PBF w klimatach postapo

Można by powiedzieć, że mam dla was kolejnego PBFa, trochę różniącego się od tych już rozgrywanych na tym forum tematyką.
Będzie on nastawiony głównie na walkę i eksplorację, ale dam wam też trochę czasu wolnego, wy wasze postacie mogły odpocząć :)
Więc zacznę od może od małego wstępu fabularnego:

Wielka wojna sprawiła, że Ziemia przestała być taką, jaka do tej pory była. Wszystko zostało skażone, co prawie uniemożliwiło na niej życie. Mimo to i w takich warunkach ludzie potrafią sobie radzić. Na tą chwilę istnieje kilka małych stref bezpieczeństwa, na których skażenie jest na tyle małe, by dało się przeżyć. A dzięki zastosowaniu specjalnych grzybów wciąż udaje się je obniżać. Ludzkość czuje się już na tyle pewnie, by móc tworzyć kolejne strefy bezpieczne, a potem znów przejąć kontrolę nad planetą. To jednak nie jest takie łatwe. Teraz zamieszkują ją inne, bardziej niebezpieczne stwory, które nie dadzą się tak łatwo wyplenić. I tutaj pojawiacie się wy.
Jesteście bronią stworzoną do walki z tymi potworami. Zginęliście niedawno i, dzięki szybkiemu rozwojowi nauki i techniki, zostaliście przywróceni do życia. Od tej chwili macie na tyle siły, by móc walczyć i pokonywać stwory żyjące poza strefami bezpieczeństwa. Jesteście całkowicie odporni na skażenie i nie musicie przejmować się śmiercią – już raz was wskrzesiliśmy, więc możemy zrobić to i kolejny. Musicie więc po prostu iść i pozbywać się potworów, rosnąc przy tym cięgle w siłę.
Od teraz walczycie dla Sealt - jest to organizacja pełniąca funkcję przedwojennych państw, która utrzymuje i tworzy strefy bezpieczne, rozwija naukę i odkaża środowisko. Zrzesza wśród siebie najlepszych naukowców, przywódców i żołnierzy oraz zapewnia bezpieczeństwo i normalne życie zwykłym ludziom. Jej celem jest całkowite pozbycie się potworów i odtworzenie na Ziemi warunków do życia.

Tak więc waszym zadaniem jest zabijanie potworków i oczyszczanie kolejnych stref, za co będziecie dostawać pieniądze i punkty doświadczenia. Za doświadczenie będzie rósł wasz poziom i będziecie mogli podbijać swoje statystyki, a za złoto natomiast ulepszać sprzęt i ewentualnie dokonywać innych zakupów w strefie bezpiecznej.

Walki będą się odbywały za pomocą moich krótkich symulacji i sporo będzie zależeć od tego, jak ta walka zostanie przeprowadzona, bo dzięki temu naliczane będą bonusy do ataku (a bez nich najprostszy potworek szybko was rozniesie).
W razie przegranej odbędzie się rzut kostką szczęścia, która zdecyduje, czy potwór daje wam uciec, czy zabija. Przy śmierci zostanie zastosowana odpowiednia kara do doświadczenia i czasowy efekt ujemny.

To tyle z wczesnego tłumaczenia. Piszczcie, co o tym sądzicie, czy chcielibyście zagrać i zadawajcie pytania!

Wzór do KP, które chętni mogą wstawiać do tego tematu:

Identyfikator - pseudonim oraz kod (kod nadaję potem ja):
Płeć:
Specjalizacja (walka w zwarciu, walka dystansowa, wsparcie, własna - opisać krótko)
Używana broń(wedle fantazji, jak jest skomplikowana dodać krótki opis):
Wygląd (opis lub obrazek):
Opis śmierci:
Cechy (negatywne i pozytywne, nie piszę dokładnie ile trzeba, ale w granicach rozsądku)
Statystyki:
Siła, zręczność, obrona, wytrzymałość, szczęście - dla poziomu pierwszego każda ma po dwa punkty; po osiągnięciu poziomu drugiego rozwijają się na podstawie specjalizacji, od trzeciego można samemu dodawać punkty
Poziom (początkowo 1):
Punktu doświadczenia (początkowo 0)
Złoto (początkowo 0)
Ulepszenia ekwipunku (na razie pozostawić puste):
Wzmocnienia (na razie też puste):
Dopisek, czy chcesz, by twoje statystyki, poziom itd. były prowadzone w KP czy arkuszu kalkulacyjnym Google.

