[PORADNIK] Głupia gra (Cywilizacja)

Głupia gra, czyli Cywilizacja w wersji forumowej! Może się na początku wydawać skomplikowana… i taka też jest. Różni się jednak tym, że zamiast takiego widoku:

http://www.webnology.pl/media/i/XmsfuC4j_jpg_640x480_crop_upscale_q85.jpg zobaczymy taki: http://s5.ifotos.pl/img/1png_wqqspax.png

Gra przypomina odrobinę PBFa - tworzymy postać, opisujemy nasz lud i piszemy im polecenia. Staramy się wcielić w rolę neandertalczyka, który spadł nie wiadomo skąd i nagle ma pod swoim władaniem aż 1000 ludzi! To więcej niż jest w stanie policzyć!

O co tutaj chodzi?

Gra głównie polega na wymyślaniu i tworzenia swojego państwa dosłownie od zera. Pewne sprawy będą upraszczane, a inne naciągane, jak tury.
Dostajecie teren, swojego bohatera i to od was będzie zależało jak będzie on wyglądał, jakiej będzie płci, czym będzie się zajmował i jaki będzie miał charakter.
Startujecie jako jakaś postać wykreowana przez Was myśląca, jak Wy (czy jak chcecie) na spalonej ziemi i wielkim rozłupanym kamieniu. Macie od razu jakoś w niewytłumaczalny sposób władzę nad 1000 ludzi, gdzie 75% Was lubi, a 20% jest obojętna, a jeno 5% wrogo nastawiona (opozycja). Możecie ogłosić, że jesteście kosmitą, wielkim podróżnym, czy największym siłaczem spośród 1001 ludzi.
Wasza postać jest mniej więcej taka sama, jak przeciętny człowiek z waszego ludu. Nie zna bardziej zaawansowanych technologii, oraz nie jest bardziej inteligentna, możecie robić z swoją postacią co chcecie (np. zawrzeć małżeństwo, a nawet popełnić samobójstwo, czy robić bicka). Jedyne co jest niezwykłe w waszej postaci to to, iż nie starzeje się (jak dostanie dzidą w serce umrze, ale jak dobrze pogracie to możecie żyć gdy wasz lud po 7000 latach stworzy pierwszy samolot).

Co mogę robić?

Świat gry to tak naprawdę wielki sandbox, możecie robić co chcecie, spotkacie inne cywilizacje (boty lub graczy). Planetę, na której żyjecie okrążają trzy gwiazdy, przez co zima zapada raz na 100 lat. To pozwala na zaginanie czasu w turach i ułatwia grę.

Możecie rozkazać by zebrać kamienie w jedną wielką kupę na upamiętnienie swojego przyjścia lub co tylko chcecie! Nie możecie jednak kazać np. połączyć kij liną i tak stworzyć pierwszy łuk, czy też ogrzać skałę i wytopić pierwsze metalowe narzędzie. Za to możecie kazać przyglądać się skałom i w ten sposób powoli, krok po kroku odkrywać do czego one służą i co można z nich zrobić. Musicie myśleć tak, jakbyście wszystko widzieli po raz pierwszy - nie wiecie CO to jest, DO CZEGO to służy ani CO można z tego zrobić… same pytania, ciągłe pytania!

Tereny są różne - pustynia, dżungla, góry… każdy ma swoje plusy i minusy i na każdym będzie się grało inaczej - trzeba o tym pamiętać przydzielając ludzi do różnych zadań czy do zbierania jedzenia.

Jak zacząć grać?

Zaczynacie od ludności 1000 ludzi na losowym terenie i przedstawienia się w TYM temacie. Piszecie następnie do Plazmy, żeby wysłał wam waszą kartę, o której za chwilę.
Szablon przedstawienia się wygląda tak:

Tutaj piszecie jak wyglądacie, kim jesteście i skąd się wzięliście. Odbywa się pierwsza przemowa do waszego ludu - musicie sprawić, żeby was posłuchali. Bądźcie przekonywujący.

