Secret of Navialon. Projektujemy grę


#1

Dzień dobry!

Jest to mój pierwszy post i żałuję, że nie w temacie anime, a spowodowane jest to moim zbyt niskim doświadczeniem jeszcze w bajkach, ale zdecydowałem się napisać ponieważ potrzebuję waszej pomocy! Jestem game developerem i próbuję stworzyć duży projekt, który będzie perełką w moim portfolio za około rok, kiedy skończę studia.

Ogólna charakterystyka gry:

Tytuł roboczy: Secret of Navialon,

Świat i grafika: Bajkowy (ewentualnie post-apo świat zniszczony przez smoki),

Kamera: Rzut izometryczny (diablo, starcraft etc),

Gatunek: RPG, dungeon crawler, hack and slash.

Gra polegać będzie na:

Eksplorowaniu mapy,

Grindowaniu mobów,

Wykonywaniu zadań,

Rozwoju postaci.

Grać będzie się postacią magiczną (brak animatora uniemożliwi zrobienie efektywnych animacji rąbania bronią, więc ograniczymy się do strzelania magicznymi pociskami z różdżek i rzucania zaklęć), która będzie posiadać zaawansowany system ścieżki rozwoju z podziałem na magie różnych elementów, czy gałęzie typu lockpicking, survival etc.

Pomoc polegałaby na wspólnym tworzeniu

Nie tylko samego świata:

Map,
Grafik koncepcyjnych,
Historii,
Polityki,
Ekonomii,
Etc.

ale i

Fabuły :

Głównego wątku - czyli rozwikłania sekretu Navialona,
Jak i historii pobocznych,
Etc.

grafik i modelów:

Grafiki interfejsu :

Ekwipunek,
GUI,
Etc.

Tekstur środowiska:

Podłoża,
Flory,
Budynków,
Etc.

Modelu postaci (model 3D),

Modelów przeciwników (model 3D),

Systemów i mechaniki:

Rozwój postaci,
Magia,
Umiejętności,
Etc.

innych w zależności co uda nam się zbudować.

Ze względu na prawo model gry to FTP, portowana na PC Standalone (primary target) lub UnityWebPlayer, jeżeli projekt rozrośnie się do czegoś większego i będzie wyglądał na coś, co poradzi sobie na rynku będzie można pomyśleć o spieniężeniu go (w co bardzo wątpię, ze względu na poprzednie porażki). Gra będzie zrobiona w Unity. Możliwe rozbudowanie o multiplayer (raczej ciężkie zadanie dla pojedynczego dewelopera).

Prawdopodobnie nie wspomniałem tutaj o jeszcze wielu istotnych elementach, o których pewnie sam jeszcze nie pomyślałem, ale może pojawia się one w dyskusji w tym temacie, do której serdecznie zapraszam.

Jeżeli produkt uda się ukończyć, każda osoba, która się zaangażuje zostanie wspomniana w creditsach tak jak sobie tego życzy (nick, imię i nazwisko, reklama jakiejś swojej rzeczy i oczywiście tego forum).

Także tego, chyba zaczynamy. Zapraszam do dyskusji i liczę na owocną współpracę! :)

EDIT: Póki co to tylko projekt, który jeżeli z waszą pomocą postwstanie zostanie usystematyzowany i udokumentowany. Dopiero wtedy zajmiemy się implementacją i tworzeniem potrzebnych elementów. Powstawanie gry będzie streamowane na twitchu (W TYM MIEJSCU PÓŹNIEJ POJAWI SIĘ REKLAMA MOJEGO KANAŁU :v)

Jeszcze raz dla jasności - w tym momencie wykazujemy się kreatywnością i słowem, nie umiejętnościami technicznymi!

EDIT2: Z osobami zainteresowanymi zaangażowaniem się w to prawdopodobnie bedziemy zapraszać się na fejsbuckach, stworzymy jakąś grupę i google doca, gdzie będzie się zapisywało konkretne pomysły, ale każdą twórczość literacką jaka powstanie na temat tego świata, o którą później będzie oparty na pewno będzie mile widziana na forum - tak po prostu do poczytania.

W przypadku zadeklarowania się do zrobienia konkretnej rzeczy termin jej wykonania jest nieokreślony ze względu na waszą bezinteresowność, ale czujcie się za nią odpowiedzialni (pracowałem z grafikiem, który wspomniany “nieokreślony termin” uznał za “nigdy tego nie zrobię”, a takich sytuacji chcemy uniknąć).

