Prototyp postaci

  • Uwaga! Jeśli miałeś już konto na wcześniejszej wersji forum, wygeneruj nowe hasło przez funkcję Zapomniałem hasło.
G

GodKiklors

Donator
to jest ninja taki jak z naruto? :v
Zrób jeszcze żeńską postać żeby było z czego wybierać :v
 
Ostatnia edycja:
agellow

agellow

New member
Przypomina z twarzy ryboludzia :p
 
Ostatnia edycja:
B

bizmut

Ludzie mają przerwę między mięśniami na brzuchu, a klatką piersiową. Wyguglaj zdjęcia kulturystów.
 
Ostatnia edycja:
L

Laaks

New member
Dem jeśli nie jesteś gotów na odbiór krytyki to po prostu nie udostępniaj swoich prac.
 
Ostatnia edycja:
B

bizmut

Popatrz na okolicę mostka na zdjęciu. O ile przy zewnętrznych brzegach to się dość zbiega, to po środku nie. Zostaje co najmniej taki trójkącik. Mięśnie są z grubsza poziomo. Drugi twój obrazek tuszuje to dziwnymi mięśniami klatki. Pomacaj sobie w tamtym miejscu, tam są dopiero w okolicy zaczepy mięśni.

Ogólnie chodzi o to, że zwracanie uwagi na anatomię pomaga unikać postaci z chorobami kręgosłupa i wadami genetycznymi.
 
Ostatnia edycja:
LukiMaster

LukiMaster

New member
Moje przemyślenia związane z prototypem podzielę na stronę wizualną i techniczną. Co prawda, podział ten jest dość nietrafny ze względu na przenikanie się obu stron i na brak możliwości wyznaczenia granicy pomiędzy nimi. Pozwoli mi to lepiej zobrazować to co czuję i jak Ci poradzić, o ile uznasz, że porady się przydadzą.

Warto jeszcze stwierdzić, że nie jestem fanem serii Naruto, do której, jak sądzę, się odnosisz. Próbowanie czyjegoś stylu to dobry zabieg do poszukiwań własnego. Sam tak robię i nie uznam tego za błąd.

Zacznijmy od części poświęconej stronie wizualnej. Oczywiście, pomijam styl. Praca sama w sobie jako szkic broni się sama. Brak wprowadzonych kolorów, oszczędne określenie formy oraz rozedrgana kreska nam to dobitnie sugerują, mam nadzieję, że w sposób zamierzony. Błędy techniczne przy tym zanikają i stają się nieistotne.

Jednak trzeba zwrócić na nie uwagę, żeby nie spocząć na laurach. Strona techniczna wymaga więcej przemyślanych decyzji. Przykładów jest kilka, wymienię najważniejsze.
Pierwszą taką decyzją jest ilość ukazanego ciała. Może to moje subiektywne spojrzenie, ale chcąc przedstawić prototyp czegoś, należy pokazać całość. Tak, mam na myśli fakt, iż widzimy jedynie popiersie postaci. Mogę się czepiać na siłę, ale chętnie bym zobaczył pełną postać.
Druga kwestia to nie decyzja sama w sobie. Strona techniczna ucierpiała przez błędy anatomiczne, mimo wszystko nie wstydliwe i na dodatek znikające, choć widoczne. Ludzie mają różne spojrzenia i wychwycą różne rzeczy. Takie prawo natury.

Błędy te są łatwe do obejścia. Wystarczy szkicować z natury przez co rozwijając umiejętności rysownucze i poznając anatomię człowieka, która w rysowaniu mangi jest niezwykle przydatna, wręcz moim zdaniem obowiązkowa. Oczywiście, szkice opierające się na tym co widzimy, bez zdjęć itp. oraz techniką tradycyjną. Tablet jest do tego zbyt mechaniczny.

Warto na koniec powiedzieć, że umiejętności twe są zadowalające i jest stosunkowo mało rzeczy do poprawy. Jest to wielki plus i liczę na to, że pozostałe braki szybko zostaną wypełnione.
 
Ostatnia edycja:
D

Demedina

Do bizmut.

Hmm wydaje mi się, że chyba nie dostrzegasz tego trójkącika w moim rysunku :p Jest mały, ale to akurat przez to, że tak mi się narysowało. Zazwyczaj rysuje mi się większy, ale też nie duży (taki dragon balowy styl mi się wyrobił w dzieciństwie). Gdybym rysował bardziej realistyczne postacie na pewno ten szczegół wyglądał by inaczej :) Byłem ciekaw co to wymyśliłeś, bo przerwa między mięśniami brzucha, a klatą brzmi jak jakiś ewenement.

Mimo wszystko dzięki za rade, ale wiedziałem o tym :)
 
Ostatnia edycja:
Top Bottom