Tutaj piszecie wady i zalety waszej rasy. Pierwsza zaleta jest darmowa, a na każdą kolejną przypadają dwie wady. Musicie uważać, bo czym więcej zalet tym więcej wad, a każda z nich może bardzo wpłynąć na waszą rozgrywkę! Nieufni ludzie, będą nieufni także w stosunku do swojego przywódcy, a agresywni mogą chcieć cię kopnąć, albo coś.

Tutaj piszecie jak wyglądają ludzie waszej rasy. Jaki mają wzrost, kolor skóry, włosów, oczu, bóg wie czego jeszcze. Może są czarni, albo brązowi, a może mają wszyscy rude włosy.

Najważniejsza część - bardzo związana z kartą, którą zajmiemy się później. Musicie rozdzielić obowiązki robiąc to tak, żeby NIE naginać swojej wiedzy - nie możecie wysłać 100 ludzi gdzieś, bo nie umiecie liczyć do 100. Możecie za to wysłać małą grupę, dużą grupę, 4 ludzi itp. Musicie pamiętać o tym, że najważniejsze jest pożywienie i bez niego wasi ludzie zginą! Jeśli chcecie coś zbudować to należy to dokładnie opisać. “Zbudujcie piramidę” nie wystarczy, bo w waszym świecie nie ma jeszcze piramid i nikt ich jeszcze nie widział. Musicie wszystko wytłumaczyć swoim ludziom krok po kroku.

Karta

Karta jest najbardziej skomplikowanym, a zarazem przydatnym elementem gry. To w niej ustawiacie swoich ludzi, przydzielacie ich do różnych zadań i sprawdzacie czy wystarczy wam jedzenia.
Poniżej postaram się wam opisać mniej więcej jej działanie.

Pierwsza część karty zawiera podstawowe informacje.

Ludność - liczba ludzi, którymi aktualnie władacie i których musicie wykarmić
Przyrost - przyrost ludności, jeśli spełnicie warunki potrzebne do tego przyrostu
Max ludności za turę - tyle ludności będziecie mieli, jeśli będziecie mieli tyle żywności ile jest oczekiwane
Ludność za turę - tyle ludności będziecie mieli w następnej turze!
Żywność - tyle żywności wyprodukujecie w tej turze; jeśli jest zaznaczona na czarno - będzie jej za mało i część ludzi zginie
Żywność konsumowana - tyle żywności potrzebują wasi ludzie, aby przeżyć w tej turze
Żywność oczekiwana - tyle żywności potrzebujecie, aby wasi ludzie się szczęśliwie rozmnażali
Resztki żywności - żywność, która wam została
Zadowolenie - mówi o tym, jak twój lud się czuje i poniekąd, jak Cię traktuje. Na początku będzie to raczej zbyt ściśle z sobą związane, by to odróżnić. Warto wiedzieć, że za każdy 1 pkt poniżej 50 pkt zadowolenia jest 2% szansy na rewoltę i inne negatywne efekty (ludzie gorzej pracują itd.) Jednym słowem zadowolenie poniżej 50 = jest źle. Między 50 a 100 może się wytworzyć mała opozycja itd. Powyżej 100 opozycja raczej kurczy się, a ludzie za 1pkt dostają 2% bonusu do wszystkiego.

Jeśli chodzi o same bunty, to mogą być one bardzo nagłe. Plazma ma część fabuły napisanej tylko dla siebie i to z niej może wynikać jakaś rewolta, której w ogóle się nie spodziewamy. Nasi ludzie mogą wydawać się nam zadowoleni w fabule, ale ich punkty zadowolenia mogą wskazywać na coś całkiem innego!

Na tej części karty widzimy co możemy zbierać/łowić/zabijać, żeby nasi ludzie mieli co jeść. Na każdym terenie i w każdym klimacie opłaca się robić co innego. U jednych najlepiej będzie przeznaczyć więcej ludzi do łowienia, a u drugich do myślistwa. Są tereny, które wpływają na ilość jedzenia pozytywnie, a są i takie, które wpływają bardzo negatywnie (np. pustynia).