Zastrzegam sobie również prawo do możliwości odrzucenia pomysłów, jeżeli będą kłóciły się z koncepcją świata, który wspólnie stworzymy.

EDIT3: I oczywiście najważniejsze - nie wyobrażajcie sobie tego jako produkcji typu Triple-A. To nie ma być gra z niesamowitą grafiką i złożonością, która podbije rynek, bo nie ma co od razu mierzyć za wysoko, ale w rynsztok też nie chcemy celować. :)


#2

“Jeszcze raz dla jasności - w tym momencie wykazujemy się kreatywnością i słowem, nie umiejętnościami!”

Kieruje się tymi słowami zacznę trochę od tyłu siebie przedstawiać.

Jestem osobą, która lubi tworzyć, osobą, która lubi wątki rozwijać i rozbudowywać o kolejne szczegóły. Mój tok myślenia nie jest szablonowy, idzie trochę innymi torami od reszty ludzi. Mam pewne zainteresowania, które rozwijam, bo lubię i uwielbiam czasem pisać o czymkolwiek, patrzeć na tą samą rzecz inaczej, czy bawić się myślą. Mam w sobie szczyptę filozofa, jakiegoś pokręconego pisarza/poety, dużą garść marzyciela, chęci do stworzenia swojego własnego systemu/gry, liczby nie są mi obce.

Polityka i prawo:
Uwielbiam o tym myśleć, nie interesuje mnie świat dzisiejszy, ale za to myśl, jak można sprawować rządy. Lubie rozpatrywać pewne ogólnikowe aspekty prawne i posunięcia polityczne. Co by było, gdyby… Czy też jakie mają tendencje niektóre rządy oraz ugrupowania. Jak np. naziści doszli do władzy. Jednocześnie zastanawia mnie kilka rzeczy, co by było, jakbyśmy z jakiś powodów przeżyli apokalipsę i np. mogli bez żadnych ograniczeń wymieniać myśli oraz organizować wybory nie kierując się tą prostą zasadą 1 człowiek 1 głos, czy też ci mogą głosować. Jakie rządy mogą mieć na planecie opanowanej przez mikroskopijne organizmy. Itd. Uważam też, że umiem się wczuć w lewicę, prawicę, konserwatystów i libertarian, więc to daje mi ciekawą paletę do tworzenia państw/ugrupowań/ustrojów.

Historia i kultura:
RPG bez klimatu, bez opowiadań, ukrytych treści, czy śmieszków autorów to nie RPG. Świat musi istnieć trochę przed powstaniem gracza, a nawet tak musi, ze nie musi! Co by było gdyby gracze tworzyli historię o pierwszych bohaterach? Tak, czy siak historie, różne nację, kultury i te smaczki lubię wymyślać.

W sumie tak myślę, że mogę lać wodę teraz. Niestety nie jestem osobą, która umie mówić o sobie. Nie mniej z prostego zdania umiem dużo wyciągnąć stworzyć. Gdy prowadziłem “głupia gra…” wyciągałem minihistoryjki, skutki z pojedynczych zdań.

Nie znam twojego zamierzenia pomysłu na grę i głównego wątku, ale stworzę na próbę teraz coś. Smoki + apokalipsa + strzelanie z różdżek.

XXI wiek, początek ery, komputery, samoloty, broń atomowa… To było na nic, gdy One się zjawiły. Wylatywały z oceanów, powstawały z ziemi, przybywały z burzami. Brzmiało to, jak magia, ale to była magia. Nie przydały się karabiny, czy rakiety. Smoki zdawały się nie zauważać tego. Niszczyły, zabijały, unicestwiały nas. Gdy spadły, w desperackim podrygu ludzkości, pociski jądrowe, cała ziemia się zatrzęsła. Powstał największy smok, który spalał świat. W proch się obracaliśmy, w proch całe miasta, lasy, aż w końcu kontynenty. Wtem Prorok wraz z trzynastoma uczniami się pojawili. Pierwszy, co wykradli od smoków sekret używani magii. Starli się z Wielkim Smokiem, lecz ulegli jego płomieniowi. Wtem wszyscy umarli i powstali z prochu…
Nie mniej nie było nieba, czy piekła. Jedynie wielka pustynia… pustynia stworzona z prochu… pustynia, która próbuje połknąć nas i ruiny naszych miast… pustynia pełna tajemnic.

