Nowa Motherboard -pomocy?

• Uwaga! Jeśli miałeś już konto na wcześniejszej wersji forum, wygeneruj nowe hasło przez funkcję Zapomniałem hasło.

Egil

New member
Siema,
Od jakiegoś czasu zbierałem na nowe części do kompa i w końcu co nieco przyoszczędziłem. Chciałem zacząć od motherboarda - Aktualnie używam modelu N1996 - http://support.hp.com/us-en/document/bph07557. Jest bardzo stara, przez co części na nią - tj ram, etc. są bardzo drogie.
Zastanawiałem się nad Gigabyte GA-B85M-D3H - http://www.morele.net/plyta-glowna-...600-sata3-hdmi-gblan-matx-ga-b85m-d3h-582757/
Wydaje się dość dobra, jednak chciałbym, aby ktoś kto się na tym zna poradził mi czy warto, czy może szukać czegoś innego?
No i pozostaje kwestia zgodności reszty bebechów. Nie znam się na tym za dobrze dlatego chciałbym wiedzieć, czy np mój stary procek będzie pasował do niej?
Wiem, że z pewnością będę musiał załatwić inny RAM, ale czy choć któraś rzecz może pozostać taka jaka jest przy starej płycie?

Ostatnia edycja:

Satros

Donator
Jaki masz dokładnie model procesora? Niby chipset się zgadza bo obie na intela ale procek może być za słaby :D

Ostatnia edycja:

Egil

New member
Właśnie nie jestem w stanie znaleźć nazwy modelu procka - brakuje naklejki/wydruku… może jest pod spodem, a nie chcę mi się rozkręcać w tym momencie.
Gniazda są jednak inne - dla mojej: mPGA478 / Dla nowej LGA 1150.

Ostatnia edycja:

Satros

Donator
Jak masz Windowsa to wejdź w “uruchom” i wpisz hdwwiz.cpl otworzy ci menedżera urządzeń i tam masz procesory :D

Ostatnia edycja:

Domen

EkipaAnimes
Członek ekipy
Musisz niestety raczej kupić cały zestaw nowy bo nie widzę jakoś specjalnie dobrych możliwości rozbudowy tego starego zestawu ;/

Ostatnia edycja:

Domen

EkipaAnimes
Członek ekipy
Może zostać ale pamiętaj, że zasilacz i płyta główna to wbrew pozorom jedne z najważniejszych części w kompie.

Ostatnia edycja:

Egil

New member
Dla mnie się też HDD liczy :3
@edit
Dlatego zasilacz i HDD kupiłem pierwsze.

Ostatnia edycja: