Zasady

Mały regulamin i zasady dla tych, którzy nie mieli jeszcze styczności z Pbf’ami.

  1. Egil ma zawsze rację.

  2. Grę możemy zacząc dopiero, gdy nasza kp zostanie zaakceptowana.

  3. Rozgrywka dzieli się na:
    Luźną:

  • Postacie mogą robić co chcą, w obrębie miasta i szkoły.
  • Dozwolone są iinterakcje i dialogi z innymi graczami czy NPC’ami
  • Gracz sam może wymyślać npc’tów - tylko uczniów - z którymi się spotyka i kontrolowac ich kwestie.
  • Gracz nie może opisywac pomieszczeć w których się znajduje, chyba, że dany element został wcześniej wspomniany.
  • Gracze mogą wykonywać akcje według własnego upodobania.
    Fabularną:
  • Postacie muszą dostosować się do aktualnej akcji.
  • Fabuła i akcja prowadzona jest przez MG - Mistrza Gry
  • Gra toczy się na zasadzie wymiany: GraczA - GraczB - Mg - Gracz A - GraczB - MG - etc…
  • Gracze mogą prowadzić ze sobą dialog w trakcie fabuły, jednak MG może wtrącić się w każdej chwili.
  • Gracz nie pisze, że wykonał jakąś akcję, ale że zamierza ją wykonać - może opisać cały ciąg akcji, jednak to Mg decyduje, czy zostaną one wykonane - w razie nieudanej pierwszej akcji, reszta zostaje anulowana.
  • Gracze piszą w pierwszej osobie.
  • Gracz nie może kontrolowac innych graczy ani NPC’tów.
  • NPC’ta, jak i różne przedmioty można dostrzec jedynie, gdy MG wcześniej o nich wspomni.
  1. Jeśli nie miałeś styczności z PBF;'ami, spójrz jak wygląda rozgrywka innych graczy.

  2. Należy trzymać się fabuły!

  3. Można uczyć się magii samodzielnie lub z nauczycielem:

  • Samodzielnie - Gracz opisuje w jaki sposób stara się okiełznać nowe zaklęcie w czasie rozgrywki luźnej lub fabularnej, po czym wysyła wiadomość do mnie(Egil), informując mnie miejscu w którym opisał swoje działania. Ja decyduję, czy przyniosło to jakiś efekt. W przypadku rozgrywki fabularnej, zarówno ja jak i MG muszą zgodzić się, że nauka przyniosła efekt.
  • Z nauczycielem - nauka na podstawie dialogu i akcji między dwoma graczami. Następnie należy wysłać do mnie wiadomość, informując, gdzie odbyła się nauka. Zarówno nauczyciel jak i ja musimy zgodzić się co do efektów nauki. W przypadku rozgrywki fabularnej MG również musi wyrazić zgodę co do efektów nauki.
  1. Magia zachowuje zasady logiki i fizyki - przynajmniej częściowo - nie można więc od tak stworzyć masy etc.

  2. Codziennie można ćwiczyć znane już zaklęcia, jednak nowe można poznawać raz na kilka dni.

  3. Na tablicy ogłoszeń pojawiają się wszystkie eventy, zapisy na fabuły, ogłoszenia itp.

  4. Aby zapisać się na daną fabułę, należy dodać posta, w którym informuje się o chęci dołączenia:
    “Przyglądając się magicznej tablicy, dostrzegłem coś co zdawało się być dośc interesujące. wpisałem swoję imię na kartce traktującej opolowaniu na nimfy”

  5. Na tablicy informacje może zamieścić każdy, musi jednak podać tytuł ogłoszenia i opisać je.

  6. Tylko personel szkoły może zamieszczać ogłoszenia o eventach i fabułach.

  7. Istoty niemagiczne mogą zdobyć magie w sposób sztuczny w trakcie fabuł i eventów.

  8. Istoty niemagiczne na terenie niekontrolowanie zmniejszają swoje rozmiary, kurcząc się do parunastu centymetrów. Efekt mija po wyjściu poza teren szkoły.

  9. Ciało istot niemagicznych przechodzi mutacje w kontakcie z pewnym artefaktem, przez co nabywają cech zwierzęcych, jak np, uszy, ogony, skrzydła, ale również nabywają ich siły, zwinności czy intelektu. Efekt ten jest trwały.

  10. Pytania odnośnie zasad i regulaminu prosze zamieszczać w dziale “pytania”