13 by miało ciekawy aspekt, by mogli np. zwrócić się przeciwko Prorokowi, który chciał zgładzić smoki. Kilku by zwariowało, większość by umarło, zostawiając strzępki dosyć brutalnej historii.
Prorok byłby tajemniczą postacią, która zapoczątkowała to wszystko i stworzyła wielki świat z prochu(rezygnacja z planety na rzecz nieograniczonej przestrzeni).
Smoki byłby zmaterializowaną magią, która była niezadowolona z działań człowieka i sprowokowana przez Proroka.
Pustynny świat z prochu daje element eksploracji, przetrwania i możliwość władowania tam wszystkiego.

Nie wiem co Cię zaciekawi, więc czekam na pytania. Wydaje mi się, że chcesz byśmy pochwalili się kreatywnością, jednak czy dawanie naszych systemów, gier, opowiadań będzie dobrym pomysłem?


#3

Tak jak w przeprowadzonej w prywatnych wiadomościach rozmowie z Nimarusem - nie mam jeszcze większego pomysłu na content gry, oprócz tych danych, które napisałem wyżej, dlatego zwracam się z prośbą do was o pomoc w wymyślaniu różnych rzeczy. No i nie do końca rozumiem twoją obawę, którą napisałeś na koniec postu - zasada jest tylko taka, że jak chcesz zobaczyć jak twoja twórczość i pomysły zostają przeobrażane w grę komputerową to możesz bezinteresownie coś od siebie wnieść.

No i tak, mniej więcej o tego typu kreatywność literacką mi chodziło, z tego krótkiego tekstu można wyciągnąć jakiś zarys koncepcji świata, do którego wrzucimy później gracza w gotowym produkcie. Jest to jakieś intro przed rozpoczęciem gry, które wprowadzi gracza w klimat. Może też ja nie do końca dobrze wyraziłem to co chcę, żeby powstało z waszą pomocą i po prostu źle się rozumiemy

No i trzeba zaznaczyć, że oprócz tego typu krótkich opowiadań fajnie byłoby mieć wyciągnięte z nich najistotniejsze pierwiastki jak np. osoba A pisze genezę świata w formie opowiadania, które później może zostać wykorzystane jako element storytellingu w grze (wprowadzenie a’la napisy w Gwiezdnych Wojnach, czy przedmioty typu książki opowiadające historię ogólnie świata, albo jakiejś konkretnej krainy, miejsca czy sytuacji [pojedynczego questa]) i systematyzuje ją w postaci czytelnej dla osoby, która będzie to później implementowała (te wyciągnięte pierwiastki).


#4

W sumie to mogę się zaoferować wszędzie tam, gdzie trzeba coś napisać. Mam trochę doświadczenia przy tworzeniu świata (pomagałam przy dwóch pbf i robiłam jeden swój) i ostatnio staram się pisać coraz więcej opowiadań.
Dodatkowo mogę zając się też ekonomią i geografią świata ( politykę zostawię Plazmie xD).
Ze swojej strony polecam też Evernote do wymiany pomysłam. Jak dla mnie jest najwygodniejszy :)


#5

Hmm… Przy tak sporych projektach gdzie osoby drugie (poza tobą) nie maja z tego żadnych korzyści, powinno się zawierać umowy pisemne na/o prawa autorskie :)
Uzasadnię to tym, że pomagając tobie przy tym projekcie - nie mają oni niczego poza twoim “słowem” - a jeżeli uda się wam/tobie stworzyć nie tylko bete, tylko coś naprawdę super grywalnego, cały profit za to zbierzesz ty…a …po podpisaniu umowy pisemnej o prawa autorskie, nie będziesz miał możliwości (w przypadku sprzedaży owej gry) na czerpanie z tego zysków, bez rozdzielenia udziałów miedzy współtwórców…
Tym bardziej ze jesteś “randomem” z sieci i inni nie wiedza jakie plany masz naprawdę, co do tego projektu XD


#6

Lilka trochę ekonomii też mi zostaw!

s.z.k czyli po prostu chcesz stworzyć grę, a nie masz za bardzo żadnego konceptu. Stawiasz na rzut izometryczny, magię, RPG i eksplorowanie świata.

Warto też współpracować z sobą gdzieś, np. to co poleciła Lilka.

