Ogólnie o mafii


#1

Luźna rozmowa, zwykły spam na temat mafii. Piszcie co chcecie wprowadzić, jak ma to ogólnie wyglądać i… no, po prostu wszystko.


#2

Ja proponuję na razie zasadę, że morderca/demon itp. z poprzedniej mafii musi jedną przeczekać, bo jak gra jedną po drugiej to automatycznie jest najmniej podejrzany.


#3

Ale to będzie trochę nie fair wobec zwycięzcy… Ja osobiście wprowadziłbym nagrody w postaci nC dla zwycięzców


#4

Nagroda byłaby fajna. Mogłoby być, że morderca za przeżycie dostaje x Nc, osoby które przeżyły 0.5x Nc i martwi 0. Zmotywowałoby to by przeżyć.

Wprowadzilbym też temat, w którym zapisane by były podstawowe statystyki danego gracza, jak np ilość gier, ilość przyzytych gier (jako normal i jako morderca), ile razy był mordercą, ogólna ocena zagrożenia… etc.
Dzięki temu osoba, która dopiero po pewnym czasie dołączyła do mafii, nie musiałaby studiować poprzednich, aby być mniej więcej obeznanym w sytuacji.


#5

Ten temat jest raczej zbędny. I tak na końcu każdej mafii, czy tam na początku będą statystyki, a robić indywidualnie do każdego gracza, to tylko zajmuje czas. Napiszę fabułę i może zaczniemy w przyszłym tygodniu pierwszą oficjalną mafię. Dopisałem parę zasad. M.in, że aby oddać głos trzeba w dniu napisać przynajmniej 3 posty, także przynajmniej trzy głosy muszą być oddane aby głosowanie było ważne i coś takiego jak “argumentacja”, żeby nie było sytuacji na chybił trafił, to każdy będzie musiał napisać własne odczucia i przekonanie kto jest tym mordercą, ew. można będzie napisać, że argument tego i tego gracza był na tyle przekonywujący, że samemu się zdecydowało oddać głos. Jeszcze nad tym pomyślimy, piszcie póki co, jak wy to widzicie.


#6

Jak dla mnie okej, przynajmniej nie będzie czegoś takiego jak ostatnio -ślepo za tobą.

A mógłbym zająć się tymi statystykami? Prosz…


#7

Nie wiem, czy w ogóle jest w tym jakiś sens


#8

Ja deklaruję już teraz i na dobre
Wezmę udział w drugiej mafii na tym forum
Zaś w pierwszej pozostanę obserwatorem
Na poprzednim forum byłem Mordercą więc można by było mnie osądzać za ponowne dostanie tej roli :D


#9

Jak chcesz, ale na następnej mafii zlinczuje cię pierwszego xD


#10

I ty myślisz że się z tą świadomością zapiszę na następne mafie ?


#11

Wyczuj sarkazm, geniuszu


#12

Mam z tym problemy xD


#13

dajmy więcej Loli i tentaclesów


#14

Nie


#15

I ty idziesz pierwszy na odstrzał Piter xD


#16

Pay, dlaczego upiór ma mordować? Nie ma żadnego powodu za tym by mordował, a wszystkie powody, żeby tego nie robił. Im więcej osób będzie żyło, tym ma większe szanse sam przeżyć.

Dlatego wnioskuję o zmianę zasad w przyszłej grze. (poniżej nie są bardzo konkretne, raczej wstęp):

Przy 12 osobach, gra powinna trwać max 8 dni + sąd. 8 dni = 7 faz nocnych, co nam daje max. liczbę możliwych zabójstw przez upiora i przez vote: 7+7 = 14 zabójstw. Czyli o dwa więcej niż wynosi liczba graczy. Nawet gdyby tylko jedna strona mordowała, zabójstw byłoby - 7, czyli tylko 5 przeżywa.

Dodałbym jednego kłamcę w grze, który stoi po stronie upiora, ale nie wie kim on jest. Upiór też nie wie kim jest kłamca. Jeżeli weźmie go strażnik/mędrzec - piszesz, że on jest zwykłym ludkiem. Jeżeli upiór go wytypuje - on nie ginie.

A zasada, którą wg. mnie powinno się wprowadzić:że jeżeli mędrzec lub/i kapitan przeżyją do końca gry mogą się ujawnić: jestem mędrcem/kapitanem - uważam/wiem że ten a ten jest upiorem/opętanym. Jeżeli kłamca dojdzie do końca gry, może oficjalnie skłamać: jestem mędrcem/kapitanem blablabla (jego zadanie chronić upiora).

W ósmym dniu następuje sąd, w którym Ci, którzy przeżyli decydują w ostatnim wyborze, kto jest upiorem.

Dlaczego uważam, że to się przyda? Dlatego, że teraz upiór musi wyeliminować i kapitana i mędrca, ponieważ jeżeli przeżyją do ostatniego dnia, mogą go wydać, a podczas ostatniego dnia sądu przez to zginie.


#17

Ale jak go mają wydać, skoro nie wiedzą kim jest…?


#18

Dodałbym też, że lincz (sąd)musi się odbyć przynajmniej raz na dwa dni, W innym wypadku Upiór losowo (admin gry)kogoś zabije.

Egil, i kapitan i mędrzec mogą brać na spytki, prawda?


#19

Z tego co wiem, kapitan jak bierze, nie dostaje do wiadomości, że to on jest upiorem czy cos…


#20

Dooobra, wychodzi na to, że nie do końca zrozumiałem ich role.

Zmieniłbym w takim razie i mędrca i kapitana tak, że nie chronią graczy, ale biorą na spytki i przez to dowiadują się kim jest ten ktoś, kogo wzięli.