Propozycja, technologie zmiany

Hej, tak sobie patrzę na wasze ludziki i dochodzę do wniosku… że być może macie za małą szansę na technologię.

Obecnie na turę 2 przy obecnych założeniach macie takie szanse:
Yankesss 2.51%
Nikorin 0.91%
Lilka 1.18% (trochę więcej może być, a raczej coś koło 2.2%)
Nyan 2.34%

Coś z mechaniki…

ilość pomysłów -Czyli szansa na wymyślenie czegoś, mniej więcej jak szybko Was lud się uczy. Im więcej tym więcej zapamiętujecie.
Zakres pomysłów. - Zwiększa się o 100 za każdą technologię (chyba to zmienię, zwiększanie się.) i im tego wiecej tym trudniej wam coś wymyśleć, ale co turę zmniejsza się to o doświadczenia.
Doświadczenia - Czyli ilość pomysłów zachowane na kolejną turę aż do odkrycia technologii.

W sumie najważniejsze jest jakie chcecie mieć szansę na 2 turę.

Tak, jak obecne.
o 50% większe
o 100% większe
itd.

Przypominam, że raczej nie macie ras pod rozwój, jedynie to Yankesss może, ale to po długodystansowy rozwój.

No są troche małe te szanse ja by był za lekkim zwiększeniem ale nie wiem jakim, poczekam jeszcze co sądzą inni o tym XD

A i jak będą odkrywane technologie to można proponować różne technologie? Byś wiedział różnice o wynalezieniu krótkiego łuku a długiego XD

Co do krótkiego łuku…
Odkrywasz łucznictwo. W tym masz wszystkie łukopodobne konstrukcie, a w sumie nawet balistę poniekąd. Możesz dalej tą technologie rozwijać, to znaczy skupić się na celności, na wyrobie łuku itd. łuk angielski itd.
Mająć drewno i łucznictwo twoi sami ludzie mają 25% szansy na to, iż znajdą odpowiednie drzewo, które lepiej się nada na łuki, tutaj masz po prostu udoskonalenie. Luk z cisu itd.

Jak coś można tutaj proponować technologie xD

No bo pamiętaj długi łuk a krótki dużą różnica w czasie wynalezienia XD
Wiesz krótkie łuki to wciul przed naszą erą a długie używali tylko Walijczycy w VII wieku naszej ery i Anglia od nich zapożyczyła(prosze nie wkurwiać że to Anglia wynalazła długie łuki bo to zrobiła Walia) Długi łuk to duży zasięg możliwość wybijania ciężkich jednostek itp itd…jak długie łuki mierzył do 2m XD

Więc mówię dużą różnica, dzięki tym łukom Anglicy mogli sobie wygrać wiele bitew.

Wiem, wiem, wiem :D Swoją drogą teraz długi łuk byłby bezużyteczny poniekąd, zwłaszcza na twoim terenie. Ani nikt nie ma typowo ciężkich jednostek, ani jakakolwiek długa broń nie sprawdza się w lasach zbytnio.

Ale ja mam też równiny i wzgórza, poza tym jak na razie to nawet nie ma zwykłego łuku, ja tam by poprosił chociaż o jakąś włócznie cyz dzidę plus bynajmniej konnica mi nie będzie latać po lasach.

Hej nie zdążyłem zagłosować ale zdecydowanie jestem za zwiększeniem o 100 albo 50…albo raczej o 50 zbyt szybki rozwój technologiczny będzie niebezpieczny i handel technologiami będzie mniej ważny, a zwiększenie o 200 stanowczo jestem na nie wole dżo bardziej zwiększyć o 50%.

ahahaha ale mam duże szanse XD ale odkryłam matematykę! <3 a wy nie!

Bardziej mnie boli zwiększenie szansy o 200 bo to by było za szybko…

Zwiększyłem szansę, oraz…

Mając 0-1 tech masz losowanie do 100
Mając 2-4 masz losowanie do 200
mając 4-8 masz losowanie do 300
mając 8-16 masz losowanie do 500
itd.

Co Wy na to?

Dodatkowo do waszych kart dodałem szansę an tech.
Myślę, że można jeszcze to zwiększyć do 100% zobaczę, jak to będzie funkcjonowało i namyślę się.

[quote=“Plazma, post:10, topic:3681”]
Mając 0-1 tech masz losowanie do 100
Mając 2-4 masz losowanie do 200
mając 4-8 masz losowanie do 300
mając 8-16 masz losowanie do 500
itd.