Zaczynamy grę z trzema opcjami zbioru żywności - rolnictwo, myślistwo i ryby.
Suma - tyle żywności zbierzesz za pomocą tej opcji
Efektowność - tak bardzo efektowna jest ta opcja zbioru żywności przy takiej ilości ludzi na nią przeznaczonych. Efektowność zmniejsza się lub zwiększa w zależności od ilości osób - czym większa, tym mniej efektowna będzie dana opcja.
Ludziów - tutaj wpisujecie ile ludzi chcecie przeznaczyć na jaką opcję
Ilość naturalna - im więcej ilości naturalnej, tym więcej możesz przydzielić ludności do tego. Jak jest wysoka ilość naturalna, to ludzie przydzieleni do zajęcia pracują efektywnie. Jak zaś dużo ludzi jest w zajęciu, a mało ilości naturalnej, to każdy następny człek bardzo mało pomaga, a czasem aż przeszkadza. Ilość naturalna to jest mniej więcej jak mocno natura może się zregenerować, po tym jak człowiek (Ty) weźmiesz od niej to co najlepsze.
Mało zwierzyny = mało ilości naturalnej = nawet jeśli wyślesz 1000 myśliwych, nic na tym nie zyskasz.
Duże otwarte żyzne tereny = ilość naturalna wysoka = możesz wysłać nawet 5000 ludzi, a i tak będą mieli ciągle dobrą ziemie pod uprawę

Proszę o kod. Chciałbym to umieścić na dwóch innych forach i może dalej :D Oczywiście za twym pozwoleniem. Piękny poradnik :D

Głupia gra, czyli Cywilizacja w wersji forumowej! Może się na początku wydawać skomplikowana… i taka też jest. Różni się jednak tym, że zamiast takiego widoku:

http://www.webnology.pl/media/i/XmsfuC4j_jpg_640x480_crop_upscale_q85.jpg zobaczymy taki: http://s5.ifotos.pl/img/1png_wqqspax.png

Gra przypomina odrobinę PBFa - tworzymy postać, opisujemy nasz lud i piszemy im polecenia. Staramy się wcielić w rolę neandertalczyka, który spadł nie wiadomo skąd i nagle ma pod swoim władaniem aż 1000 ludzi! To więcej niż jest w stanie policzyć!

O co tutaj chodzi?

Gra głównie polega na wymyślaniu i tworzenia swojego państwa dosłownie od zera. Pewne sprawy będą upraszczane, a inne naciągane, jak tury.
Dostajecie teren, swojego bohatera i to od was będzie zależało jak będzie on wyglądał, jakiej będzie płci, czym będzie się zajmował i jaki będzie miał charakter.
Startujecie jako jakaś postać wykreowana przez Was myśląca, jak Wy (czy jak chcecie) na spalonej ziemi i wielkim rozłupanym kamieniu. Macie od razu jakoś w niewytłumaczalny sposób władzę nad 1000 ludzi, gdzie 75% Was lubi, a 20% jest obojętna, a jeno 5% wrogo nastawiona (opozycja). Możecie ogłosić, że jesteście kosmitą, wielkim podróżnym, czy największym siłaczem spośród 1001 ludzi.
Wasza postać jest mniej więcej taka sama, jak przeciętny człowiek z waszego ludu. Nie zna bardziej zaawansowanych technologii, oraz nie jest bardziej inteligentna, możecie robić z swoją postacią co chcecie (np. zawrzeć małżeństwo, a nawet popełnić samobójstwo, czy robić bicka). Jedyne co jest niezwykłe w waszej postaci to to, iż nie starzeje się (jak dostanie dzidą w serce umrze, ale jak dobrze pogracie to możecie żyć gdy wasz lud po 7000 latach stworzy pierwszy samolot).

Co mogę robić?

Świat gry to tak naprawdę wielki sandbox, możecie robić co chcecie, spotkacie inne cywilizacje (boty lub graczy). Planetę, na której żyjecie okrążają trzy gwiazdy, przez co zima zapada raz na 100 lat. To pozwala na zaginanie czasu w turach i ułatwia grę.

