Przykładowa wczesna wersja tego co ma zastąpić arkusze

Nazwa Osady: Wpierniczowo

Mieszkańcy MG

123 Mieszkańców z czego:
20 ludzi - przyrost to 5%
100 twi’leków - przyrost to 6%
3 Kiklorsów - przyrost to 0%

Frakcje:
Lojaliści: 120
Feministki Nimarusa:3

Feministki Nimarusa są to kobiety które dążą do władzy w której kobiety będą władać nad mężczyznami jako mądrzejsze i inteligentniejsze stworzenia, rodzaj męski ma służyć jedynie do rozpłodu, niewolniczej pracy i jako mięso armatnie.

Szczęście: 69/100

Przydział ludności Gracz

40 rolników
30 myśliwcyh
20 rybaków
3 strażników
10 zbieraczy łajna
3 feministki nimarusa
Reszta się opierdala

Problemy, (trudne)sprawy, raporty itp… MG

Ulice pełne kupy
Mój sąsiad zjadł mi syna
Wśród nas jest 3 kiklorsów
Mój przyjaciel Plazma spłonął w lavie próbująć ratować Lilkę.

Tereny w okół osady i ich potencjał. MG

Rzeki lawy wspaniale komponują się z płynną tęczą która wypływa z mórz oceanów i łączy się z rozpaloną lavą, ziemia jest jałowa bez żadnych minerałów i bez żadnego potencjału rolniczego…ogólnie to wszystko ponieważ wysadzenie nas pod wulkanem i tęczowym morzem było jakimś kurewskim żartem boga.

Duża ilość lavy i tęczowej wody, można by jakoś to wykorzystać gdybyśmy potrafili…
Otoczeni przez tęczowe morze, ciekawe jak smakują tęczowe ryby? Na pewno jakieś tam są.
Sporo kamienia…
Nie ma drewna.
Nie ma zwierzyny.
Nie ma żyznej ziemi.
Nie ma pitnej wody
Brak terenów pod budowe.

Surowce Gracz

Wydobywane:
Drewna- 30
Kamienia- 10

Rafinera/Wyrabianie
Tartak(drewno) x1,2 - 30X1,2=36

Zmagazynowany:
drewno- 50
kamien- 50

Jedzenie Gracz

Wymagane minimum: 123

Zdobywane:
Polowanie:50
Rybołówstwo:10

Rolnictwo:
Owoce: 30
Pszenica: 40

Przerabiane:
Wędzenie: mieso x1,1
Młyn i piekarnia: Pszenica>chleb 20 pszenicy x1,5

Razem zdobywane 135

Zmagazynowany:30

Nadmiar magazynować czy rozdawać:
Magazynować

Budynki MG

Budowle mieszkalne - cały czas trzeba dobudowywać
Karczma - 100%
Tartak- 25% 3 tury do końca budowy

Modyfikatory MG

Dużo jedzenia: Zwiększenia zadowolenia o 10
Wszędzie gówno: -20 do zadowolenia
Dobrzy myśliwi: + x0.1 do polowań

Ile będą się budować konkretne budynki i jakie będą modyfikatory itp itd zależy tylko od mg, czyli ode mnie.

“Feministki Nimarusa” - czy to już staje się moim znakiem rozpoznawczym ;-; ?

Pewnie że tak, ale za to teraz będziesz wiedział ile ich masz :D

To jest jak zaraza xD… gorsza od dżumy !

3 kiklorsy i 3 feministki, przypadek? Nie sądzę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A tak poza tym jak się dawało nazwe na spoiler bo dawno tego nie robiłem XD

No można by też dać ten przyrost ludności w % bo to fajne było.
A co z żywnością? skąd mamy wiedzieć ile do tego ludzi będzie trzeba przydzielać? chyba też powinno być.
A jak się już ludzie pomęczyli z tymi materiałami to też może by uwzględnić?
To kiedy będzie zbudowane coś czy zrobione możesz raczej sam już decydować czyli np że po 2-3 dniach albo że po turze :D
A tak to przydzielanie jak jest zrobione to mi pasuje.