Co Wy na to?[/quote]
“Masz dwie technologie. Jedna z nich daje minimalny bonus do szczęścia, druga faktycznie się przydaje. Brawo, dzięki +1% szczęścia twoja szansa na technologię jest, z tego co rozumiesz, obniżona o połowę.”

Nyan akurat ta technologie którą masz są liczone jako rodzić i dziecko, czyli 1. Nie mniej masz poniekąd rację.

Obecnie jest tak, że jak masz 8 pomysłów i szansa na technologie 200 to losuje jedną liczbę z 200 i jeśli będzie w przedziale od 0-8 to dostajesz technologie. Jeśli zaś nie odnajdujesz to % z pomysłów przechodzi na następną turę i obniża szansa an tech. Czyli np. 2 tura losuje liczbę z (200-8) i jeśli będzie w przedziale od 0-8 to dostajesz. Uważam, ze przesadziłem z tym lekko i będzie to zmniejszone o … nie wiem ile xD

Obecnie chyba zmniejszę wszystko o 15 co technologię.

Czyli dzikusy bez technologii:
z 100 na 85
Osoby mające jakąś technologię
z 200 na 170
Osoby mające podstawę:
z 400 na 340

Nie mniej nadal to jest za dużo i nie wiem, jaki system przyjąć, bo obecnie to chyba bardziej szczęście się liczy, co prawda chce, zeby liczyło się szczęście, ale teraz to kompletna ruletka…

Nom, kompletna ruletka bo bym nie gdyby dostał jakies tech z 2 największym procentem na tech…

Perły Quaris, inaczej zwane czarnymi perłami które we wnętrzu mają jakby ciemnoniebieskie jądro. Perły te można znaleźc jedynie w wodzie czy to na brzegu morza, czy plaży, czy w rzece czy nad jeziorem nikt nie wie w jakich okolicznościach powstają Perły Quaris, a to szkoda bo można powiedzieć że są dość pożądanym surowcem.

Można ich użyć do używania magii, ich niebiesko ciemne jądro to magiczna esencja którą tworzą w sobie perły. Tym więcej pereł tym lepsze zaklęcie można rzucić, także nie jest to aż tak trudne gdyż pozyskana energia magiczna jest już z tych pereł które można sobie zawiesić na naszyjniku i przyszyć do ubrania.

Esencja magiczna w Perłach Quaris się regeneruje lecz bardzo powoli.

(Coś dopisać? Co sądzisz? Oczywiście możesz zmodyfikować te perły jak coś nie pasuje. By umożliwiło to wszystkim na początku używać troszkę magii, nie za duzo tylko troszkę bo perły rzadkie a do dużych czarów by trzeba było z chyba nawet tysiąca pereł a potem by się regenerowały długo jeszcze)

Pearl of Power z D&D XD

Emmm…nope troche bardziej opierałem na kryształach many z TwoKinds.

Nadal, o ile są tworzone przez istoty organiczne, dziwnie mi sobie wyobrazić używanie czegoś martwego, co nie emituje ciepła, wygląda jak sen nekromanty, do wspomagania wzrostu roślin. Wyglądałoby dziwnie.

Nie zawsze magia jest magazynowana w czymś organicznym…

Nie zawsze jest magazynowana w czymś martwym.

Koncept mi się dosyć podoba, ale… mam pewne zastrzeżenia pytania. Największym pytaniem dla mnie to czym by się różniły te perły od:
-ciała maga
-od kamieni szlachetnych i innych które przetrzymują energię, prócz tego ze te perły ją regenerują.
No i problemy:
-jakby regenerowały magię?
-Ten surowiec nie ma… “duszy” xD Tzn. jest tylko po to by mechanika była i tyle… to tak, jakbym dodał gdzieś grzybki, z których po wyciśnięciu jest czerwony napój, umożliwiający zregenerowanie swego ciała. Innymi słowy potki HP. Co prawda grzybki te by były o wiele ciekawsze, gdyż by wprowadzały potki, które zaś mogą zostać wykorzystane w dosyć ciekawy sposób. BY odmieniły oblicze walk. Perły zaś… cóż… niekoniecznie. Jedynie by zwiększały magię w świecie i to wszystko.
Będę próbował je wprowadzić, bo podobają mi się i mam dla nich pewną niespodziankę :D