Możecie rozkazać by zebrać kamienie w jedną wielką kupę na upamiętnienie swojego przyjścia lub co tylko chcecie! Nie możecie jednak kazać np. połączyć kij liną i tak stworzyć pierwszy łuk, czy też ogrzać skałę i wytopić pierwsze metalowe narzędzie. Za to możecie kazać przyglądać się skałom i w ten sposób powoli, krok po kroku odkrywać do czego one służą i co można z nich zrobić. Musicie myśleć tak, jakbyście wszystko widzieli po raz pierwszy - nie wiecie CO to jest, DO CZEGO to służy ani CO można z tego zrobić… same pytania, ciągłe pytania!

Tereny są różne - pustynia, dżungla, góry… każdy ma swoje plusy i minusy i na każdym będzie się grało inaczej - trzeba o tym pamiętać przydzielając ludzi do różnych zadań czy do zbierania jedzenia.

Jak zacząć grać?

Zaczynacie od ludności 1000 ludzi na losowym terenie i przedstawienia się w TYM temacie. Piszecie następnie do Plazmy, żeby wysłał wam waszą kartę, o której za chwilę.
Szablon przedstawienia się wygląda tak:

Tutaj piszecie jak wyglądacie, kim jesteście i skąd się wzięliście. Odbywa się pierwsza przemowa do waszego ludu - musicie sprawić, żeby was posłuchali. Bądźcie przekonywujący.

Tutaj piszecie wady i zalety waszej rasy. Pierwsza zaleta jest darmowa, a na każdą kolejną przypadają dwie wady. Musicie uważać, bo czym więcej zalet tym więcej wad, a każda z nich może bardzo wpłynąć na waszą rozgrywkę! Nieufni ludzie, będą nieufni także w stosunku do swojego przywódcy, a agresywni mogą chcieć cię kopnąć, albo coś.

Tutaj piszecie jak wyglądają ludzie waszej rasy. Jaki mają wzrost, kolor skóry, włosów, oczu, bóg wie czego jeszcze. Może są czarni, albo brązowi, a może mają wszyscy rude włosy.

Najważniejsza część - bardzo związana z kartą, którą zajmiemy się później. Musicie rozdzielić obowiązki robiąc to tak, żeby NIE naginać swojej wiedzy - nie możecie wysłać 100 ludzi gdzieś, bo nie umiecie liczyć do 100. Możecie za to wysłać małą grupę, dużą grupę, 4 ludzi itp. Musicie pamiętać o tym, że najważniejsze jest pożywienie i bez niego wasi ludzie zginą! Jeśli chcecie coś zbudować to należy to dokładnie opisać. “Zbudujcie piramidę” nie wystarczy, bo w waszym świecie nie ma jeszcze piramid i nikt ich jeszcze nie widział. Musicie wszystko wytłumaczyć swoim ludziom krok po kroku.

Karta

Karta jest najbardziej skomplikowanym, a zarazem przydatnym elementem gry. To w niej ustawiacie swoich ludzi, przydzielacie ich do różnych zadań i sprawdzacie czy wystarczy wam jedzenia.
Poniżej postaram się wam opisać mniej więcej jej działanie.

Pierwsza część karty zawiera podstawowe informacje.

Ludność - liczba ludzi, którymi aktualnie władacie i których musicie wykarmić
Przyrost - przyrost ludności, jeśli spełnicie warunki potrzebne do tego przyrostu
Max ludności za turę - tyle ludności będziecie mieli, jeśli będziecie mieli tyle żywności ile jest oczekiwane
Żywność - tyle żywności wyprodukujecie w tej turze; jeśli jest zaznaczona na czarno - będzie jej za mało i część ludzi zginie
Żywność konsumowana - tyle żywności potrzebują wasi ludzie, aby przeżyć w tej turze
Żywność oczekiwana - tyle żywności potrzebujecie, aby wasi ludzie się szczęśliwie rozmnażali
Resztki żywności - żywność, która wam została
Zadowolenie - Mówi o tym, jak twój lud się czuje i poniekąd, jak Cię traktuje. Na początku będzie to raczej zbyt ściśle z sobą związane, by to odróżnić. Warto wiedzieć, że za każdy 1 pkt poniżej 50 pkt zadowolenia jest 2% szansy na rewoltę i inne negatywne efekty (ludzie gorzej pracują itd.) Jednym słowem zadowolenie poniżej 50 = jest źle. Między 50 a 100 może się wytworzyć mała opozycja itd. Powyżej 100 opozycja raczej kurczy się, a ludzie za 1pkt dostają 2% bonusu do wszystkiego.