I tu pojawiam się ja. Otóż ja jestem wielkim fanem postapo.

Prowadzę od 10 lat postnuklearną grę fabularną “Neuroshima” znam temat od falloutów po różne inne tytuły, książki i filmy, a także zombie czy inne katastrofy i klimaty postapokaliptyczne.

Taki PBF potrzebował by już mechaniki, kostkologii tak zwanej. Link do tematu na forum o RPG <--------- Kliknij

Sam świat coś mnie przypomina. Gdzieś już to czytałem lub widziałem. Tylko gdzie?..

Ale możliwe, żę może być fajnie z tym, że ja bym się tu pisał bardziej jako pomoc dla MG lub jako operator walk :D

Ja sobie zrobiłam prosty system na podstawie minimalnych i maksymalnych obrażeń (bierze z tego losową liczbę) i bonusów. Przeprowadziłam tak już dwie walki i nawet dobrze to wychodzi, choć jest czasochłonne. Tak więc, pewna mechanika i statystyki w tym już są. Ale skoro się na tym znasz, to w razie problemów na pewno do ciebie napiszę ^^

Jak jest walka to już są też testy otwarte na otwieranie drzwi, wspinaczkę, retorykę, handel, wytrzymałość, celowanie, skradanie się, nasłuchiwanie, czujność, wypatrywanie i wiele, wiele innych umiejętności nie mówiąc o cechach. Trzeba to z balansować.

O jest tego dużo. Zobacz sobie u mnie w temacie ile cech ma postać do neuroshimy i umiejętności. Tu już chcesz RPG.

Albo stosujesz system cech głównych jak: zręczność, budowa, wytrzymałość, spryt. I na nich opierasz wszystkie testy lub robisz zaawansowaną mechanikę i dochodzą umiejętności.

Trzeba uwzględniać minusy za poruszanie się, stan ciała, psychiki, pory dnia i nocy, pogody oraz cech broni.

Powiadasz, że masz to już?

Mam siłę, zręczność, obronę i wytrzymałość (chociaż zręczność jeszcze muszę dopracować).
Retoryka i handel nie będą tutaj potrzebne (z komputerem nie pohandlujesz, NPC będzie pewnie mało).
Otwieranie drzwi - system liczb losowych, czyli możne powiedzieć, że kostki po prostu; tak samo celowanie.
Nad umiejętnościami, czyli wzmocnieniami pracuję już ^^
Minusy też są już uwzględnione.
Ale powiem tak, im dalej w grę, tym bardziej się ona będzie rozwijać. Im silniejsze postacie, tym bardziej skomplikowane będą ich ataki. Na pierwszym poziomie każda postać jest taka sama, dopiero potem będą się rozwijać.

Wypisz całą mechanikę to ci powiem co i jak. Ale chce całą mechanikę z zasadami działania i przykładami. Możesz też mi to nie wiem na PW wysłać jak nie chcesz by gracze znali mechanikę.

Chociaż w tekstowych grach na forum to jeden pies czy znają czy nie i tak nie mają na nie wpływu.

Ja też będę grał, lubię takie klimaty :)

Ja nie…ostatnio przed zrobieniem tego PBFa tutaj na animesie bylem na PBFie postApo fajny nawet mam swoje KP, informator i rase(mutanta) ale upadło i patrząc na ten nawał PBFów to…i sobie podziękuje póki nie zobacze że po 3 miechach będzie się to trzymać.

BY żaden z PBF nie upadł potrzeba więcej MG. Więcej prowadzących pozwala ogarnąć chaos i sprawia, że rozgrywka nie staje w miejscu z winy MG.