Świat bardziej zapatrujesz jako otwarty, czy też zamknięty?
Walkę ograniczamy głównie do magicznych pocisków?
Turówka, czy w czasie rzeczywistym?
Jakie będą możliwości edycji otoczenia(budowanie, niszczenie, zmienianie wyglądu itp.)?

Jeśli nie mamy praktycznie nic, warto razem obmyślić jakiś zarys głównej fabuły/świata. Czy jest podzielony, z kim rozmawiamy itp.

Tak, czy siak jak chętny i czekam na dalsze instrukcję :D


#7

Plazma:
Chcę stworzyć grę ale JESZCZE nie postanowiłem jaki zawierać ma w sobie content, nie stworzyłem świata ani żadnych elementów, które wymieniłem w pierwszym poście + tych o których jeszcze nie zdążyłem nawet pomyśleć. Mógłbym to robić sam, ale pomyślałem, że angażując w to kreatywne osoby z forum może powstać coś lepszego. Poza tym niektórym ludziom robienie czegoś takiego po prostu sprawia frajdę, a ja zaoszczędzę na czasie i poznam kilka nowych osób. :)
Otwarty świat przy tego typu produkcji wydaje mi się, że nie ma sensu (chociaż to mogłaby być innowacyjność, to nie chcę tego jeszcze próbować), dlatego świat podzielony będzie na lokacje, mniej więcej coś takiego jak w Diablo lub podział na piętra/poziomy jak w Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka/SAO.
Największą frajdą dla gracza ma być rzucanie zaklęć tworzonych przez ten skomplikowany system rozwoju drzewek elementów magii (ten system będzie tworzony jako jeden z ostatnich ze względu na dużą złożoność jaką chcemy osiągnąć, no i to jest już kwestia techniczna, którymi teraz się nie zajmujemy)
Gra toczyła się będzie w czasie rzeczywistym (znowu przykład Diablo, którego fanem nie jestem ;p)
Nie zakładam możliwości edycji otoczenia (jeżeli mówisz o rozwalaniu budynków jak w Battlefieldzie - zbyt złożona fizyka jak dla mnie i nie pasuje do gatunku imo)

Lilka:
Cieszy mnie twoje doświadczenie z kreowaniem światów, mam nadzieję, że uda nam się dojść do jakiegoś porozumienia i współpracy :)

Avenida:
Nie rozpisując się i tylko w kilku słowach - czekałem na taki post i nie wiem jak zareagować w innych słowach niż: jeżeli masz obawy, że moją jedyną motywacją do współpracy z wami jest otrzymać korzyści materialne wykorzystując to co wspólnie stworzymy, to po prostu temat zignoruj i się nie przyczyniaj. Współpraca tam ma polegać na zasadzie dotacji własności intelektualnej, tak jak napisałem w swoim drugim poście “bezinteresownie coś od siebie wnieść”. Wszystko co zostanie udokumentowane i wykorzystane do stworzenia gry określone jest angielskimi czasownikami “to contribute to, to donate, to help out, to assist, to support”. To wasza decyzja i wolna wola, żeby przyczynić się do powstania tego świata/tej gry, nie obowiązek. :)

I teraz wszyscy zainteresowani, czyli póki co Lilka, Plazma, Nimarus. Myślę, że w czwórkę jesteśmy w stanie podzielić się jakoś fajnie częściami, które będziemy chcieli stworzyć (kreując uniwersum gry), imo fajnie byłoby umówić się na jakąś konkretną godzinę na Discordzie lub TeamSpeaku, żeby omówić to co będzie potrzebne do stworzenia tego świata i podzielić się pracą, co wy na to?


#8

Pomysł bardzo fajny i popieram wszystkie takie projekty :)
Jednak nie licz na pomoc jeżeli zakładasz tylko temat. Wiele takich akcji widziałem, w kilku udział brałem i to tak nie wypali.
Ściągnij sobie triala do jakiegoś GameMakera albo jeszcze lepiej - RPGmakera - genialny program, wszystkim polecam do jrpgów a i tutoriali sporo na youtube. Nawet fajna Polska społeczność do tego makera się utworzyła. No i zrób w tym programie samemu jeden rozdział/etap gry.
Jeżeli nie masz pomysłu na to jak to ma finalnie wyglądać, to na razie wymyśl coś na szybko, nawet na podstawie jakiejś książki/anime, bo nie robisz gry tylko demo, które pokaże że mamy traktować Cię na poważnie.
Unity to fajna sprawa, jednak nie wiem czy na pierwszą grę, bo jak to mówią - zrobisz swoją pierwszą grę w 90 procentach i nagle projekt padnie. Bardzo łatwo się zaczyna, schody pojawiają się dopiero na finiszu.
Jak już zrobisz to demo, wrzuć je tutaj, ludzie ograją i zobaczą co sam potrafisz, bo z tego co widzę to zarówno artystów jak i IT-guy tutaj nie brakuje :)
Powodzenia! :D