Ej no spokojnie, dopiero zaczęłam XD

Aktualizacja :3

Krótko i na temat + Ogólnie:
Gra głównie polega na wymyślaniu i tworzenia swojego państwa dosłownie od zera. Pewne sprawy będą upraszczane, a inne naciągane, jak tury :D

Zaczynacie od ludności 1000 ludzi na losowym terenie i przedstawienia się. Startujecie jako jakaś postać wykreowana przez Was myśląca, jak Wy (czy jak chcecie) na spalonej ziemi i wielkim rozłupanym kamieniu. Macie od razu jakoś w niewytłumaczalny sposób władzę nad 1000 ludzi, gdzie 75% Was lubi, a 20% jest obojętna, a jeno 5% wrogo nastawiona(opozycja). Możecie ogłosić, że jesteście kosmitą, wielkim podróżnym, czy największym siłaczem spośród 1001 ludzi :D Możecie rozkazać by zebrać kamienie w jedną wielką kupę na upamiętnienie swojego przyjścia lub co tylko chcecie! :D Nie możecie kazać np. połączyć kij liną i tak stworzyć pierwszego łuku, czy też ogrzać skałę i wytopić pierwsze metalowe narzędzie. Za to możecie kazać przyglądać się skałą itp.

Wasza postać jest mniej więcej taka sama, jak przeciętny człowiek z waszego ludu. Nie zna bardziej zaawansowanych technologii, oraz nie jest bardziej inteligentna, możecie robić z swoją postacią co chcecie (np. zawrzeć małżeństwo, a nawet popełnić samobójstwo, czy robić bicka :D ). Jedynie to co jest niezwykłe w waszej postaci to to, iż nie starzeje się(jak dostanie dzidą w serce umrze, ale jak dobrze pogracie to możecie żyć gdy wasz lud po 7000 latach stworzy pierwszy samolot).

Tury jak na razie nie reprezentują określonej jednostki czasu. Wasze decyzję np. co trenujecie w siłowni mogą być rozłożone na 10 lat, możecie szybciej wznieść piramidy, niż rozmówić się z kapłanem itd. Co turę przybywają Wam zasoby, wasi ludzie coś robią, poziom nauki rośnie itd. itd. Gracz jest lekko zagubiony, bo nie wie czy minęło 10 lat, czy 100 a czasem wyskakuje z tym, że uważa iż tylko 1 dzień minął :D nie mniej czas to pojęcie względne. Jak na razie wydaje mi się, że ten system dosyć się sprawdza i nie ma poważniejszych problemów.

Świat gry to tak naprawdę wielki sanbox, możecie robić co chcecie, spotkacie inne cywilizacje (boty lub graczy), jedynie co jest niezwykłe to to, iż planeta na której żyjecie okrąża trzy gwiazdy, przez co zima zapada raz na 100 lat :D To pozwala mi na zaginanie czasu w turach i ułatwia grę. O wiecie, że magia to może być nieodkryta dziedzina nauki? :D

Perki, rozwój, twoja cywilizacja… Perki możecie wybrać i zasada prosta, wymyśl coś i napisz, ze to twój lud ma, na jedną zaletę przypadają dwie wady, jedna zaleta jest darmowa. W trakcie rozwoju twojej cywilizacje może dostać nowe perki, poza tym możesz wynaleźć ubrania co sprawi, iż nie będziesz potrzebował bonusu do utrzymania się w trudnym klimacie.

