Rozgrywka ludem

(Jest to temat, w którym rozpisane będą tury dla twojego ludu - czyli wszystkie polecenia z tego, co napisałeś w osadzie xD. Nie wiem teraz, jak ci to zacząć tutaj, więc piszę tylko tę informację. Przy okazji też - jeśli masz zamiar się osiedlić już na tym miejscu, to nazwij już swoją osadę)

(No okej ale jak będą mi te ludki domki budować to o takie coś mi chodziło co parę godzin się robi.



To wiesz wszystko się da znaleźć na ziemi. a te tury będą rozpisywane pod koniec czy kilka razy tutaj?
i czy ja też coś mam tu pisać?)

Właśnie tutaj piszesz turę dla swoich ludzi, czyli przydzielasz im zadania itd. Jednak tura to tydzień w czasie rzeczywistym - czyli wtedy możesz sobie pisać wszystko odnośnie niej - właśnie te rzeczy, które napisałeś w osadzie.
W poprzednim temacie natomiast są tylko rzeczy dotyczące tylko twojej postaci.
Co do tych domków - na pewno uwzględnię łatwość ich budowania w tabelce (trochę potem, ale pewnie dzisiaj). Ty się ciesz, u mnie dziury w ziemi w dziesięć lat nie mogli dla wszystkich wykopać w głupiej grze Plazmy xD

Tura 1.1
-zrobienie prowizorycznych domków
-wykopanie dziur na zbieranie wody (Do wody wrzucają rozżarzone kamienie aby przegotować wodę też)(No słonej z morza pić nie będą xd)
zbierają też rosę jako wodę i skapują ją z liści drzew które nie są trujące.
-zbieranie drewna, kamieni, gliny

  • 3 ludzi myśli nad sposobami zdobywania jedzenia, przechowywania go oraz nad sposobami obronnymi [czyli myślą nad siatkami do polowania i łowienia, magazynem w którym będą mogli chować żywność po przerobieniu (wędzenie i takie tam), oraz o fortyfikacjach i uzbrojeniu dla osady]
    -3 ludzi będzie mi towarzyszyć (a jak nie będą mi towarzyszyć to będą robić patrole)
    -głównie zbieranie jedzenia z połowów ryb na morzu, z małymi polowaniami i trochę tego co zasieją lub uzbierają.
    -zrobienie dzid i toporów z drewna i kamieni

koniec tury

Twojemu ludowi udało się jakoś otrząsnąć po tym nagłym przeniesieniu i szybko wzięli się do pracy, by móc przetrwać.
Szybko uwinęli się z najprostszymi schronieniami, w których będą mogli spać, następnie użyli kawałków kory jako łopaty i powykopywali dziury w ziemi. Nie korzystali jednak zbyt chętnie z tej wody, ponieważ robiła się mulista.
Muszle żółwi okazały się być jednak dobra jako miski do przechowywania wody, tak więc poustawiali je w osadzie, by pełniły tę samą funkcję, co dziury.
Kilku ludziom udało utkać sieci z lian znalezionych w lesie. Chociaż nie było ich zbyt wiele, to i tak okazały się bardzo pomocne przy łowieniu.
Kopanie w ziemi poskutkowało jednak w inny sposób, niż jako miejsce do zbierania wody. Było w nich chłodniej i stanowiły one dobre miejsce na przechowywanie żywności. Wciąż jednak twoi ludzie nie mogli sobie poradzić z tym, że jedzenie zbyt szybko się psuje.
Po jakimś czasie ludzie wpadli też na to, by poustawiać wokół wioski prowizoryczny płot z drewna, który chociaż w odrobinie odgrodziłby ich od reszty terenu i dał przynajmniej małe poczucie bezpieczeństwa.
Posiadając nawet prowizoryczne bronie, twoi ludzie czuli się odrobinę pewniej i zapuszczali się już głębiej w las.

Bonusy:
Sieci : + 10% do rybołówstwa
Prowizoryczne bronie: + 7% do polowania

Możesz gromadzić nadwyżkę jedzenia, jednak tylko z tury na turę (czyli nadwyżka z tej tury już w turze 3 będzie niejadalna).

Arkusz zaktualizowany. Do środy postaram się dodać osobną kartę dla budownictwa.

Rozpoczęcie tury drugiej

Tura 2.1
-No dalej żarło zdobywają i inne rzeczy co w pierwszej turze.
-utworzono odział zwiadowców i patroli. (Więc jak zwiadowcy coś znajdą to fajne będzie :p, a patrole pilnują osady)
-Myśliciele szukają nowych sposobów na różne rzeczy.[Jak zrobić naczynia (może z gliny się coś nauczą robić xd), nowe bronie, jak lepiej jedzenie zdobywać,jak je przechowywać, czy można coś w pobliżu osady jeszcze do czegoś użyć.]
-Więcej osób do zbierania materiałów
-zrobienie noży z pazurów
-pomysły na złapanie ptaków dwugłowych
-jak w skuteczny sposób pozyskiwać wodę
-wynaleźć jakieś pułapki

Koniec tury

Twoi ludzie nauczyli się robić gliniane naczynia i będą mogli od następnej tury przechowywać w nich wszystkie nadwyżki na 2 tury.

Udało się wykonać noże, więc ty i twoi towarzysze wzięliście po jednym.
Bonusy:
Za patrole: ma +5% zadowolenia
Za pułapki: +10% do polowania

Rozpoczęcie tury 3

Tura 3.1
-kopanie studni
-zająć się wynajdywaniem nowych broni
-ulepszenie sieci (no za ten punkty czy coś :v)
-zwiadowcy szukają oznak życia czy jakiejś architektury, oraz złóż jakichkolwiek minerałów/metali
-poznawanie roślinności i ich efektów
-wynaleźć broń dystansową

Możesz przydzielić ludzi do budowy studni.

