Dzieje Alianthu - Rasy

  • Uwaga! Jeśli miałeś już konto na wcześniejszej wersji forum, wygeneruj nowe hasło przez funkcję Zapomniałem hasło.
Egil

Egil

New member
Rasa Myszonów
[opracowana przez: Mistrz Rozpierduchy]


Zamieszkują lasy Archipelagu Sophii, Archipelag Ragdyiski oraz Alianth. Ich stolica Sharrash jedyne duże miasto Myszonów jest ukryte pod ziemią Archipelagu Sophii. Wioski są zarówno pod ziemią jak i też można się natknąć na powierzchni, na ich wioski. W odróżnieniu od swych maleńkich kuzynów myszy polnych które żyją średnio 2 lata, Myszoni dożywają 30 chociaż w radzie starszych są osobniki które mają nawet po 90 lat. Wiek dorosły osiągają w wieku 2 lat. Gdy pojawia się futro około 3 tygodnia życia ustala się do jakiej kasty należy dany osobnik. Istnieją trzy kasty:
Uczeni (mają białe futro są jedynymi Myszami posiadającymi zdolności posługiwania się magią, najstarsze zasiadają w radzie starszych [gdy osiągają rok przejawiają się ich zdolności magiczne pod względem rodzaju magi. Jeden rodzaj magi na uczonego] są też najsprytniejsze)
Wyniesieni (Mają czarne futro. Są silni i sprytni. Zajmują najczęściej stanowiska dowódców wojskowych i wysoko ustawionych urzędników)
Plebejusze ( Mają kolory brązowy, rudy, szary i mieszany. Zajmują się rolą, handlem, rzemiosłem, polowaniami, są też żołnierzami i zajmują się każdą profesją, która nie przystoi Uczonym czy Wyniesionym. Są zwykłymi mieszkańcami miast i wiosek. Żyją też wśród ludzi i elfów. Niektórzy mieszani przejawiają zdolności magiczne, ale jest to rzadkość).



Mierzą od 1-1,2m wzrostu poruszają się na tylnich łapach, ogon osiąga do metra długości i jest użyteczny jak trzecia bardzo silna ręka. Osiągają wagę do 30kg, a są w stanie podnosić do 150kg. Wszyscy Myszoni są bardzo zwinni. Potrafią się wspinać, pływać, skakać nawet do 10m, szybcy (najszybsi potrafią dogonić konia gdy biegną na 4 kończynach). Posiadają zwierzęce instynkty. Wyczuwają zagrożenie, magię, mordercze intencje, widzą w świetle księżyca jak w dzień, w mroku na 20m. Łatwo uczą się języków i pism innych ras. Rozumieją mowę zwierząt. Są naturalnie odporni na magię kontrolowania zwierząt.
Od 3 miesiąca do 2 roku życia chodzą do szkoły gdzie uczą się swego języka i pisma, języka i pisma ludzi i przyszłego zawodu. Wyniesieni są nauczani jeszcze języka elfów i krasnoludów, a Uczeni kontynuują naukę do 5 roku życia zgłębiając tajemnice świata, polepszając swe zdolności magiczne i poznawaniu kultur innych ras.
Wierzą w Wieczność.

Ich imiona składają się z trzech liter niektóre z takich, że nie idzie ich wypowiedzieć normalnemu człowiekowi. Nazwiska są nadawane według wykonywanej profecji, zajmowanego urzędu lub posiadanej zdolności magicznej a między ich imieniem i nazwiskiem znajduje się zawsze przydomek od koloru futra.
Ich wierzchowcami są najczęściej dziki lub duże wilki aczkolwiek zdarzyli się tacy co jeździli konno, a nawet biała mysz latająca na orle.
 
Ostatnia edycja:
Egil

Egil

New member
Driady



Driady to mroczne duchy. Pozostałości po różnych, najczęściej krwawych rytuałach. W przeciwieństwie do większości istot zrodzonych z czystej many, driady nie mogą zostać przyzwane czy ożywione ponownie. Są “odpadkiem”. Rodzą się z resztek nieużytej czy zużytej magii. Same nie są w stanie przetrwać więcej niż parę dni.
Początkowo nie posiadają ciała - są eteryczną formą. Po odprawieniu rytuału, magowie najczęściej przychodzą w to samo miejsce jeszcze przez kilka dni, aby ponownie pobrać manę. Tym samym zabijają nieświadome duchy driad.
Czasem, naprawdę rzadko, zlepek niepotrzebnej many zdobywa świadomość. Nie jest to świadomość jaką posiadają zwierzęta, ludzie czy inne istoty. Zdobywają “śmiertelną” świadomość. Jedyne o czym “myślą” to fakt, że czeka ich śmierć. Nic innego. Z niewiadomych przyczyn, te rzadkie duchy szukają martwych ciał, zapomnianych przez świat, zakopanych pod ziemią, pozostawionych w jaskini…
Jeżeli driadzie uda się znaleźć ciało jakiegoś nieszczęśnika, pozostaje przy nim, czując spokój. W ciągu kilku miesięcy łączy swą duszę, manę, z resztkami tego co zostało z martwego ciała. Wszelkie ubytki zostają zastąpione przez rośliny. Liany jako ścięgna, korzenie jako mięśnie i żyły, liscie jako skóra. płatki kwiatów jako powieki i włosy.owoce, jako oczy.



Gdy regeneracja nowego ciała się zakończy, driady są w stanie funkcjonować jako nowy, ulepszony organizm. Nie potrzebują snu, regenerują się w niewyobrażalnie szybkim tempie, do przeżycia potrzebna im niemal wyłącznie woda, choć w dużych ilościach. Posilać się muszą maksymalnie raz dziennie.
Istoty te, zrodzone z pozostałości magicznych mają naturalny talent do magii. Są doskonałymi nekromantami. Potrafią rozsiewać zarazy. Kamuflują się z naturą. Potrafią zmieniać kształt swojego ciała - choć zajmuje im to dość długo. Jako jedyne materialne istoty nie będące czystymi demonami, potrafią używać many by na stałe zwiększyć swoją moc magiczną.
Driady nie tworzą żadnych plemion i nie czują się w obowiązku tworzenia niczego na kształt rodziny. Ich głównym celem jest dążenie do zdobycia jak największej ilości mocy oraz sianie śmierci.

 
Ostatnia edycja:
Top Bottom