Gra

jest naprawdę otwarta i tak naprawdę zależy jedynie od mojego widzimisię, kostki oraz Ciebie.

Pytania zadawajcie śmiało i na każdy temat.

Budowle

będą dawały określone efekty, wpływały na grę i będą kosztować niestety “młotki”, mogą mieć wymagania, jak drewno, czy też bonusy 50% więcej młotków, gdy masz drewno, nie mniej rezygnuje z konkretnych surowców na rzecz uproszczenia mechaniki dla mnie i dla Was. Nie bójcie się, palisadę łatwiej będzie robić w pobliżach lasów, a na równinach będzie ciężko zbudować coś naprawdę dużego.

Technologie

w trakcie, tworzenia, myślę by zostawić poziom rozwoju, czyli nie ma tak, ze łucznictwo wymaga 100 pkt nauki, ale po prostu co 100, 200, 300, 400, 500, 600 pkt nauki możesz odblokować kolejną technologię, a raczej odblokowuje ci się losowo. A jak losowo? No cóż… Raz pewien cwaniaczek, kochał się z żoną myśliwego, a gdy ten wrócił zaczął go gonić, skończyło się na tym, że cwaniaczek uciekając naprężył gałąź, która uderzyła myśliwego i powaliła, tak też powstał pierwszy łuk :D

zadowolenie

Mówi o tym, jak twój lud się czuje i poniekąd, jak Cię traktuje, na pcozaku będzie to raczej zbyt ścisle z sobą związane, by to odróżnić. Warto wiedzieć, że za każdy 1 pkt poniżej 50 pkt zadowolenia jest 2% szansy na rewoltę i inne negatywne efekty, ludzie gorzej pracują itd. Jednym słowem zadowolenie poniżej 50 = jest źle. Między 50 a 100 jest, moze się wytworzyć mała opozycja itd. powyżej 100 opozycja raczej kurczy się ludzie za 1pkt dostajają 2% bonusu do wszystkiego, jednym słowem jest gitez :D Dla mnie najlepszym wyjściem jest wsadzić gracza miedzy 50-100, jeśli każdy gracz będzie miał powyżej 100 to obnizę zadowolenie bazowe, jak poniżej 50 to podwyższę.

Poniżej tablica informacyjna z starej gry.

Zasady: Możesz kazać wszystko, ale pamiętaj, jak niektóre jednostki na to zareagują. Jesteś nieśmiertelny. Nie możesz pokazać żadnej z technologii itp. Czyli nie mówisz, że ziemia jest okrągła itd. ale możesz np. kazać pewnym jednostką patrzeć się w niebo, czy też jak będzie taka możliwość udzielić posłuchu kapłanowi, który wierzy w gwiazdy, a nie w 4 żywioły.

Jak dołączyć?
Napisz mi na pw.

Tura:6 Jak każdy napisze.

Informacja globalna.

Bazowy poziom zadowolenia będzie zmniejszony o 10pkt!

Gracze(stan V tura):

X
ludność: 1150 <- ilość ludności którą rządzisz.
technologie:łucznictwo, żegluga <- technologię, które osiągnąłeś
nastrój społeczny: 55% <- Jak popierają Cię ludzie
zdrowie:20% <- im wyższy wskaźnik tym dłużej żyją i rzadziej umierają.
życie:105% <-odporność na trudne warunki/wojnę/żywotność naszych ludzi w boju
surowce:ryby, kamień, owce <-duży nadmiar surowców, które nas otaczają.
Perki: Lojalność wobec władzy(5% zadowolenia, -20% szans na bunty itp).

