[VR]Oculus Rift

  • Uwaga! Jeśli miałeś już konto na wcześniejszej wersji forum, wygeneruj nowe hasło przez funkcję Zapomniałem hasło.

okatawo

New member
Witajcie jak wiecie na starym forum już opisywałem czymże jest to cudowne urządzenie ale czemu nie;p
OculusRift są to okulary do virtual reality HMD “head mounted display”
Czymże wyróżniają się od okularów sony czy innych gigantów? Prawdopodobnie tym że zaczęło się od grupy fanatyków VR.
Oculus posiada jeden ekran podzielony na dwa sektory każdy odpowiada jednemu oku, dzięki odpowiednim soczewką pozwalają grać nawet do 8h bez zmęczenia oczu(można dodać że na każde oko przypada kąt widzenia 110 stopni). Zawdzięczają to widzeniu horyzontalnemu dzięki temu oddany jest jeszcze większy realizm.Co one posiadają oprócz ekranu? a na pewno śledzenie ruchów głowy co widać na poniższym filmiku

tu zaś można zobaczyć jak nasz umysł szaleje gdy oczy widzą a ciało nie odczuwa;p

tutaj zaś rozrywka z WarThunder
Wersja dev zawiera ekran o rozdzielczości readyHD 1280×800(te widzimy na wyższych filmikach)
zaś konsumencka 1920×1080 i super ekran oled Crystal Cove
tu prezentacja nowej wersji

Na koniec dodam że wspierane gry na tą porę oficjalnie, oczywiście jest mutlum nieoficjalnego wsparcia;p
Eve online, Howken, war thunder, Half-Life 2 Valve, Left 4 Dead Valve, Left 4 Dead 2 Valve, Mirror’s Edge DICE, Elder Scrolls: Skyrim Bethesda, Portal Valve, Portal 2 Valve,Dirt 2 Codemasters,Unreal Tournament 3.Wymieniłem ważniejsze, dodam tylko że steam oficjalnie będzie również wspierać okularki ;)
jak się podoba mogę napisać tuta jak małym kosztem samemu zrobić takie oksy ;)
 
Ostatnia edycja:
R

radeus

Co do tego, że można grać 8h bez zmęczenia oczu - raczej nie za pierwszym razem (i nie na pierwszym Dev-Kicie) - mówię to z autopsji.
Oczywiście zależy jaka gra, mi osobiście najlepiej się grało tym w Minecrafta, bo piksele nie przeszkadzają. Trzeba przyznać, że taki Half-Life wygląda tam wspaniale, ale jednak ze względu na dynamikę i szybkie poruszanie się (w ostatnim updacie chyba naszczęście spowolnili), można dostać trochę nudności.
Ale i tak świetne wrażenie to sprawia, właściwie ciężko to opisać - trzeba to po prostu zobaczyć, dlatego, że opisując nie dokładnie się to ujmuje.

Nie mogę się doczekać wersji konsumenckiej :) Plotki są takie, że albo wyjdzie latem tego roku, albo w 2015 (są 2 wersje i na chwilę obecną żadna nie potwierdzona).

A tutaj taka autoreklama(sorry, ale dość nawiązuje do tematu: mój let’s play w kilka indie-gierek na Oculus Rifcie.
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
korci mnie żeby zamówić wersję dev gdyż chciałem się zainteresować tworzeniem pod nie gier ale chyba sam sobie zrobię po coś ogarniałem kiedyś elektronikę, a aktualnie chodzę na koło robotyki;p Masz rację potrzeba przyzwyczajania ale ostatnio doczytałem gdzieś że będą zdrowsze dla oczu niż tradycyjne lcd’
 
Ostatnia edycja:
R

radeus

Crystal Cove ma już wyświetlacz OLED.

Ogólnie dev-kit jest super, właśnie mam zamiar na niego potworzyć jakieś demka albo nawet większe gry, ale też nie mogę się doczekać pełnej wersji, bo rodzielczość w DK1 jest dość przeciętna.
Wystarczająca, żeby sprawić dobre wrażenie, ale za mała, żeby dużo pograć - nie widać małego tekstu ani odległej scenerii.
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
Zamawiałeś od producenta ? czy innymi środkami? Niestety ja miałem okazję bawić się nimi u znajomego na lan party. Na szczęscie już rozpracowałem jak i z czego są zbudowane;) polecam zagrać w tą grę
 
Ostatnia edycja:
R

radeus

Zobaczę tą grę jak wrócę z wyjazdu :)
Tak zamawiałem od producenta.
Ogólnie, teoretycznie można zrobić coś podobnego samemu, ale jakość wykonania raczej nie będzie taka jak w oryginale, nawet jeśli chodzi o DK1, bo oni tam mają jakiś własny tracker z odświeżaniem 1000Hz. Ekran za to jest bardzo przeciętny.