A i powinieneś wziąć sobie do serca co pisze Avenida. Bo teraz to wygląda że nie szukasz jednej czy dwóch osób do określonej rzeczy, tylko całego teamu który Ci nawet fabułę wymyślić pomoże. Więc w tym momencie Oni mogliby równie dobrze zgadać się na forum i zrobić to w ramach animes.pl. Jeżeli chcesz tak dużej pomocy, to rozumie się samo przez siebie, że te osoby będą współwłaścicielami gry.


#9

Projekt ma zasadę: wkładasz w to pracę, otrzymujesz radość z dzieła. Jeśli gra zarobi 5 mld złotych możesz być tylko pewny na radość, że współtworzyłeś taką dobrą grę. Sam temat chyba ma raczej charakter “Jestem początkującym programistą, który chce siedzieć w grach komputerowych, więc chętnie będę pracował za free przy jakimś projekcie o tym stylu…” Wolałbym, żeby napisał moda i skrypty do mc, czy też plugin… mam beta testerów i całą ekipę(w tym Nimarusa), czekającą na kolesia, który będzie tyrał za darmo.

Co do ekipy… tak przydała by się ekipa. Jakiś plan itp. Jednak nie tworzymy planu lądowania na księżycu, więc taka organizacja na kolanie może tym razem wypali (kilka razy w moim przypadku nie wypaliła).

Obecnie koleś chce napisać grę, prostą gierkę na miarę swoich możliwości. Teraz mamy szansę się wykazać, pokazać, że mamy pomysły warte czegoś, że potrafimy stworzyć rozwiązania bez liczenia na sztab programistów, jednym słowem On chce wykazać się swoimi zdolnościami, a dodatkowo pozwala nam wykazać się swoją kreatywnością. Nikt z nas nie jest profesjonalistą, więc nie otrzymamy np. 5000zł pensji na miesiąc, fartem będzie, jak coś razem stworzymy.

Pasują mi godziny po 16:00(chociaż, jak chcecie wcześniej też da się zrobić), prócz soboty.

Co do edycji otoczenia chodziło mi o prostą animację wybuchy budynku(trzy czerwone bąbelki się pojawiają i odgłos wybuchu), czy też kliknięcie na dany tere lub jakoś automatycznie by pojawił się budynek(niech będzie nawet insta, bez animacji). Próbuje się rozeznać jakie mamy techniczne możliwości.


#10

W sumie cały tydzień jestem dostępna od ok 17:30, a w weekendy jak w końcu wstanę. Choć w czwartek i piątek mogę dać radę wcześniej. TSa mam a z tego drugiego nie korzystałam jeszcze, więc nie wiem.


#11

Również chętnie pomogę przy tym projekcie, jeśli trzeba będzie coś napisać podejmę się tego (fabuła, opisy np: przedmiotów, historie NPC o ile tacy będą itp…)


#12

Mogę rysować mapy jak chcesz, zawsze poćwiczę do Nekronu. ;)


#13

poćwiczę* poćwicz orto


#14

A oprócz zwykłego rysowania map byłbyś zainteresowany zostaniem głównym projektantem poziomów? :P (wizualne budowanie poziomu tj. podziemia, labiryntu, lasu etc.)


#15

Nie wiem, jak na razie rysowałem tylko mape do mojego Nekronu, i to była raczej mapa kroju krainy a nie poziomu.


#16

Przez poziom mam na myśli lokację w zamkniętym świecie. Musisz tam uwzględnić spawny mobów, umiejscowienie skrzyń z lootem, jakichś interaktywnych rzeczy (przyciski do drzwi, dźwignie do zapadni). Coś w tym stylu


Tylko, że koncepcyjnie na kartkach. I wcale to nie musi być wielopoziomowy teren zamknięty.


#17

Witam, jak idą prace? O ile w ogóle jeszcze jakoś idą :)


#18

Tajemnica służbowa:P
Czemu pytasz?