Nimarus
Przywódca: Nimarus Nestrum z rodu Shardcrown’ów taktyk jak i zwolennik technik magicznych. Prorok objawień ognia pośmiertnego w postaci Astosa. Obcy co charyzmą jednoczy z ciężkim wzrokiem, jak kamienie.
ludność: 1131
technologię: podstawy żeglugi, alfabet, budownictwo
nastrój społeczny 61
zdrowie:30%
życie: 105%
religia: wiara w zmarłych i ogień pod postaci Astosa
surowce: winorośle, skały, gaje oliwne
Perki:
-Strach I
-Lojalność wobec Pana!
-Po co pracować skoro woły mogą?
-Nie spoufalamy się z obcymi! [nieufność]
-Nie będą nam obcy mówić co mamy robić! [arogancja]
Teren: Na około rozciągają się wzgórza i skały, oblewane morską ciepłą wodą. Różne krzewy porastają wzgórza. Zaś wspaniałe skały błyszczące bielą w słońcu wprawiają ludzi w dobry nastrój. Miejsce na port.
Budowle: Siedziba. (Port 25/25 kamienia, 12,5/250 drewna) (cmentarz 0/? kamienia 0/? drewna)
Surowce
0 drewna
30 kamienia
Jednostki:
5 z maczugami (specjalna broń maczugi)
10 wartowników Astosa (pochodnie i dzidy lub maczugi)
7 kapłanów Astosa (pochodnie)

Lethias
Przywódca: Konstruktor i budowniczy, Ojciec narodu, co chowa krzywdzone niewiasty i miękkie serce posiada. Ku jego stopo skłaniamy swe głowy. Wyznawcza sześciu pierwiastków i obrońca Jakhmy.
ludność: 1236
technologie: rolnictwo, drwalstwo
nastrój społeczny: 107 (6,9% społeczeństwa Cię kocha)
zdrowie: 20%
życie: 105%
religia filozofia 6 pierwiastków
surowce: żyzne gleby, pszenica, kwiaty, ryby.
Teren: Nizinne tereny, które wydają wspaniałe plony, obok zimne morze z białymi bałwanami, krajobraz trochę nudny. Klimat zaś dosyć umiarkowany, czasem popada śnieg, upały nie doskwierają zbytnio.
Perki:
Po co pracować skoro woły mogą?
Wiem, że nic nie wiem!
Wady:
-narcyzm
-okrucieństwo
Budowle: Siedziba, Palisada (12/12 kamienia, 203/400 drewna),
Surowce:
3 kamienia

Gonzilez
Przywódca: Brat, co skromnością i prawdą zwycięża oraz rządzi. Nie odgoni nikogo, a w swe szeregi przyjmie i nakarmi. Nie szanujący kobiet.
ludność: 1218
technologie: łucznictwo, rolnictwo, niewolnictwo
nastrój społeczny 89
zdrowie: 25%
życie: 100%
Religia: Ojciec natury.
surowce: żyzne gleby, lasy, zwierzyna, ryby, leń, różne plemiona skore do handlu.
Teren: równinny z nielicznymi wzgórzami, obok dwa morza. Dosyć ciepły klimacik.
Perk
work! work! work!
Surowce:
106 drewna
Budowle: Siedziba.

Giselus
Przywódca: Przywódca zimny i ponury, słowem nie umie jednoczyć, lecz brak serca wzbudza posłuszeństwo. Nie słowem, a szczerością się zajmuję, a miła mu zimna prawda. Ten co blisko trzyma topór.
ludność: 1204
technologię: podstawy żeglugi, drwalstwo
nastrój społeczny 74
zdrowie: 25%
życie: 100%
Prawo:Posiadanie broni przy sobie.
surowce: ryby, ryby, lasy
83 drewna
42,5 kamienia
~109 skór (mam problemy z liczeniem tego.)
Perki:
-Ludzie morza. (budowa statków i walka na wodzie)
-Bracia zawsze pomogą
-Po co pracować skoro woły mogą?
-Wiem, że nic nie wiem
-A co mi za to dasz?
-Jeszcze pięć minut

Teren: Surowa nizinna wyspa z lasem pośrodku. Brak jakiś większych jaskiń, czy też wzgórz i urozmaiceń. Jeden dzień i noc trzeba by przebyć wyspę wzdłuż, w wszerz wystarczy nie cały dzień. Na horyzoncie na zimnym morzu widnieją inne wyspy. Pogoda tutaj nie jest najlepsza.