Tak więc, jak udam się już do szkoły, to mogę cię poprosić o pomoc przy prowadzeniu rozgrywki :) Bo znając życie to w domu będę od min. 16-17 :)

Ja to może też bym doszła no bo coż, też coś takiego lubię :)

Ok, zakładam KP

  1. Identyfikator - Thorus kod - KE36

  2. Płeć - facet

  3. Specjalizacja - Walka dystansowa

  4. Używana broń - Karabinek snajperski Barrett M82 samopowtarzalny, wielkokalibrowy karabin wyborowy. Mam również nóż i pistolet. Karabin trzymany jest na plecach, a pistolet i nóż w kaburach po obu stronach ciała. W kieszeni kurtki mam również kastet

  5. Wygląd - Wiele blizn na twarzy, wysoki dobrze umięśniony

  6. Opis śmierci - Wędrowałem po nuklearnej pustyni, w ramach treningu strzelców wyborowych miałem ustrzelić nogę jednemu z bandytów grasujących między strefami bezpiecznymi. Zrobiłem to, już wyciągnąłem nóż i zacząłem ucinać nim powoli drugą nogę i rękę bandyty, oczywiście upewniłem się co do jego zagrożenia. Nagle nie wiadomo skąd podjechał opancerzony wóz. To trwało chwilę, wysunął się wielki karabin, seria z niego wypłukała z mojej głowy mózg i zniszczyła twarz. Tyle.

  7. Cechy - Dobry wzrok, szybkość, umiejętność kamuflażu, całkowita bezwzględność, niechęć do większości ludzi, opanowanie w sytuacji niebezpiecznej.

  8. Statystyki:
    -Siła 2
    -Zręczność 8
    -Obrona 3
    -Wytrzymałość 2
    -Szczęście 2

  9. Poziom - 3

  10. PD - 94

  11. Złoto - 0

  12. Ulepszenia ekwipunku - Wzmocnienie karabinu snajperskiego +1 dzięki białemu kryształowi Yasa

  13. Wzmocnienia - Widzenie w ciemności - poziom 3

Ja swoją KP będę modyfikował w tym poście, bez żadnych gugli, bo ich nie lubię :)

EKWIUNEK:

-Karabin snajperski Barrett M82
-Pistolet - Glock
-Amunicja - 5 magazynków dla karabinu snajperskiego i 10 dla pistoletu aktualizacja 17.01.16
-Kastet
-Nóż
-Pas na amunicję
-Ubrania
-Pięć porcji prowiantu
-Pięć porcji wody
-apteczka pierwszej pomocy 3 szt.
-skaner
-latarka
-kostka zminiaturyzowanej kapsuły chroniącej
-lekki plecak na ekwipunek
-2 zielone tabletki - narkotyki - 10.11.2015
-85 jednostek monetarnych Sealt (złoto)
-Kawałek zardzewiałej rury, którą odstrzeliłem w kanałach - pozostawiony w skrzynce w strefie bezpiecznej - 10.11.2015

Ja też dołączam do gry!~ ^o^
Uhuhu!~ Coś czuję, że będzie fajnie!~ :D <3

Identyfikator: Katt
Płeć: Kobieta
Wygląd:
http://showss.net/images/2014/10/07/animepic27.jpg
Specjalizacja: Walka dystansowa, wsparcie
Używana broń: Shuriken’y, noże do rzucania, sztylet
Opis śmierci: W listopadową noc, kiedy Katt przebywała sama w mieszkaniu, odwiedził ją jej chłopak. Na początku wszystko wydawało się być w porządku, jednak po pewnym czasie dziewczyna zaczęła czuć się nieswojo w jego towarzystwie. Chłopak w przeciągu kilku minut zmienił się nie do poznania i w wyniku małej, pozornie nic nie znaczącej sprzeczki, wypchnął dziewczynę z okna wieżowca.
Cechy:
*Nieśmiała
*Pomocna
*Wrażliwa
*Oschła
*Nieufna
Statystyki: (w googlach)
Ulepszenia ekwipunku: -
Wzmocnienia: -