Zawsze można zrobić z tą żywnością że np: jak jest 50 ludzi to oni tworzą 50 żarcia z modyfikatorem x1.2 a potem do tego modyfikatora się dodaje jak coś na to wpływa :D
I tak mniej więcej samo z wydobywaniem surowców jakoś :D

Tylko jak zrobić z żywnością tak fajnie jak to było w arkuszu żeby wszyscy nie walili od razu z automatu w polowanie tylko…

Co wy na to by przyrost naturalny zaokrąglać do dziesiątek?

Zasoby określać w jednostkach czy tak żebym pisał jak bardzo są przepełnione magazyny czy składowiska?

Zasoby bym wolał w jednostkach jak coś.
Przyrost naturalny oczywiście zaokrąglać do liczny całkowitej tylko. Inaczej nie miało by sensu to jak umiera jedna czy dwie osoby a czasem się zdarza.
Yanku to proste jak to zrobić, jeśli jedno jest większe od innych o 40% to zmniejsz wtedy trochę przyrostu zdobytej żywności o coś tam.

Nie wiem czy ciężko będzie określić ile jest dokładnie kamienia w składach czy drewno ale się zobaczy, bo co to mówi, masz 100 kamienia yhyhy daj kamienia

Co do żywności już wpadłem na pomysł n: jak ktoś da wszystko w polowanie to w ciągu jednej tury dostanie efekt wybicia cąłej okolicznej zwierzyny i się zmniejszy zdobywanie jedzenia z polowania o 90% i efekt taki utrzyma się rzez kilka tur :D

yanki efekt taki max 2-3 tury powinien się utrzymywać bo przecież jak zwierzyna zobaczy że terytorium niepoznaczone to przybędzie nowa.

A i właśnie takie pytanko. Jak jest jakiejś ludności dwa to oni będą się rozmnażać czy jak? np o jednego się zwiększy po turze albo dwóch?

Ale zasoby się będzie jakoś dało poznaczyć spokojnie bo to i tak będziesz musiał tam dodać to co zeskrobali a potem odjąć to co zużyli :D
I może żeby była ta taka różnica w tych zdobytych materiałach to może być rzucał kostką że zdobywa się od -10% do +10% normalnie jak już wszystko zostanie obliczone ze zdobytego?

Kili jak w 2 tury efekt się usunie to Polowanie max, następna tura max rolnictwo a ture później max rybołóstwo a potem znów polowanie…

Pytania nie rozumiem XD

Okej to ja sam będe dodawać zasoby i ode mnie będzie zależeć ile czego dostaniecie XD (Już czeka by komuś napisać że podpalił się skład z drewnem)

Myślę że zastępuje dobrze… ja bym może dodał jeszcze jedynie “Stan postaci” który by pokazywał czy ktoś ma np. złamana rękę czy inne takie tam.

Yanki nie chodziło mi o to z zasobami jak tak chcesz robić to lepiej już rób tak jak było w arkuszu.

A stan postaci i ich towarzyszy powinien być :D

No to towarzyszy masz w postaciach, a poza nie róbcie mi jeszcze więcej roboty xd

haha, mi akurat chodziło o samego bohatera.

ale w sensie status i statystyki ludzi w osadzie oraz statystyki towarzyszy osobne :D

A to jak jedzenie będzie robione może być tak :D

Albo lepiej yanki.
Czemu by jak będą wkładać wszystko w polowanie itd ponad jakąś ilość stopniowo nie skracać tego co pozyskują? dopiero jak przestaną zacznie wracać na poprzednią ilość?

No jak przestaną dopiero zacznie wracać.

Ej mam do was bardzo ważne pytanie, mianowicie czy ja mam obsługiwać i zmienić wszystkie liczby w tym czy wy byście sobie założyli ten temat is ami byście sobie zmieniali te cyfry? Tylko wtedy bym potrzebował gwarancji uczciwości itp…

mam pomysła na gwarant uczciwości obu stron ;D
Zrobisz ten arkusz a gracze se go skopiują i poniżej w poście ;D
I my będziemy se zmieniać w swoim poście a ty tak na szybko przejrzysz czy pasuje i zmienisz w temacie staty :D i byśmy mogli w ten sposób mieć jakiś zakres gwarancji uczciwości :D

To może być trudne, ale do zrobienia.

łatwe jak każdy na czas będzie robił ;D