Budowle: Siedziba. (10/25 kamienia 92/250 Port)

Aiax
Przywódca: Dzielny wysłannik opatrzności, który przyjął lud z zadowoleniem, jako proroka i swojego przywódce. Nie płaczący wraz z matkami, lecz polujący, jak najdzielniejszy myśliwy.
ludność: 1137
technologię:rolnictwo
nastrój społeczny 100
zdrowie: 25%
życie: 100%
Religia Opatrzność
surowce: lasy, lasy, zwierzęta, żyzne grunty
10 drewna 5 kamienia
Perki:
Lingwiści I
Szybka pojętność i spryt ludności.

Teren: Lasy, długie gęste lasy na nizinie, która wydaje dobre plony. Zimy czasem są białe, ale zawsze krótkie. Klimacik raczej ciepły i stabilny, lato jest cieplutkie i długie.

Roark
Przywódca: Wysłannik ognia, co poprowadził ludność na wyżyny…
ludność: 1002
technologię:
nastrój społeczny ?
zdrowie: 30%(wstrzymany przyrost naturalny)
życie: 110%
surowce:
Religia Wiara w ogień.
Perki:
Twardzi, jak stal.

(wędruje ciągle)

Link do rozdawania zajęć. (kopia ofc)

w rubryce ludziów w swoim arkuszu (dolny lewy róg) możecie zmienić przydział ile ludzi po prostu dacie sobie do konkretnej roboty. Ilość naturalna mówi po ilu pracownikach efektywność dosyć szybko się obniża.

1 Wchodzisz w link. Pojawia ci się arkusz, patrzysz dolny lewy róg.
2 W lewym dolnym rogu szukasz “zakładki” z swoim nickiem, klikasz, a następnie pojawia ci się arkusz z twoimi danymi. Dla pewności gdzieś na tym arkuszu powinien być napisany tylko twój nick(pod napisem ludność).
3 Najeżdżasz myszką na kolumny. Powinny być tam komentarze i dane. Poczytaj chwilkę, ale lepiej nic nie zmieniaj.
4 Znajdujesz komórkę z komentarzem “liczba rolników”. Wpisujesz do tej komórki liczbę ludzi, których chcesz zatrudnić, jako rolnicy.
5 ilość jedzenia produkowanego przez ***** jest to rubryka, która mówi ile wszyscy rolnicy/myśliwi/rybacy produkują jedzenia.
6 Na dole masz pole żywność. Te pole mówi ile wszyscy produkują żywności. Jeśli jest równa liczbę ludności po turze to bardzo dobrze.
7 Po prawej od pola wolni ludzie masz miejsce na odliczanie sobie ludzi. Jeśli chcesz np. posłać 10 ludzi na zwiady, to piszesz po prawej 10 i nad liczbą np. zwiadowcy.
8 Ogólnie arkusz jest po to, by ustawić produkcję żywności, bo ona jest zmienna.

Problemy:

-Niezrównoważona ilość produkcji żywności.
-Gra zajmuje mistrzowi (mi) za dużo czasu.
-Brak tutorialów.
-Braki w budowlach i technologii.

PS: Daje to tutaj, bo nie wiem gdzie indziej xD

Do zadawania pytań: https://docs.google.com/spreadsheets/d/19zxtPX7oZ9d5qJAL0M6_-3Ato-JIjuI9UWcgNirVE9Y/edit#gid=0

Pytania w kartach zostanie usunięte.

Ludzie zasypując mnie pytaniami typu: “A jeśli wyślę 5 myśliwych to co się stanie” Nie mozecie mnie o cos takiego pytać. Nie mozecie pytać, jaki wpływ na grę będzie np. utworzenie rady, bo to jest wasza decyzja, wasze działanie. Gdy wysyłasz odział nie wiesz, czy da radę, gdy kupujesz akcje nie wiesz czy zarobisz. Gdy tworzysz sojusz nie wiesz, czy Cię sojusznik nie zdradzi. Pytajcie się bardziej o mechanikę o to co Was otacza, nie zaś o to, jakie skutki będzie miała wasza akcja.