Za to w Crystal Cove mają ekran z bardzo krótkim pixel switching time, więc jest już sporo lepszy. No i jest positional tracking, co ciekawe optyczne, a nie magnetyczne, ale podobno rozważają wszystkie możliwości.
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
identyczny ekran dorwiesz na ebayu za niecałe 70$ ;p co do trackingu też już ogarnąłem co i jak i z mniejszymi opóźnieniami ;) co do jakości wykonania, od czegoś są drukarki 3D;)
 
Ostatnia edycja:
R

radeus

No chyba że tak ;)
Też się interesuję elektroniką, ale nie na takim poziomie. Wolę gamedev.
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
Również wolę gamedev ale jeżeli chcę dążyć do mojego celu czyli świata vr muszę znać się na elektronice i na wielu innych płaszczyznach temu też studiuje to co studiuje ;)
 
Ostatnia edycja:
R

radeus

alt
okatawo:
Również wolę gamedev ale jeżeli chcę dążyć do mojego celu czyli świata vr muszę znać się na elektronice i na wielu innych płaszczyznach temu też studiuje to co studiuje ;)
Widzę, że chyba mamy podobne dążenia ;)
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
UPADE !!!
Dziś a znaczy na dniach została zaprezentowana nowa wersja oculus rift Development Kit 2 :)
https://d116qauid5ktok.cloudfront.net/cdn/3.4.6/wp-content/themes/oculus/img/order/dk2-product.jpg
Jak widać oprócz poprawionego ekranu na OLED Full HD i udoskonalenia śledzenia głowy, dostajemy drapieżny oraz bardzie opływowy design
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1982350_277178199108083_244768037_n.jpg
Spore ulepszenie a cenna zwiększyła się tylko o 50$ czyli 350$ plus wysyłka 50-100$
Prezentacja możliwość

dobrze że poczekałem ;p wiem co sobie kupię już na przełomie kwietnia/czerwca:D

https://www.oculusvr.com/order/
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
Czytałem dziś rano, oby nie zaprzestali sprzedaży devkitów bo chce kupić maj czerwiec :/ w każdym razie ruchy facebooka są dziwne, aplikacja whatsapp czy jakoś tak tera oculus, całkiem odmienne firmy podkupują. Z czego dowiedziałem się z Twittera założyciela/twórcy oculusa, ta sprzedaż praw umożliwi obniżyć cenne oculusa aż o 100$! I zapierają się że dalej oculus będzie niezależny oraz ta inwestycja pozwoli posunąć się naprzód VR
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
Akutalizacja 09.05 jednak miałem racje co do Facebooka i oculsa że to dobry deal
Tymczasem, jak wynika ze słów Brendana Iribe - piastującego stanowisko CEO w Oculusie - istnieje plan stworzenia gry MMO umożliwiającej równoczesną rozgrywkę miliardowi graczy. Innymi słowy - użytkownikom Facebooka. Iribe potwierdza przy tym, że wprawdzie projekt ten wymagałby o wiele większej i lepszej sieci, niż obecnie istniejąca, by “utrzymać w grze” aż miliard użytkowników. Nawet jeśli jednak ograniczenia zmniejszyłyby ich liczbę do rzędu milionów - baza użytkowników Facebooka na pewno stanowi świetną podstawę do jakichkolwiek prób w tym kierunku.

Sao jak się patrzy :D
 
Ostatnia edycja:
H

Holy_Master

Uhuhu planuję zakup tego dziadostwa ale szukam osób z okolicy aby rozbić koszta. Tak w trzy osoby to wychodzi po 300pln na głowę.
 
Ostatnia edycja:

okatawo

New member
Holy nie do końca wersja dev2 kosztuje 350$ plus wysyłka 100$ do polski. 450 przy dzisiejszym kursie a bardziej kursie paypala to 450~pln, ciężko wam będzie w 3 naraz grać ;p
 
Ostatnia edycja:
H

Holy_Master

Panie oszalałeś :p? co do ceny samego Dev2 fakt… podałem tak na oko. Ale wysyłka 100$? wczoraj zamówiłem sobie grę z Japonii i zapłaciłem 30pln za transport a ty mi z taką sumą do Muricy wyskakujesz :p

Ja chce pograć solo w Skyrim resztę mam gdzieś :)
 
Ostatnia edycja:

xYahiko

New member
Nom, Skyrim z takim narzędziem to zapewne niezapomniane chwile :D ale niech FB popracuje nad odczytywaniem nerwów czy jak to było z nevregear ;P i niech robią tak jak było w anime xD
 
Ostatnia edycja:
Top Bottom