Będzie się działo!~ ^u^ <3
Hihi~ ^u^ <3

Pseudonim: Kira
Płeć: Kobieta
Specjalizacja: Walka dystansowa
Broń: Broń palna ,oburęczna, wykorzystująca zarazę do wytwarzania amunicji oraz dwa sztylety.
Wygląd: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/a1/9c/95/a19c95663b309d9f651ae4a3c1003409.jpg
Cechy:
-Psychopatka
-Sadystka
-Wredna
-Niezależna
-Szybko się uczy
-Bezwzględna
Opis śmierci: O zachodzie słońca ,gdy dzień zmierzał ku końcowi , Kira poszła do klasy,na umówione spotkanie z zazdrosną koleżanką. Myślała , że tak jak zawsze zastraszy dziewczynę i będzie miała spokój na dłuższy czas jednak wpadła w pułapkę - dziewczyna nie byłą sama i wszystkie były uzbrojone. Kilka dziewczyn ją złapały od tyłu , a reszta zadźgała.http://img.bongbank.net/ik/0kara_1.jpg

Mamy trzech graczy, więc niedługo będę mogła wstawić wam fabułę. Jeśli ktoś chce jeszcze dołączyć przed jej wstawieniem, to niech napisze. Pod napisaniu fabuły wciąż mogą dochodzić nowi gracze :)

Identyfikator - Biały Kruk N072
Płeć: Mężczyzna
Specjalizacja: Produkcja-produkcja broni i pancerzy, ulepszanie terenów na pierwszej linii, oraz usuwanie największych skażeń, a od niedawna szukanie potencjalnych trupów pod broń.
Używana broń: Własnoręcznie stworzony karabin szturmowy na podstawie starego dobrego kałacha z możliwością doczepienia granatnika. Obrzyn. Granaty, oraz bomby. Nóż ofc.
Wygląd: Bandaże, bandaże i jeszcze raz bandaże, doczepia sobie do ciała futro, chodzi w płaszczach własnoręcznie robionych, zawierających elementy kamizelek. http://i.imgur.com/o9KNKrW.png
Opis śmierci: Był ochotniczym żołnierzem. Po zastosowaniu broni niekonwencjonalnej, krztusząc się własną krwią rozkazał szturmować, nie zaś się bronić w starej fabryce broni został zdradzony przez towarzyszy, którzy strzelili mu w plecy. Konał kilka dni, pijąc wódkę.
Cechy:
-Melancholijny.
-Nihilista.
-Umiejący wykorzystać wszystko.
-Nie mający motywacji.
-Żywotny.
-Nieznoszący czekać.
Statystyki:
Poziom: 1
Punktu doświadczenia: 0
Złoto: 0
Ulepszenia ekwipunku:
Wzmocnienia:

Mogę w googlach, jak i tutaj. Jakby co to też mogę ewentualnie ci pomóc.

Identyfikator - pseudonim oraz kod (kod nadaję potem ja): Wildcard - KG041
Płeć: Żeńska
Specjalizacja: Walka w zwarciu, dywersja.
Używana broń(wedle fantazji, jak jest skomplikowana dodać krótki opis): Dwie uprzęże na rękach. Każda umożliwia użycie dłuższego i krótszego ostrza.
Wygląd (opis lub obrazek): http://i.ytimg.com/vi/mCqir7TeW0k/hqdefault.jpg Ten pasuje.
Opis śmierci: Naćpała się w niebezpiecznej strefie, przeleciała małą grupkę niebezpiecznych stworzeń, zabiła ponad tuzin, wystraszyła resztę… po czym przedawkowała.
Cechy:
Niestabilna.
Szalona.
Hedonistyczna.
Szybka.
Pełna gracji.
Statystyki:
Siła 2
Zręczność 2
Obrona 2
Wytrzymałość 2
Szczęście 2
Poziom: 1
Punktu doświadczenia: 0
Złoto: 0
Ulepszenia ekwipunku (na razie pozostawić puste): -
Wzmocnienia (na razie też puste): -
KP, Google, jak chcesz.

Nyan i Plazma,za chwilę dołączycie do gry :)

Ile amunicji mamy?