Za sumę 2 Punktów Nauki udało ci się ulepszyć sieci (sieci 0 -> sieci I). Bonus do rybołówstwa zwiększa się o 5 punktów procentowych.
Jesteś na dobrej drodze do stworzenia broni dystansowej. Prawdopodobnie w drugiej turze będzie dostępna.
Natknęliście się na złoża miedzi. Wasze narzędzia są jednak za słabe, by móc ja teraz wydobywać.

Arkusz jeszcze niezaktualizowany. Zrobię to, jak Yankess dorzuci swoje pięć groszy.

Następne w kolejności rzeczy do zrobienia
-Znaleźć sposób na wydobywanie miedzi i jak ją wykorzystać
-Robić/produkować alkohol ( a jak nie wiedzą jak to znaleźć sposób jak >.< )
-Pomyśleć jak wytwarzać ubrania i materiały
-Pomyśleć z czego zrobić jakieś skuteczne pancerze i je wykonać
-Badać działanie i wpływ różnych substancji i roślin z ostrożnością >.<
dopisałem:
-ulepszyć ogrodzenia >.<
-znaleźć rozwiązanie na sposoby magazynowania materiałów i jedzenia

kończę turę

Miedź można wydobywać dzięki kamiennym narzędziom.
Twoi ludzie mogą wykonywać materiały, tak samo jak i pancerze ze skóry. Jej zdobyta ilość równa się sumie z polowania.
Twoi ludzie odkryli, jak wytwarzać całkiem smaczny alkohol z rosnących w pobliżu owoców. Jako, że bardzo im zasmakował, to bez przerwy go piją i chodzą pijani. Dlatego też ich efektywność spadła o 20%.
Krótkie łuki zostały dodane do wytwórni.

Arkusz zaktualizowany.

Rozpoczęcie tury piątej

Tura 5.1

  • ulepszenie pułapek (za punkty)
  • ulepszenie ogrodzenia (za punkty)
  • wykonanie narzędzi do wydobywania surowców i zaczęcie wydobywania miedzi (to chyba będzie tak że da bony do wydobywania kamieni i miedzi? xd)
  • pomyśleć nad zastosowaniem alkoholu w innych dziedzinach użytecznych
  • zbudowanie czegoś do przechowywania materiałów
  • przygotować sposoby na konserwację żywności
    -zrobić przyrząd do porównywania wagi
    -wynaleźć pismo i przyrządy do pisania (I tak z ciekawości jeśli to wynajdą da to jakieś bonusy do nauki?)
    -budowa magazynu

Ulepszone zostały pułapki (0 -> I) oraz drewniane ogrodzenie (0 ->1).
Razem przeznaczone zostało na to 7 punktów nauki.
Bonus za pułapki został zwiększony o 5 punktów procentowych.
Drewniane ogrodzenie jest mocniejsze, jednak wymaga więcej surowców. Zwiększa ono poczucie bezpieczeństwa ludzi oraz ich zadowolenie o 10%.
Narzędzia zostają ulepszone na kamienne narzędzia. Zostają one dodane do wytwórni. Miedź będzie mogła być wydobywana po wykonaniu narzędzi - ilość ludzi, których można przydzielić do pracy, czyli też ilość wydobywanego surowca będzie zależna od ilości narzędzi.
Twoi ludzie odkryli, że alkohol można również użyć jako dodatek do ciasta. Oprócz alkoholu z owoców udało im się także uzyskać alkohol z rosnącej w pobliżu w dużych ilościach trzciny cukrowej. W przeciwieństwie do pierwszego, ten jest bezbarwny i sam z siebie nie ma dobrego smaku. Jednak dobrze się sprawdza przy dezynfekcji ran. Szansa na śmierć przez zakażenie mocno spada i zadowolenie rośnie o 5%. Z jakiegoś powodu zwiększyła się także płodność…
Po krótkim namyśle twoi ludzie stwierdzili, że do przechowywania materiałów nada się magazyn. Zostaje on dodany do budowy - jeden pozwala przechowywać po 50 sztuk każdego surowca. W końcu nie będą się one kręcić pod nogami, jednak pojemność magazynów ogranicza ilość surowców, które można teraz mieć.
Suszenie to prawdopodobnie dobry pomysł, by zakonserwować żywność. Można też natrzeć ją solą uzyskaną z wody morskiej. Oba te sposoby sprawiają, że spokojnie możesz przygotowywać się na zimę.
Twoi ludzie znaleźli kilka kamieni i ociosali je, by miały jednakową wielkość. Teraz wagę wszystkiego mierzą obie w kamieniach wielkości pięści.
Patykiem na piasku fajnie się bazgrze. Nikt jednak wciąż nie wpadł na pomysł, by w ten sposób pozostawiać sobie jakieś wiadomości.

Arkusz zaktualizowany.

Początek tury szóstej.

Tura 6.1
-Spróbować wynaleźć dmuchawkę ma lotki.
-Dalej wynajdywać pismo.
-Zająć się badaniem ptaków dwugłowych, hodowlą i ich tresurą.
-Zajęcie się budową schronienia dla ptaków dwugłowych.
-Próba odkrycia nowych materiałów na terenach/w pobliżu osady.
-wynalezienie łodzi.
-wynalezienie wędek.
-Z powodu zbliżającej się zimy postanowiłem rozdać zasoby skóry zdobyte pod koniec tej tury aby ludzie mieli ciepło.
-pomyśleć nad nowymi rodzajami broni.

Koniec tury.