Ogólnie o mafii

Luźna rozmowa, zwykły spam na temat mafii. Piszcie co chcecie wprowadzić, jak ma to ogólnie wyglądać i… no, po prostu wszystko.

Ja proponuję na razie zasadę, że morderca/demon itp. z poprzedniej mafii musi jedną przeczekać, bo jak gra jedną po drugiej to automatycznie jest najmniej podejrzany.

Ale to będzie trochę nie fair wobec zwycięzcy… Ja osobiście wprowadziłbym nagrody w postaci nC dla zwycięzców

Nagroda byłaby fajna. Mogłoby być, że morderca za przeżycie dostaje x Nc, osoby które przeżyły 0.5x Nc i martwi 0. Zmotywowałoby to by przeżyć.

Wprowadzilbym też temat, w którym zapisane by były podstawowe statystyki danego gracza, jak np ilość gier, ilość przyzytych gier (jako normal i jako morderca), ile razy był mordercą, ogólna ocena zagrożenia… etc.
Dzięki temu osoba, która dopiero po pewnym czasie dołączyła do mafii, nie musiałaby studiować poprzednich, aby być mniej więcej obeznanym w sytuacji.

Ten temat jest raczej zbędny. I tak na końcu każdej mafii, czy tam na początku będą statystyki, a robić indywidualnie do każdego gracza, to tylko zajmuje czas. Napiszę fabułę i może zaczniemy w przyszłym tygodniu pierwszą oficjalną mafię. Dopisałem parę zasad. M.in, że aby oddać głos trzeba w dniu napisać przynajmniej 3 posty, także przynajmniej trzy głosy muszą być oddane aby głosowanie było ważne i coś takiego jak “argumentacja”, żeby nie było sytuacji na chybił trafił, to każdy będzie musiał napisać własne odczucia i przekonanie kto jest tym mordercą, ew. można będzie napisać, że argument tego i tego gracza był na tyle przekonywujący, że samemu się zdecydowało oddać głos. Jeszcze nad tym pomyślimy, piszcie póki co, jak wy to widzicie.

Jak dla mnie okej, przynajmniej nie będzie czegoś takiego jak ostatnio -ślepo za tobą.

A mógłbym zająć się tymi statystykami? Prosz…

Nie wiem, czy w ogóle jest w tym jakiś sens

Ja deklaruję już teraz i na dobre
Wezmę udział w drugiej mafii na tym forum
Zaś w pierwszej pozostanę obserwatorem
Na poprzednim forum byłem Mordercą więc można by było mnie osądzać za ponowne dostanie tej roli :smiley:

Jak chcesz, ale na następnej mafii zlinczuje cię pierwszego xD

I ty myślisz że się z tą świadomością zapiszę na następne mafie ?

Wyczuj sarkazm, geniuszu

Mam z tym problemy xD

dajmy więcej Loli i tentaclesów

Nie

I ty idziesz pierwszy na odstrzał Piter xD

Pay, dlaczego upiór ma mordować? Nie ma żadnego powodu za tym by mordował, a wszystkie powody, żeby tego nie robił. Im więcej osób będzie żyło, tym ma większe szanse sam przeżyć.

Dlatego wnioskuję o zmianę zasad w przyszłej grze. (poniżej nie są bardzo konkretne, raczej wstęp):

Przy 12 osobach, gra powinna trwać max 8 dni + sąd. 8 dni = 7 faz nocnych, co nam daje max. liczbę możliwych zabójstw przez upiora i przez vote: 7+7 = 14 zabójstw. Czyli o dwa więcej niż wynosi liczba graczy. Nawet gdyby tylko jedna strona mordowała, zabójstw byłoby - 7, czyli tylko 5 przeżywa.

Dodałbym jednego kłamcę w grze, który stoi po stronie upiora, ale nie wie kim on jest. Upiór też nie wie kim jest kłamca. Jeżeli weźmie go strażnik/mędrzec - piszesz, że on jest zwykłym ludkiem. Jeżeli upiór go wytypuje - on nie ginie.

A zasada, którą wg. mnie powinno się wprowadzić:że jeżeli mędrzec lub/i kapitan przeżyją do końca gry mogą się ujawnić: jestem mędrcem/kapitanem - uważam/wiem że ten a ten jest upiorem/opętanym. Jeżeli kłamca dojdzie do końca gry, może oficjalnie skłamać: jestem mędrcem/kapitanem blablabla (jego zadanie chronić upiora).

W ósmym dniu następuje sąd, w którym Ci, którzy przeżyli decydują w ostatnim wyborze, kto jest upiorem.

Dlaczego uważam, że to się przyda? Dlatego, że teraz upiór musi wyeliminować i kapitana i mędrca, ponieważ jeżeli przeżyją do ostatniego dnia, mogą go wydać, a podczas ostatniego dnia sądu przez to zginie.

Ale jak go mają wydać, skoro nie wiedzą kim jest…?

Dodałbym też, że lincz (sąd)musi się odbyć przynajmniej raz na dwa dni, W innym wypadku Upiór losowo (admin gry)kogoś zabije.

Egil, i kapitan i mędrzec mogą brać na spytki, prawda?

Z tego co wiem, kapitan jak bierze, nie dostaje do wiadomości, że to on jest upiorem czy cos…

Dooobra, wychodzi na to, że nie do końca zrozumiałem ich role.

Zmieniłbym w takim razie i mędrca i kapitana tak, że nie chronią graczy, ale biorą na spytki i przez to dowiadują się kim jest ten ktoś, kogo wzięli.