mnóstwo dobry gier anime więc się nie zgodzę że jest mało tego typu gier (po prostu są strasznie drogie). Co do samego pomysłu to póki co pracowałem tylko trochę na visual maker i całkiem nieźle mi idzie pisanie fabuły. Oczywiście przeważnie pisałem fabułe do fantasy albo obyczajówki jednak mogę napisać w każdym klimacie. Tak naprawdę jedynego czego bym potrzebował żeby stworzyć świat gry i rozpisać postacie to arty. Dzięki temu napiszę wam nawet historie postaci do kilku pokoleń wstecz jeśli trzeba, a świat będzie spójny i szczegółowy. Jednak nie wejdę w ten projekt jeśli nie będziemy mieli pełnej obsady. Nie lubię czegoś zaczynać, a potem porzucać.

1lajk

Ja “pracowałam” trochę na libgdx w javie, ale było trochę za dużo z tym roboty do prostych rzeczy. Piszę tylko po to, żeby trochę to odradzić jakby komuś przyszło na pomysł pisanie w tym. (Po prostu są łatwiejsze rzeczy.)

Jeśli chodzi o Point&Click to jednak by się nadało tbh. Piszę bardziej o tym z perspektywy 3D.

@Depressley nie musisz się znać, wystarczy że masz chwilę czasu i możesz się pobawić co najmniej w testera :smiley: wydaje się że taka fajna praca, tester gier komputerowych, ale tak naprawdę strasznie ciężko jest o testerów
chyba że lubisz rysować koncept arty, do gry fabularnej również są potrzebne - @Hannto mógłby skorzystać, jak będzie chciał coś machnąć :wink:

@KhatTar @Hannto @Kot możemy przedstawić swoje koncepcje np. na czacie - chyba że wolicie tutaj :smiley:
kiedyś przyszedł mi do głowy pomysł, żeby zrobić swoisty survival na bazie Future DIary

gdzie tytułowy pamiętnik służyłby właśnie do przewidywania ruchów zabójcy, a gracz nie mając innej broni musiałby rozgryzać wskazówki z pamiętnika; klimat horroru z perspektywy pierwszej osoby - moim zdaniem taka “walka” z AI byłaby dość ciekawa

znalazłoby się jeszcze kilka pomysłów, myślałem też o RPG osadzonym w wyobrażonym świecie, gdzie mamy dużo możliwości interakcji z otoczeniem w niekonwencjonalny sposób, np. jednym ruchem można zmienić pół kontynentu (w końcu wyobraźnia :smiley:) nie mam na myśli jeszcze konkretów, ale projektowanie mechaniki dałoby duży upust kreatywności.

Osobiście odradzałbym opcje z Mirai Nikki. Mogą pojawić się problemy natury prawnej.

Osobiście to bym zagrał w jakiegoś RPG osadzonego w świecie Naruto. Ze strony technicznej jestem dupa wołowa i nie mam żadnego doświadczenia aczkolwiek z pisaniem fabuły mógłbym pomóc

Welp. Gry w stylu anime znajdują się w absolutnej czołówce moich ulubionych produkcji, więc nie powiedziałbym, że są słabe ;) Chociażby moja ulubiona Persona 5 (razem z dwoma poprzednimi częściami) czy Danganronpa, chyba że mówimy o takich na podstawie anime…no tutaj rzeczywiście jest tak sobie, bo jeszcze kilka lat temu dominowały do zarzygania muso w stylu dynasty warriors, a teraz wszystkie gry anime to arena fightery :rzyg: Wyjątki się zdarzają czasem. Kakarot był dobry (jednak dużo gorszy niż mógłby być), Fairy Tail też nieźle się zapowiada, chociaż jest raczej brzydkie.

Testuję gierki za pieniądze, więc jeśli chodzi o debuga, to mógłbym pomóc xD free of charge ofc! Sam jednak nie robiłem nic poza eksperymentami w RPG Makerze i jakimiś VNkami głównie dla znajomych i funu ;)

Programuje w pythonie chociaż doświadczenia nie mam żadnego, dlatego w roli programisty się nie nadam. Z chęcią wezmę udział w projekcie jeśli mój młody wiek nie przeszkadza

@Saruu wiek absolutnie nie przeszkadza :smiley:
czyli podsumowując, jest parę pomysłów, ale nie możemy się zdecydować co dokładnie robimy - ale większość jest za rozgrywką fabularną, a to już coś :wink:
niemniej nadal nie ma nikogo, kto by się dobrze znał na grafice 3D; myślę, że na początek można się skupić faktycznie na samym świecie, fabule i mechanice, a oprawa graficzna… cóż, jaka będzie :smiley:
oprawa audio z mojej strony nie powinna być problematyczna, ogarniałem trochę tworzenie dźwięków/ambientu - ale to równie dobrze może zrobić ktoś inny; jedyny problem mógłby być z licencjami na bardziej profesjonalne programy

W skrócie:

  • pomysł: jako tako stoi, ale musimy być mniej więcej jednogłośni
  • uniwersum i fabuła: do zrobienia na dzień dzisiejszy
  • koncepcja graficzna: hmm… nie musi być super pięknie, więc wydaje mi się że do zrobienia; może ktoś się jeszcze zgłosi :wink:
  • wybór technologii/silnik: chyba nie robimy w gotowych silnikach… ja bym głosował za C++/Javą bo tu jestem w stanie ogarnąć własny silnik od podstaw, ale przydałby się ktoś do pomocy (na pewno od modeli w 3D :smiley:)
  • dane gry (mapy, przeciwnicy itp.): do ustalenia
  • dźwięk: do ustalenia
  • testy: do zrobienia
  • hosting/download: do ustalenia, odległe plany :wink:

no, jak na początek nie wygląda to najgorzej! trzeba tylko zawiązać team :wink:

Siemka, chętnie się dołączę :p moja propozycja to metroidvania w świecie anime ofc :yum:, co do skilla to z programowania ogarniam jedynie javaScript, rysowac tez cos tam potrafie.